با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی «کیتکس» در اردیبهشت‌ماه ۹۷؛

آخرین دستاوردهای حوزه «آی تی» در کیش به نمایش درمی‌آید

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین‌المللی آخرین دست آوردهای حوزه آی تی کشور (کیتکس) با محوریت استان فارس در جزیره کیش برگزار می‌شود.

آخرین دستاوردهای حوزه «آی تی» در کیش به نمایش درمی‌آید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی دست آوردهای حوزه آی تی تحت عنوان «کیتکس» از سوم تا ششم اردیبهشت‌ماه 97 به محوریت استان فارس در منطقه آزاد کیش برگزار خواهد شد.

    امیر سوداگران با بیان اینکه نمایشگاه کیتکس و سایر نمایشگاه‌های مشابه در جهت هدف مهم هوشمند سازی این جزیره و تسریع در روند آن برگزار خواهد شد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای رسیدن به شهر هوشمند و خلاق توسعه شبکه فیبر نوری است که در این راستا وارد فاز عملیاتی و 65 کیلومتر فیبر نوری در کیش هدف‌گذاری شده تا تمام مراکز مهم تجاری و مسکونی را به این زیرساخت تجهیز کنیم.

    این مقام مسؤول هزینه توسعه فیبر نوری در کیش را 12 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در کنار این حرکت مهم، پیش از نوروز نیز توسعه پوشش وای فا به‌صورت رایگان در کیش انجام خواهد شد.

    مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری سالیانه یک رویداد آی تی در این جزیره را از اهداف مهمی دانست که باید محقق شود و در این راستا اظهار داشت: نمایشگاه کیتکس متناسب با نیازهای منطقه آزاد کیش برنامه‌ریزی‌شده و مجری آن استان فارس است.

    سوداگران با اشاره به هوشمند سازی 6 مؤلفه حاکمیت، شهروند، حمل‌ونقل، انرژی، محیط و اقتصاد خاطرنشان کرد: این هوشمند سازی های 6 گانه در جزیره کیش مدنظر است و نمایشگاه کیتکس نیز در همین راستا برگزار خواهد شد، بنابراین شرکت‌هایی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند که این 6 مؤلفه را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

    وی افزود: برای رسیدن به شهر خلاق و هوشمند، استفاده از هنرهای رسانه‌ای نیز مدنظر است و در نمایشگاه کیتکس شرکت‌ها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

    سوداگران همچنین شیراز را شهری مهم در عرصه فعالیت‌های الکترونیکی  معرفی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از سرویس‌های الکترونیکی جنوب کشور متعلق به شرکت‌های شیرازی است و زمینه علاقه‌مندی برای انتقال این فعالیت‌ها از شیراز به کیش مهیا است.

    این مقام مسؤول معافیت 20 ساله مالیاتی برای شرکت‌های بازرگانی فعال در کیش را ازجمله مزیت‌های کار اقتصادی در این منطقه عنوان کرد و افزود: جزیره کیش برای فعالیت اقتصادی جذابیت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری دارد، ضمن اینکه رقابت نیز در این عرصه شدید است.

    وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: در کنار نمایشگاه بین‌المللی کیتکس، نشست‌های علمی در حوزه آی تی برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند از آخرین رویدادهای علمی در این حوزه مطلع شوند.

    مجری نمایشگاه بین‌المللی کیتکس نیز در این نشست خبری، معرفی افراد توانمند کشور در حوزه آی تی را از اهداف مهم این نمایشگاه برشمرد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کیتکس فرصت مناسبی برای معرفی شرکت‌های توانمند در حوزه آی تی است، ضمن اینکه به توسعه زیرساخت‌ها در این جزیره نیز کمک خواهد کرد.

    جواد مرادپور هدف دیگر برگزاری نمایشگاه کیتکس در جزیره کیش را ایجاد یک پاویون بین‌المللی برای تکمیل زنجیره «علم و فناوری، تجاری‌سازی و تولید ثروت» برشمرد و افزود: حضور مراکز علمی معتبر و شناخته‌شده در این نمایشگاه می‌تواند شرکت‌های فعال کشور را برای دست‌یابی به این زنجیره حرکت دهد که منافع آن نیز همچون ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برای همگان خواهد بود.

    وی نمایشگاه کیتکس را یک ماراتن کارآفرینی دانست و اظهار داشت: در این نمایشگاه تولید اپلیکیشن و انیمیشن نیز مدنظر است و حاصل فعالیت شرکت‌های داخلی که در ایران نیز تعداد بسیاری وجود دارد، در حوزه آی تی به نمایش در خواهد آمد، ضمن اینکه این شرکت‌ها خود را به بازارهای جهانی معرفی می‌کنند.

    مرادپور در مورد فضا و محور نمایشگاه کیتکس نیز گفت: این نمایشگاه در 14 هزار مترمربع پیش‌بینی‌شده که 3 محور شهر هوشمند، اینترنت اشیاء و مدیا آرتس یا هنر رسانه‌ای را مدنظر دارد.

    مجری نمایشگاه کیتکس مهلت ثبت‌نام در این نمایشگاه را از بیست و سوم بهمن‌ماه 96 تا دهم فروردین‌ماه 97 عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه به مدت 4 روز از سوم تا ششم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود که حضور چند کشور خارجی از جمله هند، مالزی و... در کنار شرکت های داخلی سراسر کشور، قطعی شده است.

    مرادپور همچنین گفت: مکاتبات لازم با سازمان‌های مختلف در حوزه آی تی همچون پارک علم و فناوری شیراز، نظام صنفی استان فارس و... در خصوص برگزاری نمایشگاه کیتکس انجام‌شده و برای تشویق حضور نخبگان در این رویداد بین‌المللی نیز ارائه تخفیف‌ و یارانه‌ به حاضران در نمایشگاه مدنظر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت