فازهای دو و سه شهر آفتاب سال آینده ساخته می شود

عصر نمایشگاه- مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب جزئیاتی از نحوه تکمیل ۲ فاز باقیمانده این نمایشگاه اعلام کرد و هرگونه واگذاری و یا فروش شهر آفتاب را منتفی خواند.

فازهای دو و سه شهر آفتاب سال آینده ساخته می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از صداوسیما, محمدرئوف قادری ، با بیان اینکه درصورت تامین بودجه، فازهای دو و سه شهر آفتاب در سال آینده آماده ساخت و تکمیل خواهد شد، اظهار کرد: برای تکمیل این دو فاز ، 3 تا 4 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.
    مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب افزود: عموما آنچه که در ابتدای ساخت پروژه تاکنون صورت گرفته فقط تکمیل فاز یک بوده است که حدود 20 تا 25 این پروژه را شامل می‌شود.

    وی تصریح کرد: فاز یک نمایشگاه «شهر آفتاب»، از زیرساخت‌های نمایشگاه، سه سالن استاندارد بین‌المللی و ساختمان اداری، فضاهای جانبی و تاسیسات و امکانات زیر بنایی تشکیل شده که ساخت این بخش‌ها بیش از یک هزار و 300 میلیارد تومان هزینه داشته است.
    رئوف قادری توضیح داد: فاز 2 شهر آفتاب، شامل 12 سالن استاندارد بین‌المللی، حدود 100 هزار مترمربع سالن نمایشگاهی به اضافه محل سالن‌های همایش‌های بین‌المللی و همچنین فضاهای جانبی و اداری است.
    فاز سه هم از سه هتل 5 ستاره بین‌المللی، سه مرکز تجاری جهانی بین‌المللی و یک مجتمع تجاری به اضافه مسجد و پارکینگ‌های طبقاتی تشکیل می‌شود.
    مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی «شهر آفتاب» با اشاره به اینکه ، اگر این اعتبارات لازم تامین و یا به صورت جذب فاینانس در جهت تکمیل فاز دو و سه اقدامی شود، نمایشگاه شهر آفتاب به یکی از نمایشگاه‌های بزرگ خاورمیانه تبدیل خواهد شد، از امکان شروع ساخت فاز 2 و 3 این پروژه در سال 97 خبر داد.

    * سرمایه‌گذاران جدید شهر آفتاب

    وی درباره راهکارهای جذب فاینانس برای تکمیل «شهر آفتاب» گفت: با 12 گروه سرمایه‌گذار داخلی و خارجی از کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، چین و کشورهای عربی ترکیه برای جذب سرمایه‌گذاری مذاکراتی داشتیم.
    رئوف قادری با تاکید بر لزوم برداشتن بار تامین اعتبارات سنگین از دوش شهرداری تهران به دلیل تنگناهای مالی، افزود: مذاکره با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خارجی به معنای این نیست که اگر فاینانس جذب نشد شهرداری تهران مسئولیت خود را کنار گذاشته است. شهرداری تهران برای تکمیل فاز دو و سه و تبدیل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های دنیا عزم راسخ دارد.
    وی در پاسخ به این پرسش که آیا «شهر آفتاب» به پیمانکاران بدهی دارد، اظهار کرد: متولی ساخت نمایشگاه، سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران بوده است. اما بیش از 90 درصد مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است و احتمالا 10 درصد باقی مانده به زودی پرداخت خواهد شد.

    *مخالفت بانک مرکزی با واگذاری شهرآفتاب به بانک شهر

    مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی «شهر آفتاب» درباره دلایل واگذار نشدن این نمایشگاه به «بانک شهر» گفت : پیشنهاد واگذاری نمایشگاه شهر آفتاب به بانک شهر را پیشنهاد خوبی نمی‌دانم. خوشبختانه مدیران شهرداری مانند آقای نجفی و آقای مکارم و شورای شهر به این نتیجه رسیدند که واگذاری، تصمیم اشتباهی بود.
    رئوف قادری با بیان اینکه برای واگذاری «شهر آفتاب» به «بانک شهر» موانع قانونی وجود داشت، افزود: طبیعتا اسناد املاک شهر آفتاب در حال انتقال به نام شهرداری است و واگذاری به بانک شهر بسیار زمان‌بر است. از طرف دیگر معمولا وظیفه ذاتی بانک‌ها نمایشگاه‌داری نیست و بانک مرکزی هم به این مسئله اعتراض داشت که بانک شهر حق ندارد متولی امور نمایشگاه شود.
    وی ادامه داد: بانک‌ها عموما بخش مشخصی از نقدینگی‌شان را می‌توانند تبدیل به اموال غیر منقول کنند و به دلیل ارزش بسیار بالای شهر آفتاب، این امکان برای بانک شهر فراهم نبود که بخش بزرگی از نقدینگی‌اش را تبدیل به اموال غیر منقول کند.

    * مذاکره با دولت و وزارت صنعت

    معاون شهردار تهران، واگذاری شهر نمایشگاهی آفتاب به بانک شهر را منتفی اعلام کرد و گفت: در حال رایزنی با دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مشارکت دولت در شهر آفتاب هستیم. متولی سیاست‌های حاکمیتی در امور نمایشگاهی وزارت صنعت و سازمان توسعه و تجارت است و این سازمان نیازمند در اختیار داشتن نمایشگاهی بزرگ است.
    رئوف قادری «شهر آفتاب» را فرصتی بی‌بدیل برای وزارت صنعت و شهرداری دانست و بر لزوم مشارکت دولت، بخش خصوصی و شهرداری برای تکمیل این پروژه تاکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت