رئیس سازمان توسعه تجارت خبر داد:

۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات صادراتی توسط مجلس در بودجه ۹۷ مصوب شده است

عصر نمایشگاه- رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: هدف گذاری صادرات ۴۵ میلیارد دلاری را برای سال آینده داریم، امیدواریم تا پایان سال به رقم ۳۹ میلیارد دلاری برسیم.

۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات صادراتی توسط مجلس در بودجه ۹۷ مصوب شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، رییس کل سازمان توسعه تجارت در گردهمایی مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بدون هدف گذاری دسترسی به توسعه امکان پذیر نیست، روی صنعت پتروشیمی برنامه ریزی شد امروز به صادرات 20 میلیون تنی رسیدیم.

    خسروتاج افزود: در ظرفیت سازی برای صادرات در واحدهایی که مازاد محصول دارند، برنامه ریزی برای اعزام هیات های تجاری و بازاریابی در کشورهای هدف با رایزنان بازرگانی موثر است.

    وی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت های خالی واحد های تولیدی به توسعه صادرات کمک می کند، مشکل مواد اولیه این واحدها باید حل شود.

    خسروتاج گفت: ظرفیت سازی جدید برای صادرات در حوزه هایی که دارای پتانسیل صادراتی هستند،  باید در دستور کار قرار بگیرد، حوزه های گردشگری، IT  و صنایع خلاق  پتانسیل لازم را دارند.

    وی در ادامه افزود:  بودجه بانک ها تحت عنوان تسهیلات صادراتی در سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان بود که توانستیم 2500 میلیارد تومان آن را به عنوان کمک سود تسهیلات به صادرکنندگان بدهیم.

    رییس کل سازمان توسعه تجارت خبر داد:  1300 میلیارد تومان بودجه برای تسهیلات صادراتی در مجلس تحت عنوان بودجه 97 مصوب شده است، در این بودجه موضوع نمایشگاه ها، تبلیغات، آموزش و اطلاع رسانی و حمل و نقل پوشش داده شده است.  ظرفیت سازی روی بنگاه ها باید مورد توجه قرار بگیرد، برنامه ای برای حمایت از SME ها داریم.

    به گفته وی برای راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای دیگر هدف گذاری شده است و اولین مرکز تجاری کشور در عراق راه اندازی خواهد شد. همچنین  نقشه راه روابط بانکی کشورمان با دنیا تدوین شده است، رؤسای سازمانها و شهرکهای صنعتی استانی این نقشه راه را مورد توجه قرار دهند.

    خسروتاج افزود: تمرکز واحد یا مدیریت واحد در موضوع صادرات مورد تاکید است، توسعه برندینگ برای صادرات بسیار مهم است.  رؤسای سازمانهای استانی واحدهای تولیدی استانی نیازمند حمایت را شناسایی و معرفی کنند، رایزنان بازرگانی را سال آینده افزایش خواهیم داد. توانمند سازی شرکتهای موفق صادراتی را در دستور کار خود داریم، ارتباط با میزهای کشوری کالایی بیشتر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت