نمایشگاه نقاشیخط هولوگرام در نگارخانه ارومیه گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه نقاشیخط 'هولوگرام' شامگاه چهارشنبه /۲۵ بهمن/ در نگارخانه ارومیه گشایش یافت و تا پنجم اسفند سال جاری برای بازدید علاقه مندان دایر است.

نمایشگاه نقاشیخط هولوگرام در نگارخانه ارومیه گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، مسئول برگزاری این نمایشگاه روز پنجشنبه گفت: 11 تابلوی نقاشیخط در ابعاد 60 در 60، 60 در 40 و 60 در 90 سانتیمتر در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
    نقی بهستانی با اشاره به اینکه آثار این نمایشگاه در بازه زمانی کوتاه خلق شده است، افزود: خط مورد استفاده در این تابلوها آفریده ذهنی، لحظه ای و براساس حس دوره نگارش هنرمند بوده است و اغلب آنها منطبق بر ویژگی های خط الفبایی رایج نیست.
    وی با اشاره به اینکه به دنبال فاصله گرفتن از فضای هنر خوشنویسی است، بیان کرد: دستیابی به تکنیکی متفاوت با آنچه 'نقاشیخط' یا 'خط نقاشی' خوانده می شود را دنبال می کند و این نیازمند تلاش و تحقیق بیشتر است.
    به گزارش ایرنا نقاشیخط به معنای ساده آن، ترکیبی از خوشنویسی و نقاشی است؛ نقاشیخط مخاطب را با تلفیقی از هنر مدرن و سنتی در دنیای امروز آشنا می کند و هنرمند را در عرصه وسیعی از نوگرایی قرار می‌دهد تا بتواند با تکنیک‌های خلاقانه‌ای که در این مسیر تجربه می‌کند به نو آوری و شکل‌گیری این شیوه بپردازد و حتی این شیوه را با رعایت فرم و مفهوم عینی با سبک‌های انتزاعی سوق دهد.
    نقی جعفرزاده بهستانی متولد 1369 در ارومیه بوده و کارشناس شیمی محض است؛ وی عضو انجمن خوشنویسان ایران بوده و دارای مدرک فوق ممتاز خوشنویسی است.
    وی پیش از این نمایشگاه انفرادی نقاشی خط با عنوان 'تلاطم رنگ' را در سال 1395برگزار کرده و در نمایشگاه های گروهی 'مهمانی تنهایی ها'، 'سیل اشک'، 'خاطره ی خیال او' و نمایشگاه خیریه ی خانه کودک در چند سال گذشته شرکت کرده است.
    آثار بهستانی همچنین در سال 2017 در نمایشگاه های DOMINATION و PULSATION آمریکا به نمایش درآمده است.
    کسب رتبه اول بیست و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی هنری ' یادواره رسول رحمت' هرمزگان در سال 1386 در کارنامه هنری وی به چشم می خورد.
    نمایشگاه نقاشیخط 'هولوگرام' از 25 بهمن تا 5 اسفند سال جاری بجز روزهای دوشنبه از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 20 در ارومیه، خیابان شهید امینی، جنب استانداری، نگارخانه ارومیه برای بازدید علاقه مندان دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت