حشمتی بیان کرد:

رایزنی برای تعیین میزبان نمایشگاه قرآن

عصر نمایشگاه- رئیس بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه در حال رایزنی برای تعیین مکان برپایی نمایشگاه هستیم، گفت: باغ کتاب، مصلی و شهر آفتاب گزینه‌‌های میزبانی نمایشگاه قرآن هستند.

رایزنی برای تعیین میزبان نمایشگاه قرآن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد آخرین وضعیت نمایشگاه قرآن و مکان برپایی آن، گفت: در حال حاضر در حال رایزنی با مراکز مختلف جهت برپایی نمایشگاه‌ قرآن در یکی از گزینه‌های مد نظر هستیم.
    وی با اشاره به اینکه شرایط برپایی نمایشگاه در ماه مبارک رمضان متفاوت است، افزود: یکی از گزینه‌های مطرح شده «شهر آفتاب» است در مورد این گزینه ما منتظر هستیم تا در روزهای آینده نمایشگاه کتاب برپا شود و ببینیم امکانات برای برپایی نمایشگاه فراهم است.
    حشمتی با تأکید بر اینکه گروهی هم اینک در حال رصد کردن امکانات گزینه های میزبانی نمایشگاه قرآن و رایزنی هستند، تصریح کرد: علاوه بر شهر آفتاب، مصلی و مجموعه باغ کتاب از دیگر گزینه‌هایی هستند که برای برپایی نمایشگاه قرآن در آنجا در حال رایزنی و بررسی امکانات هستیم.
    معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر با تأکید بر اینکه منتظر افتتاح نمایشگاه کتاب هستیم، اظهار کرد: باید دید امکانات برای برپایی نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم می‌شود یا خیر؟ باید دید وسایل نقلیه و ایاب و ذهاب از قبیل قطار شهری برای نمایشگاه مهیا می‌شود، بعد از آن در مورد میزبانی و محل برپایی نمایشگاه قرآن تصمیم‌گیری می‌شود.
    وی در پاسخ به این سؤال که نظر به عنوان یک شخص حقیقی و نه حقوقی علاقه‌مند به برپایی نمایشگاه قرآن در کدام مکان هستید؟ گفت: قاعدتاً مردم هرجایی که امکانات بیشتری وجود داشته باشد، راحت‌تر هستند و ما نیز دوست داریم که هرجایی که امکانات بیشتری داشته باشد، نمایشگاه قرآن در همان مکان برپا شود.
    حشمتی اذعان کرد: به اعتقاد من مکان برپایی نمایشگاه چندان تعیین کننده نیست و امکانات جانبی هم مهم است، در برخی مواقع شهرداری همکاری خوبی داشته و امکانات خوبی را در اختیار گذاشته است، بنابراین امکانات هم در تعیین میزبان نمایشگاه سهیم است، ما باید مجموعه شاخص‌ها را مورد نظر قرار دهیم و بعد به یک تصمیم درست برسیم.
    معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: از دیدگاه خود من هر کدام از گزینه‌ها که دسترسی راحت‌تری برای مردم داشته باشد و باعث اذیت مردم در گرما نشود و علاوه بر آن دچار کمترین دردسرها برای حضور شوند، بهترین گزینه برای میزبانی خواهد بود.
    وی در پاسخ به اینکه کدام یک از گزینه‌های مطرح شده نزدیکی بیشتری به شاخص‌های مطرح شده دارد، گفت: شاید یکی از این گزینه‌ها امکانات بیشتر و بهتری داشته باشد اما از سوی دیگر همکاری خوبی با مجموعه نداشته باشد، بنابراین یک عامل به تنهایی دخیل نخواهد بود، باید تمام عوامل را لحاظ کرد و بعد میزبان نهایی را اعلام کرد.
    حشمتی با تأکید بر اینکه با هیچ مجموعه‌ای برای میزبانی نمایشگاه قرآن عناد نداریم، بیان کرد: باید به فکر راحتی مردم بود، با توجه به اینکه نمایشگاه قرآن در شب‌های رمضان برگزار می‌شود و مردم روزه‌دار هستند، باید ایاب و ذهاب و بسیاری از عوامل دیگر را مدنظر قرار دهیم، ما این عوامل را بررسی و برای هر کدام نمره‌گذاری انجام می‌دهیم تا میزبان نمایشگاه مشخص شود.
    معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با بیان اینکه در سال‌های گذشته درخواست‌هایی برای برپایی نمایشگاه قرآن در مصلی مطرح شد، گفت: متاسفانه اجازه برپایی نمایشگاه قرآن در شبستان داده نشد و با توجه به اینکه شبستان نمایشگاه نیز مهم‌ترین و اصلی‌ترین محل برای برپایی غرفه‌ها هست، عملاً امکان برپایی نمایشگاه قرآن در مصلی وجود نداشت.
    وی اذعان کرد: در سال‌های گذشته حتی به مسئولان مصلی پیشنهاد دادیم که نمایشگاه در روزهایی که نماز جمعه برپا می‌شود فعالیتی نداشته باشد که این موضوع نیز مورد پذیرش قرار نگرفت و دلیل آنها نیز این بود که در شبستان امکان احداث غرفه با توجه به برپایی نماز وجود نخواهد داشت. بنابراین سال گذشته موافق برپایی نمایشگاه در مصلی بودند اما حاضر به غرفه زدن در شبستان نبودند.
    حشمتی همچنین عنوان کرد: امیدواریم امسال دوستان ما در مصلی تجدید نظر داشته باشند و مکان برپایی نمازجمعه را جابجا کنند تا بتوانیم نمایشگاه را در مصلی برگزار کنیم. البته مصلی برای ما مناسب است اما با وجود شبستان این تناسب وجود خواهد داشت.
    معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در پاسخ به این سؤال که شانس کدامیک از گزینه‌‌ها برای میزبانی نمایشگاه قرآن مناسب است،‌ گفت: فعلاً همه چیز مشخص نیست و باید دید در روزهای آینده شرایط به نحوی پیش می‌رود، اگر همین امروز مسئولان مصلی پاسخ درخواست ما را بدهند، آنجا را به عنوان میزبان معرفی خواهیم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت