مدیر بازرگانی و نمایشگاه‌های داخلی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان:

قطعا نمایشگاه لوازم خانگی پتانسیل تبدیل شدن به یک برند در منطقه را دارد

عصر نمایشگاه- مجید نایب‌زاده، مدیر بازرگانی و نمایشگاه‌های داخلی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان معتقد است، برگزاری بیست و یک دوره متوالی از نمایشگاه لوازم خانگی اصفهان نشان از سابقه بسیار روشن، جذاب و منحصر به فرد این رویداد دارد.

قطعا نمایشگاه لوازم خانگی پتانسیل تبدیل شدن به یک برند در منطقه را دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از اگزبیت پرس, با اتکا به همین سابقه می‌توان شرایطی ایجاد کرد که نمایشگاه لوازم خانگی اصفهان به عنوان یک برند در سطح کشور و منطقه شناخته شود. در ادامه گفت‌وگو با مجید نایب‌زاده می‌خوانیم.

    بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی چه تفاوتی چه از لحاظ کمی و چه کیفی با ادوار گذشته دارد؟

    مهمترین اصل در برگزاری نمایشگاه امسال لوازم خانگی، برنامه‌ریزی و عملکرد بر اساس تقویم‌ پیشنهادی نمایشگاه بوده است. این شرایط در حالی انجام شد که تلاش کردیم شرایطی فراهم آید که بیشترین رضایت را برای مشارکت کنندگان در نمایشگاه فراهم آوریم و در کنار آن، شرایط بسیار مطلوبی برای بازدیدکنندگان ایجاد شود. در کنار تلاش برای برنامه‌ریزی دقیق، یک موضوع اساسی را نیز مد نظر قرار دادیم و آن اینکه تلاش کنیم برای لوازم خانگی داخلی در حوزه نمایشگاهی برندسازی کنیم. برند بین کالا و خدمات و مصرف کننده، تعلق خاطر ایجاد می‌کند. این تعلق خاطر در حوزه نمایشگاه می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق به نتیجه برسد.

    شما به عنوان مدیر نمایشگاه‌های داخلی چه انتظاری از این دوره نمایشگاه دارید؟

    بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی اصفهان در حالی برگزار می‌شود که سرمایه گذاری، همکاری، تولید و صادرات به بازارهای بزرگ دنیا باید در کانون توجه فعالان این عرصه قرار گیرد. استراتژی ما باید فراتر از دیدگاه منطقه‌ای باشد. از سوی دیگر، فرهنگ صنعت نمایشگاهی و آثار و نتایج پر ارزش آن به تدریج در جامعه صنعتی و بازرگانی ما در حال نهادینه شدن است. پیش از این تعریف و استراتژی مشخصی از صنعت نمایشگاهی نداشتیم اما اکنون شرایط متفاوتی ایجاد شده است. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنم که هدف از برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی اصفهان، معرفی توانمندی‌های صنعتی کشور، ارائه نوآوری‌ها و ابتکارات در چرخه تولید و خدمات، مقایسه صنایع و تولیدات همگن با یکدیگر برای دیدن مزیت‌ها و دادن حق انتخاب، اطلاع از سلیقه و نیازهای مصرف کنندگان، ایجاد فضای مناسب و عینی برای مذاکرات تجاری، توسعه بازار داخلی، توسعه صادرات، ارتباط بین تولید کننده نهایی، سازندگان قطعات و تولیدکنندگان مواد اولیه، توسعه، ترویج و تعمیق خرید کالای ملی و تشویق به تولید ملی با کیفیت، ایجاد فضای مناسب برای تحقیق و پژوهش، ایجاد زمینه مشارکت برای سرمایه گذاران خارجی و تشویق به سرمایه گذاری مشترک، توسعه و تعمیق فرهنگ مشتری محوری، تسهیل حضور شرکت های دانش بنیان، افزایش توان رقابت بین تولید کنندگان با مشاهده نکات مثبت و منفی یکدیگر و ایجاد رقابت سالم بوده است.

    به نظر شما عنوان این نمایشگاه پتانسیل تبدیل شدن به یک برند در منطقه را دارد و برای این امر چه راهکارهای پیشنهاد می کنید؟

    قطعاً چنین شرایطی را دارد. برگزاری بیست و یک دوره متوالی از نمایشگاه لوازم خانگی اصفهان نشان می‌دهد که سابقه این نمایشگاه، بسیار روشن، جذاب و منحصر به فرد بوده است. با اتکا به همین سابقه می‌توان شرایطی ایجاد کرد که نمایشگاه لوازم خانگی اصفهان به عنوان یک برند در سطح کشور و منطقه شناخته شود. البته بخشی از این برندینگ نمایشگاهی، به حضور فعالان برجسته این عرصه نیز بستگی دارد. اگر بهترین مجموعه‌های فعال در عرصه لوازم خانگی، اصفهان را برای حضور در نمایشگاه انتخاب کنند، قطعا این نمایشگاه هر روز جایگاه برجسته‌تری را به خود اختصاص خواهد داد. لازم است به یک مورد دیگر هم اشاره کنم که با ساخت سایت جدید نمایشگاهی اصفهان، گام‌های بزرگتر و جدی‌تری برای برندینگ نمایشگاه لوازم خانگی برداشته خواهد شد.

    نمایشگاه چطور می‌تواند محرک توسعه و رشد صنایع به ویژه صنعت لوازم خانگی باشد؟

    اصلی‌ترین ویژگی برگزاری نمایشگاه‌ لوازم خانگی این است که تولیدکنندگان انواع محصولات و لوازم خانگی از جمله لوازم گازسوز، لوازم خرد و کوچک، ظروف چینی و آشپزخانه، کالاهای الکترونیکی و... در این نمایشگاه حضور می‌یابند. از طرفی، ایجاد رابطه مستقیم بین تولیدکننده و فروشنده، شناسایی مشتریان و عوامل توزیع، نگاه مشتری مدار به محصولات تولیدی، ملاقات های رو در رو و ارائه محصولات نو و ابتکارات جدید از اهداف برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است که می‌تواند به توسعه صنایع مختلف بینجامد.  همچنین حضور هر ساله در این نمایشگاه برای تولیدکنندگان پر شمار این صنعت، ضرورت به شمار می‌رود. حضور در نمایشگاه‌ها می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند از آخرین اطلاعات بازار و توان رقبا با خبر شوند و ارتباط نزدیکی با مشتریان و عوامل توزیع محصولات خود برقرار کنند. در چنین فضایی است که می‌توانند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند. در واقع، نمایشگاه، محلی برای تعامل بین حلقه های مختلف مختلف این صنعت از تولید کننده، عرضه کننده و مشتریان نهایی است و فعالان این حوزه با حضور در نمایشگاه لوازم خانگی می توانند چشم اندازهای آتی خود برای یک سال پیش رویشان را تعیین کنند.

    بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی اصفهان از امروز به مدت 5روز میزبان علاقه مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت