افتتاح نمایشگاه و کارگاه آموزش نقاشی‌خط در نیجریه

عصر نمایشگاه- نمایشگاه و کارگاه آموزش نقاشی‌خط توسط رایزنی فرهنگی ایران در شورای ملی هنر و فرهنگ نیجریه افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه و کارگاه آموزش نقاشی‌خط در نیجریه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ادامه برگزاری نمایشگاه و کارگاه آموزشی نقاشی‌خط «راضی»، هنرمند کشورمان در نیجریه که با هدف آشنایی هنرمندان و نسل جوان این کشور با هنرهای اصیل ایرانی و اسلامی توسط رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه با مشارکت نهادهای هنری و فرهنگی نیجریه انجام شد، نمایشگاه و کارگاه آموزشی دو روزه در ابوجا نیز، برگزار شد.

    در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه و کارگاه نقاشی‌خط، رحیمی‌زارچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه طی سخنانی، گفت: هنر خطاطی هنر اسلامی است که از صدر اسلام به دلیل اهتمام مسلمانان به کتابت وحی بکار برده می‌شده و طی سال‌های زیادی، این هنر رشد یافته و به انواع مختلف تبدیل شده است.

    وی با اشاره به برگزاری کارگاه نقاشی‌خط و قالی بافی در شهر مینا افزود: هنرهای زیبا و متنوعی در ایران خلق می‌شود و هنرمندان بسیاری در رشته‌های مختلف هنری فعال هستند.

    سفیر ایران در نیجریه این رویداد فرهنگی و هنری را فتح بابی برای همکاری‌های مشترک و گسترش روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نیجریه دانست و بر ضرورت آشنایی بیشتر هنرمندان نیجریه با هنرهای اصیل ایرانی تأکید کرد.

    تأکید بر توسعه همکاری‌های مشترک فرهنگی بین نیجریه و ایران

    اوتونبا اولوشوگون، مدیرعامل شورای ملی فرهنگ و هنر نیجریه نیز در این مراسم، گفت: همکاری ما با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های فرهنگی و هنری به سال‌های پیش بر می‌گردد.

    وی با تأکید بر توسعه همکاری‌های فرهنگی فی مابین دو کشور افزود: همواره هنرمندان ایرانی را به دلیل خلاقیت و آثار زیبایی که خلق می‌کنند، می‌ستاییم.

    اولوشوگون همچنین، برگزاری این رویداد فرهنگی را نقطه آغاز دیگری برای همکاری‌های مشترک با جمهوری اسلامی ایران عنوان و آمادگی شورای ملی فرهنگ و هنر نیجریه را برای اجرای برنامه‌های مشترک با ایران اعلام کرد.

    در ادامه این مراسم، رایزن فرهنگی هندوستان، یکی از هنرمندان نیجریه و خانم شیفا از مسجد مرکزی ابوجا در خصوص این رویداد هنری و اهمیت آن به ایراد سخنرانی پرداختند.

    بنابر اعلام این خبر، در این نمایشگاه 40 اثر هنری از نقاشی خط «راضی» در معرض دید علاقه مندان قرار داده شده است. همچنین توسط استاد فنون و قواعد اجرای نقاشی خط طی دو روز در همین مرکز به علاقه مندان نیجریه‌ای که از شهرهای دیگر این کشور نیز حضور داشتند، آموزش داده شد و سپس گواهی پایان دوره به آنها اهدا شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت