حضور ایران در نمایشگاه هوافضای برلین

عصر نمایشگاه-نمایشگاه هوافضای برلین از ۵ تا ۹ اردیبهشت سال آینده با مسئولیت انجمن صنایع هوافضایی آلمان (BDLI) در فرودگاه جدید شهر برلین برگزار خواهد شد.

حضور ایران در نمایشگاه هوافضای برلین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از اسپاش, نمایشگاه هوافضای برلین ILA-BERLIN را می‌توان قدیمی‌ترین نمایشگاه هوافضای جهان دانست که از سال 1909 تا کنون برگزار می‌شود. این نمایشگاه دو سالانه که اغلب شرکت‌کنندگان آن آلمانی و اروپائی هستند از 5 تا 9 اردیبهشت سال آینده با مسئولیت انجمن صنایع هوافضایی آلمان (BDLI) در فرودگاه جدید شهر برلین برگزار خواهد شد. نمایشگاه هوافضای برلین علاوه بر قدمت طولانی یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های جهان در حوزه فضایی نیز می‌باشد. برای مثال در دوره قبل بیش از 150 هزار نفر از آن بازدید کردند، متخصصان طی روزهای برگزاری، با شرکت در کنفرانس‌های جانبی از 50 مقاله و سخنرانی ارائه‌شده بهره بردند، و همچنین در فضای باز نمایشگاه بیش از 200 فروند وسیله پرنده به نمایش درآمد که تعدادی از آنها از جمله آنتونوف 170 به پرواز درآمدند. بنا به اعلام مسئولین 1017 شرکت کننده از 37 کشور در دوره 2016 نمایشگاه برلین حضور داشتند.  قالب این نمایشگاه، شبیه به نمایشگاه‌های هوافضای پاریس در فرانسه و فارنبرو در انگلیس می‌باشد اما وجه تمایز مهم نمایشگاه برلین، این است که امکان بازدید عموم در سه روز اول آن وجود ندارد.

    بخش‌های اصلی نمایشگاه هوافضای برلین عبارتند از هوانوردی، دفاع و امنیت، بخش فضایی، قطعات و بخش‌های ویژه شامل پهپادها و فناوری‌های آینده. با توجه به اینکه این نمایشگاه روزهای نخست خود را تنها به حضور فعالان صنعت و افراد کارکشته اختصاص داده است، هر دوره موضوعات مهمی طی روزهای تخصصی مطرح می‌گردد؛ برای مثال بخش هوانوردی نمایشگاه سال 2018 شامل موضوعاتی از جمله کاهش زمان و هزینه ساخت هواپیماها در طرح Industry 4.0، سرمایه‌گذاری بر روی استفاده از قطعات تولیدشده به روش چاپ سه‌بعدی در صنعت هوایی، هوشمندسازی هواپیماها برای کاهش حجم کاری خلبان، استفاده از فناوری‌های الکتریکی برای پیشرانش هواپیما و کاهش آلودگی صوتی مطرح خواهند شد.

    اما بخش فضایی نمایشگاه هوافضای برلین، که در فضایی به وسعت 4000 متر مربع برگزار می‌گردد، همچون دوره گذشته بر موضوع استفاده از فناوری فضایی برای بهبود سطح زندگی در زمین تاکید دارد. استفاده از ماهواره‌های سنجشی برای نظارت بر تغییرات اقلیمی و مدیریت بلایای طبیعی، بهره‌برداری بیشتر از ناوبری ماهواره‌ای در صنعت حمل و نقل و ایجاد دسترسی جهانی به خدمات پهن‌باند با استفاده از ماهواره‌های مخابراتی، از موضوعات مورد توجه در بخش فضایی این نمایشگاه هستند. در نمایشگاه هوافضای برلین 2018 بیش از 60 غرفه، 50 ویدیو و فیلم کوتاه، 100 عکس و تصویر گرافیکی و تعدادی از تصاویر زنده فضایی برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته خواهد شد. فروش بلیط‌های این نمایشگاه از ماه دسامبر سال 2017 شروع شده و همچنان ادامه دارد.

    شرکت مدیریت صادرات و تجارت شریف با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پاویون ایران را در نمایشگاه هوافضای ایلا برلین  2018 در اختیار شرکت‌های هوافضایی توانمند ایرانی قرار می‌دهد و هیئت تخصصی به این نمایشگاه اعزام می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت