نخستین نمایشگاه آثار بانوان خوشنویس قم آغاز به کار کرد

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه آثار بانوان خوشنویس قم با عنوان «مهر بانو» در قالب ۳۵ اثر از ۲۰ بانوی هنرمند خوشنویس این استان در انواع سبک های نسخ، ثلث، نستعلیق و شکسته نستعلیق آغاز به کار کرد.

نخستین نمایشگاه آثار بانوان خوشنویس قم آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، استاد برجسته خوشنویسی و مدیر کارگاه آستانه حرم حضرت معصومه(س) شنبه شب در افتتاحیه این نمایشگاه هنری در دانشگاه فرهنگ و هنر قم، جامعه خوشنویسان را سرفراز دانست و گفت: جای شادمانی است که فرهنگ خوشنویسی در میان بانوان هنرمند به این اوج و شکوفایی رسیده که این نمایشگاه نوید دهنده آینده بسیار درخشنده برای بانوان هنرمند خوشنویس استان است.
    حجت الاسلام سیدجعفر حجت کشفی، با بیان اینکه خوشنویسی هنری در راه ادب، اسلام، قران و اخلاق است افزود: نقد هنر، اثر هنری و نقد هنرمند نیازمند به معیار و میزان دارد و از آن جا که هنرمند عبارت است از سه گوهر گرانبهای فطرت، عقل و ذوق ،باید نقد اثر هنری نیز بر اساس این معیارها سنجیده شود.
    وی اثر هنری را نشان دهنده میزان پاکی و خلوص فطرت هنرمند دانست و اظهار داشت: ذوقِ هنری، عنایتی الهی است که بخش مهمی از اشراق ها و آگاهی های عرفانی مبتنی بر ذوق هنرمند است.
    کشفی تاکید کرد: درک زیبایی، درک برتری و بلندای معنوی و درک کرامت های معنوی سه ادراکی است که به واسطه ذوق هنری در هنرمند ایجاد می شود.

    **رئیس انجمن خوشنویسان قم نیز در حاشیه این نمایشگاه گفت: حضور 2 نسل از اساتید ممتاز و فوق ممتاز ونیز فارغ التحصیلان انجمن خوشنویسان استان در این نمایشگاه از جمله ویژگی های ممتاز نمایشگاه مهر بانو می باشد.
    احسان پورنعمان افزود: بیش از 300 فارغ التحصیل خوشنویسی دارای مدرک ممتاز و بالاتر در قم وجود دارد که نیمی از آنها را بانوان هنرمند شامل می شود.
    وی اظهار داشت: روند فعلی فعالیت بانوان خوشنویس قم موجب شده تا بانوان سهم بیشتری از آثار هنری خوشنویسی استان را به خود اختصاص دهند.
    این نمایشگاه تا 24 اسفند از ساعت 9 الی 18 در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واقع در خیابان کلهری قم پذیرای علاقه مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت