یک رویا یک تیم

عصر نمایشگاه- میریــــــــــام زیگلـــــــــــــــــــــــر، مدیر ‌Ways & Means Events می‌گوید: با تولیدکنندگان رفتار مناسبی داشته باشید، تا در طولانی‌مدت از مزایای رابطه ایجاد شده بهره ببرید. در این نوشتار، وی به ارائه دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداخته است.

یک رویا یک تیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، در طول این چند سال، جعبه‌های زیادی را در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف (اما فقط در یک رنگ) جمع‌آوری کردم. یک انبار از تجهیزات، نوار، کمربند کابل و وسایل دیگر دارم که بدون‌شک هنگام نیاز به کار می‌آیند. اما نکته‌ای که به آن پی بردم، این بود که مهم‌ترین وسیله تلفن همراهم بوده است.
    به هر حال، این وسیله کوچک‌ که بدون آن احساس می‌کنم لباسی به تن ندارم، می‌تواند همه تجهیزات را از چراغ قوه تا 50 سطل قرمز رنگ را در کمتر از 12 ساعت آماده کند. نه به این دلیل که گوشی من جادویی است، بلکه ارتباطاتی را در خود جای می‌دهد که معادل چندین سال کار در صنعت است.
    این روابط در طول زمان با احترام و درک متقابل نسبت به نقش هر دو طرف شکل گرفته ‌که بخش عمده شکل‌گیری گروهی است که همراه خود به صحنه می‌برید، به طوری که تجربه‌ها و مهارت‌ها مطابق با نیازهای نمایشگاه است. نقطه آغازین این است که از خود بپرسیم «بدترین اتفاق چه می‌تواند باشد»‌ و «هنگامی که همان اتفاق افتاد، می‌خواهید چه کسانی کنار شما باشند». شما به عنوان مدیر اجرایی به ازای حقوقی که دریافت می‌کنید، قرار نیست همه مسائل را حل کنید، بلکه باید افراد مناسبی را برگزینید.
    حتی بزر‌گ‌ترین مدیران جهان هم لیست جامعی از اتفاقات ناخوشایند دارند. این لیست نسبت به احتمالات پیش‌رو تجربه، آگاهی و حضور ذهن می‌دهد.
    در کل، می‌توانید داستان‌های ناگوار را به دو بخش تقسیم کنید؛ آنهایی که می‌توانید برای‌شان برنامه‌ریزی کنید‌ و برعکس. به محض اینکه به این نتیجه رسیدید که نمی‌توان از قبل نقشه کشید، به حافظه خود رجوع می‌کنید تا ببینید در چنین شرایطی از چه کسی کمک گرفته‌اید. از هر 10 بار، 9‌بار از طرف قرارداد خواسته‌اید تا راه‌حل ارائه دهد و با چند تماس ساده شرایط هموار شده است.
    پیمانکاران دانش و تجربه زیادی دارند و شاید دفعات زیادی باشد که با شرایط مشابه روبه‌رو شده‌اند، یا حداقل کسی را می‌شناسند که با موضوع آشنا باشد. با این وجود، توانایی آنها در کمک و پشتیبانی مستقیما متناسب با نحوه برخورد با آنها پیش از رویداد است. اگر با پیمانکاران خود به عنوان بخش ارزشمند گروه رفتار کنید، آنها نیز به همان شکل پاسخگو خواهند بود و همتراز با شما در پیشبرد نمایشگاه فعالیت خواهند کرد.
    ارتباطات حکمرانی می‌کند |  تاکید بر این است تا ارتباطات قوی را در طول شرایط بحران مالی نیز حفظ کنید. اگر پیش از برگزاری رویداد، با طرف قرارداد رفتار مناسبی داشته باشید- یعنی به آنها اجازه دهید اهداف، ایده‌ها، محدودیت‌های مالی و برنامه‌های آینده شما را درک کنند- با اشتیاق از شما حمایت خواهند کرد تا مسئله خاصی بروز نکند. زمانی که اتفاقی در صحنه رخ می‌دهد نباید سریعا  کسی را سرزنش کنید یا ‌روی هزینه‌ها متمرکز شوید، بلکه از خود بپرسید چگونه می‌توانیم مشکل را حل کنیم. بارها و بارها گفته‌ایم، ارتباطات صنایع را پیش می‌برند؛ اما به چه قیمتی؟ اگر درخواست مساعدت یا کاهش قیمت را کرده‌اید، مطمئن باشید همین یکبار درخواست شما تایید می‌شود، اما از دفعات بعد این انتظار را نداشته باشید. وظیفه ما به عنوان مدیران اجرایی این است که برای خدمات خوب انتظار قیمت مناسبی را داشته باشیم. اما با وجود اینکه کیفیت با قیمت متناسب است، نیازی نیست که قدردانی را همیشه با هزینه زیاد نشان دهیم. فضای احترام و قدردانی قدرت زیادی دارد، به این معنی که اعضای تیم نمایشگاه باید با تمام ارباب رجوع‌ها یکسان برخورد کنند‌ و فراموش نکنید، لباس شما کامل نیست تا لبخند بر لب نداشته باشید.

    *نویسنده: میریام زیگلر

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت