زمینه حضور اردبیل در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری فراهم می‌شود

عصر نمایشگاه- جلسه مشترک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شرکت توسعه گردشگری تشکیل و در این جلسه زمینه حضور استان اردبیل در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری، صنایع دستی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بررسی شد.

زمینه حضور اردبیل در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری فراهم می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از تسنیم، جلسه مشترک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شرکت توسعه گردشگری تشکیل و در این جلسه زمینه حضور استان اردبیل در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری، صنایع دستی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بررسی شد.

    حضور اردبیل در نمایشگاه گردشگری باکو

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در این جلسه با تاکید بر ضرورت حضور اردبیل در نمایشگاه گردشگری باکو در فروردین ماه سال آینده اظهار داشت: پیش از این در جلسات مشترک با استاندار اردبیل در خصوص حضور استان تاکید شده و در پی درخواست استاندار هزینه حضور اردبیل در این نمایشگاه 112 میلیون تومان برآورد شده است.

    قادر تقی‌زاده بیان کرد: شرکت توسعه گردشگری می‌تواند در خصوص حضور اردبیل با این اداره کل همکاری لازم را داشته باشد که این امر می‌تواند معرفی هر چه بیشتر ظرفییت‌های استان در حوزه گردشگری را فراهم آورد.

    وی تصریح کرد: علاوه بر این شرکت توسعه می‌تواند در برخی امور ستاد اجرایی خدمات سفر و در سال آینده در برگزاری برخی رویدادهای فرهنگی و گردشگری از جمله کوچ عشایر مشارکت داشته باشد.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان اردبیل در حوزه گردشگری تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان توسعه و عمران هر چه بیشتر را در استان فراهم آورد که نیاز است در این زمینه همکاری و مشارکت همه‌جانبه‌ای را در سطح استان شاهد باشیم.

    بازار تاجیکستان مستعد فروش صنایع دستی اردبیل است

    معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز یکی از فرصت‌های مشارکت شرکت توسعه را همکاری برای حضور استان در نمایشگاه های صنایع دستی عنوان کرد.

    علیرضا دباغ عبداللهی گفت: از جمله بازار کشور تاجیکستان مستعد فروش آثار تولیدی استان است و شرکت توسعه می‌تواند در برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای و جشنواره‌های منطقه‌ای و نیز کیوسک‌های صنایع دستی مشارکت کند.

    وی با بیان اینکه در خروجی گمرک بیله‌سوار، در مقابل محوطه سالن فدک اردبیل و در شهر سرعین امکان ایجاد کیوسک‌های صنایع دستی وجود دارد، تصریح کرد: اردبیل مستعد راه‌اندازی کیوسک های فروش آثار تولیدی صنایع دستی است.

    معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به صنایع دستی بومی استان اردبیل بیان کرد: باید تلاش کنیم تا با حمایت از این صنایع زمینه احیای آنها و معرفی در بازارهای مختلف را فراهم آوریم.

    تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گردشگری نیازمند مشارکت بخش خصوصی است

    معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: مشارکت و همکاری شرکت توسعه در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله طلایه‌داران از موارد مهم و ضروری بوده که باید در این زمینه تعامل لازم را فراهم آوریم.

    عسگر سنگی با اشاره به 47 پروژه  احداث سرویس بهداشتی در سطح استان اردبیل افزود: تکمیل 31 مورد به صورت ویژه نیازمند حمایت است و برخی پروژه‌ها حتی به مدت پنج سال است که متوقف شده‌اند.

    سنگی بیان کرد: در صورتی که شرکت توسعه در تکمیل این پروژه‌ها مشارکت داشته باشد، میراث فرهنگی نیز آماده تامین مالی است تا با این امر بتوانیم شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.

    معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: مشارکت شرکت توسعه برای حضور اردبیل در نمایشگاه‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری و صنایع وابسته در کیش و تهران مهم و ضروری است.

    آمادگی شرکت توسعه گردشگری برای مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌ها

    مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری استان اردبیل نیز در خصوص مشارکت این شرکت در برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای گردشگری استان  اعلام آمادگی کرد و گفت: با تعامل و مشارکت‌های همه‌جانبه می‌توانیم زمینه‌ساز توسعه استان با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در منطقه باشیم.

    بهنام بشیر پور افزود: این شرکت می‌تواند در اجرای پروژه‌های عمرانی و پیمانکاری پروژه‌های ساختمانی مشارکت کند تا زمینه برای بهره‌برداری و راه‌ندازی این طرح‌ها در استان هر چه زودتر فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت