مهم‌ترین نهاد بین‌المللی صنعت نمایشگاهی جهان اعلام کرد

رشد ۶ درصدی تعداد اعضای UFI در سال ۲۰۱۷

عصر نمایشگاه- در نشست مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی صنعت نمایشگاهی، از مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد غیرانتفاعی و قدیمی صنعت نمایشگاهی جهان توسط مدیران ارشد اتحادیه رونمایی شد که رشد ۶‌درصدی تعداد اعضا در سال ۲۰۱۷ از آن جمله بود. همچنین گزارش‌هایی از عملکرد این نهاد ارائه و چشم‌انداز سال آینده آن روشن شد.

رشد ۶ درصدی تعداد اعضای UFI در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، رشد تعداد اعضای اتحادیه بین‌المللی صنعت نمایشگاهی (Ufi) در پایان یک سال دیگر از فعالیت و سرویس‌دهی در صنعت نمایشگاهی دنیا  نشست مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی صنعت نمایشگاهی قبل از آغاز کنگره سالانه این اتحادیه در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار شد. نشست امسال با حضور بیش از 420 فعال صنعت نمایشگاهی از 56 کشور برای بررسی عملکرد سال 2017 و برنامه‌ریزی برای سال آینده، به ریاست دکتر آندریاس گروچو برگزار شد.
    گروچو (عضو هیات مدیره نمایشگاه هانوفر) در این نشست گفت: اهداف اتحادیه در سال 2017 شامل حضور فعال‌تر اعضا و جذب مخاطبان بیشتر برای رویدادهای Ufi بود. علاوه بر جوایز جشنواره ایده‌های برتر که از برجسته‌ترین فعالیت‌ها در درون صنعت ما  تقدیر می‌کند، ما از طریق برنامه «اعطای مدیریت به نسل بعدی مدیران» به حمایت از استعدادهای جوان ادامه دادیم، تحقیقات و پژوهش در این صنعت را گسترش دادیم و با همکاری همه اعضای Ufi در سراسر جهان، روز جهانی نمایشگاه‌ها را با شکوهی بی‌نظیر جشن گرفتیم.
    در سال 2017 بیش از 1200 فعال حرفه‌ای صنعت نمایشگاهی در  طیف گسترده‌‌ای از رویدادهای Ufi در سراسر جهان شرکت کردند؛ از نشست مدیران ارشد اجرایی نمایشگاه‌های جهان  در بارسلونا، تا کنگره سالانه اتحادیه در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی.
    رویداد مهم اروپایی Ufi نیز یکی از نقاط عطف سال 2017 بود. «کنفرانس اروپایی Ufi‌» که به  میزبانی نمایشگاه کلن برگزار شد، با افزایش 13 درصدی  شرکت‌کنندگان و با حضور 200 نماینده، بزرگ‌ترین گردهمایی یوفی در اروپا در سال‌های اخیر بود. همچنین کنگره بین‌المللی Ufi که در سال جاری دوباره بعد از سال 2003 به قاره آفریقا برگشت و برای اولین‌بار در جنوبی‌ترین کشور این  قاره برگزار شد، نشان‌دهنده توجه ویژه اتحادیه به بازارهای نوظهور است.
    در سال‌های اخیر آموزش و رهبری نسل بعد هر دو به عنوان اولویت‌های استراتژیک Ufi مورد توجه قرار گرفته‌اند و دوره مدیریت نمایشگاهی Ufi در سال 2017 متحول شده است. رویکرد جدید این دوره بر آموزش‌های آنلاین و انتخاب طیف گسترده‌تری از اساتید برای آموزش در محل برگزاری نمایشگاه‌ها تمرکز دارد. دوره‌های مدیریت نمایشگاهی سال گذشته در ماه مارس در قطر و در ماه ژوئن در ماکائو برگزار شد. دوره بین‌المللی تابستانی Ufi نیز با همکاری دانشگاه کلن و شرکت نمایشگاهی کلن، از 30 می ‌تا 1 ژوئن 2017 در کلن آلمان برگزار شد. این رویداد بر «خدمات برتر و پیشرو و تعیین کردن یک مقیاس برای اندازه‌گیری موفقیت نمایشگاه‌ها» متمرکز بود. همچنین برنامه «اعطای مدیریت به نسل بعدی مدیران» در سال 2017 ادامه یافت و مدیران جدید در جلسات مشترک در طول کنگره جهانی Ufi در ژوهانسبورگ برنامه‌ها و کارهای خود را ارائه دادند.
    ادامه و گسترش تحقیقات در صنعت نمایشگاهی اولویت دیگر Ufi است. پس از بازخورد بسیار مثبت تحقیقات جدیدی که در سال 2016 صورت گرفت، پروژه‌های جدید تحقیقاتی در سال 2017 با هدف ارائه دیدگاه‌های جهانی به غرفه‌گذاران در کنگره جهانی Ufi تعریف شد. با تبدیل دیجیتالی‌شدن به یک روند اصلی تحول در صنعت نمایشگاهی، UFI وضعیت موجود دیجیتالی شدن صنعت نمایشگاهی را در سراسر جهان بررسی و «اولین فهرست شاخص‌های دیجیتالی‌شدن» را منتشر کرد. همچنین در طول کنگره ژوهانسبورگ، اولین دیدگاه‌ها در مورد «نقشه جهانی سایت‌های نمایشگاهی در آینده» منتشر شد. در مورد حمایت از صنعت نمایشگاهی نیز تلاش مشترک میان اتحادیه صنعت نمایشگاهی اروپا و انجمن نمایشگاه‌های تجاری آلمان و Ufi، منجر به یک نشست در شهر بروکسل با عنوان «گفت‌وگوی صنعت نمایشگاهی اتحادیه اروپا در سال  2107» شد. این جلسه بین اعضا و نمایندگان اتحادیه اروپا در مورد مسائل مربوط به صنعت نمایشگاهی بود که حدود 50 نماینده در آن شرکت کردند. یکی از نتایج موفقیت‌آمیز این جلسه، پروژه تجارت فراسوی مرزها بود که توسط کمیسیون اروپا تامین مالی می‌شود. این کنسرسیوم متشکل از اتحادیه صنعت نمایشگاهی  اروپا و اتاق‌های بازرگانی و آژانس‌های ارتباطی اروپا، تاکنون 3 رویداد B2B را در نمایشگاه‌های تجاری اروپا و یکی را در آفریقای جنوبی برگزار کرده است. این پروژه 10 نمایشگاه را پوشش خواهد داد و تا پایان سال 2018 ادامه خواهد داشت.  در سال 2017 اتحادیه بین‌المللی صنعت نمایشگاهی، فعالیت‌های مربوط به یک گروه اصلی از انجمن‌های صنعت نمایشگاهی در روز جهانی نمایشگاه‌ها را هدایت کرد. در این میان، فعالیت 77 کشور در روز جهانی نمایشگاه‌ها ثبت شد که 16 درصد بیشتر از سال 2016 بود. روز جهانی نمایشگاه‌ها در سال 2017 با موضوع «جهانی بیندیشید، بومی عمل کنید» تمرکز ویژه‌ای بر جنبه‌های انسانی نمایشگاه‌ها داشت. اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی با همکاری 41 انجمن شریک و همکار خود، طیف وسیعی از بسته‌ها و ابزارهای تبلیغاتی را برای روز جهانی نمایشگاه‌ها آماده کرده بود که می‌توانست مورد استفاده هر کسی که علاقه‌مند به حمایت از صنعت نمایشگاهی است، قرار گیرد.  عنوان «رویداد تایید شده توسط Ufi» در ابتدای سال 2017 یک تغییر بسیار مهم به خود دید و به دو فهرست جداگانه تقسیم شد: رویداد تایید شده Ufi و رویداد بین‌المللی تایید شده Ufi. نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای دیگر نیازی به کسب شرایط و معیارهای بین‌المللی برای به دست آوردن تایید Ufi ندارند و برگزارکنندگان این نمایشگاه‌ها می‌توانند با داشتن شرایط تعیین‌شده به عضویت  Ufi در آیند. همچنین Ufi تلاش‌ها برای تبلیغ و معرفی گواهینامه تاییدی خود برای جذب اعضای بیشتر و بالا بردن ارزش این تاییدیه برای اعضای کنونی را افزایش داده است. از زمان برگزاری کنگره جهانی شانگهای در سال 2016، تعداد رویدادهایی که توسط Ufi تایید شده‌اند، 4 درصد افزایش یافته و هم اکنون تعداد کل آنها به 1000 رویداد رسیده است.
    آقای کای هاتندورف، مدیرعامل اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی نیز در بیان خلاصه فعالیت‌های این اتحادیه در سال 2017 گفت: خوشحالیم به اعضای خود گزارش دهیم که اجرای پروژه‌های اصلی Ufi در مسیر درستی قرار دارد. در سال 2017 بیش از 1200 فعال صنعت نمایشگاهی به رویدادهای مختلف ما پیوستند؛ 77 کشور در طول روز جهانی نمایشگاه‌ها فعال بودند؛ ما توانستیم تحقیقات با ارزش جدیدی را انجام دهیم و فعالیت‌های مختلفی را به نمایندگی و در حمایت از صنعت خود انجام دادیم. ما همچنین خوشحالیم که اعلام کنیم عضویت در اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی در مقایسه با سال گذشته حدود 6 درصد افزایش یافته است.
    چشم‌انداز صنعت نمایشگاهی برای سال آینده  |  اعضای Ufi در نشست مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی صنعت نمایشگاهی، استراتژی‌ها و اولویت‌های سال آینده را بازخوانی کردند. در حال حاضر، برگزاری 9  رویداد برای سال 2018 به تایید نهایی رسیده است که تعدادی از آنها عبارتند از: هشتاد و پنجمین کنگره جهانی Ufi در سن‌پترزبورگ روسیه از 31 اکتبر تا 3 نوامبر 2018، اولین کنفرانس منطقه‌ای آمریکای لاتین در ماه سپتامبر در مکزیکو سیتی، اولین دوره آموزش مدیریت محل برگزاری رویداد در شانگهای چین و با همکاری انجمن مدیریت سایت‌های نمایشگاهی استرالیا و نیز دوره‌های جدید مدیریت نمایشگاهی با محوریت تمرکز بر مدیریت منابع انسانی، توسعه پایدار و دیجیتال‌سازی. همچنین  آماده‌سازی برای برگزاری سومین دوره از جشن روز جهانی نمایشگاه‌ها نیز در حال انجام است. روز جهانی نمایشگاه‌ها در روز چهارشنبه 6 ژوئن 2018 برگزار خواهد شد.
    در همین حال باید منتظر فعالیت‌های آقای کورادو پرابونی، رئیس هیات مدیره نمایشگاه میلان که در تاریخ 3 نوامبر 2017 به عنوان رئیس جدید یوفی و جانشین دکتر آندریاس گروچو فعالیت خود را آغاز کرد نیز باشیم.

    * سینا کرمی

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت