فضای چند‌رسانه‌ای، دیداری و شنیداری

عصر نمایشگاه- اصطلاح «سر و صدای فناوری» دقیقا به چه معناست و چگونه می‌توانم اطمینان حاصل کنم که نمایشگاه‌های دیداری-شنیداری من قربانی این پدیده نمی‌شوند؟

فضای چند‌رسانه‌ای، دیداری و شنیداری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، در دنیای فعالیت‌های نمایشگاهی، سر و صدای فناوری گهگاه به استفاده گیج‌کننده از فناوری دیجیتال (صوتی و تصویری) در سطح نمایشگاه اشاره می‌کند. در گذشته، شاید غرفه‌ها پر از طرح‌های گرافیکی بود که باعث می‌شد تا غرفه‌داران نتوانند خود را نشان دهند و صدای خود را به گوش کسی برسانند. اما حتی بهترین نورپردازی‌های کارهای گرافیکی نمایشگاه‌های گذشته هم هرگز تاثیر بصری LCD‌ها، LED‌ها و نمایشگرهای OLED امروزه را نداشتند که مانند جعبه‌های روشنایی بخش فوق‌العاده‌ای عمل می‌کنند. از آنجا که تقریبا همه نمایشگاه‌ها انواعی از صفحه نمایش‌های دیداری و شنیداری را در خود جای داده‌‌اند، می‌توان گفت سر و صدای فناوری تقریبا مشکل تمام نمایشگاه‌های تجاری است.
    سروصداهای فناوری، علاوه بر ایجاد تصاویر و صداهای گیج‌کننده مانعی اضافی پیش‌روی غرفه‌داران هستند که نیاز دارند راهی پیدا کنند تا صفحه  نمایش AV خود را در جهان پر سرعت و شلوغ برجسته کنند. اما نگران نباشید، اینجا چند راه ساده معرفی می‌کنیم تا مطمئن شوید مخاطب کارهای نمایشی شما را دیده، حتی زمانی که سرو صدای نمایشگاه به اوج خود می‌رسد.
    تمرکز خود را بر محتوای نمایشگاه حفظ کنید. در غرفه‌های بزرگ‌تر، صفحه نمایش‌های AV  گاهی می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند. نمایش زنده، فیلم، محصولات تعاملی و فعالیت‌های دیجیتال ممکن است تمرکز مخاطب را به خود جلب، حواس بازدیدکنندگان را منحرف و آنها را در خود محو کنند. اگر می‌خواهید‌فعالیت‌های تعاملی در مقیاس بزرگ تاثیرگذار باشند و از پیام‌رسانی جذاب و منحصر به فرد استفاده کنید، می‌توانید تنها از یک صفحه نمایش بزرگ برای هر دو هدف بهره ببرید. اگر تمرکز شما بر نمایش است، به جای استفاده از صفحه نمایش‌های لمسی، می‌توانید از چند دستگاه تبلت استفاده کنید.
    همچنین، ثبات طراحی به ایجاد تمرکز کمک می‌کند. اگر رسانه‌های نمایشگاه همان سبک گرافیک را اتخاذ می‌کنند و همان پیام را انتقال می‌دهند، به جای چیدمان عکس‌های مختلف که هرکدام در جلب توجه با دیگری در رقابت است، نوعی تجربه دیداری واحد ایجاد کنید.
    نوع رسانه را با پیام خود سازگار سازید. شما ممکن است در نمایشگاه از فناوری AV  به روش‌های مختلف برای عملکردهای متفاوت استفاده کنید که شامل پیام‌رسانی نام تجاری، نمایش، بازی‌‌های تعاملی و غیره می‌شود. در حالی که معمولا تمایل به این است که هرچه رسانه‌ها بزرگ‌تر باشند، بهتر نیز عمل می‌کنند، اما گاهی نتیجه عکس از آن به دست می‌آید. برای مثال، فعالیت‌هایی که از بازدیدکننده می‌خواهد تا اطلاعات شخصی (از قبیل نام یا آدرس ایمیل) خود را وارد کند و در صفحه نمایش بزرگ در معرض دید عموم قرار دهد، ممکن است نگرانی‌های امنیتی ایجاد کند. به علاوه، اطلاعات جزئی محصولات در صفحه نمایش‌های کوچک‌تر با رزولوشن بالاتر را می‌توان ساده‌تر مطالعه کرد. حتی، بازی‌ها نیز ممکن است از صفحه نمایش‌های کوچک‌تر سود ببرند، و به بازدیدکنندگان اجازه دهند تا بدون اینکه توجه کنند، مشغول بازی شوند.
    از سویی، عوامل دیگری مانند اجرای نمایش و علامت‌های دیجیتالی بالای سر می‌تواند تاثیر آنها را بیشتر کند و توجه زیادی را در مقیاس گسترده‌تر جلب کند. عامل انسانی را به عنوان یک معیار هنگام انتخاب صفحه نمایش AV برای غرفه در نظر بگیرید؛ معمولا اندازه‌ای که مناسب با بیرون از سالن نمایشگاه باشد، برای غرفه نیز قابل استفاده است.
    به گوش باشید. با صفحه نمایش‌های جذاب AV در مقابل چشمان شرکت‌کنندگان، به‌راحتی می‌توان نگرانی‌های مربوط به سیستم صوتی را فراموش کرد. سالن نمایشگاه همراه فیلم‌ها، نمایش‌ها و موسیقی‌ها و همچنین صدها نفر از شرکت‌کنندگان صدای بلندی از خود تولید می‌کند‌ که برآیند آنها صداهای ناهنجار و خشن است. بسیاری از نمایشگاه‌های تجاری قوانینی دارند که طبق آن استفاده از هر صوتی که وارد غرفه مجاور شود، ممنوع است. به این ترتیب، توانایی شما در غلبه بر شلوغی سالن را کاهش می‌دهد.
    خوشبختانه، گزینه‌هایی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا از صداهای کیفیت بالا بدون اضافه‌کردن به سروصدای فناوری سالن استفاده کنید. می‌توان فیلم‌ها را همراه زیرنویس برای بازدیدکنندگان عادی و همراه هدست برای شرکت‌کنندگان علاقه‌مند نمایش داد. فناوری‌های جهت‌دهی صوتی، مانند طاق‌های گرد مربوط به صدا را می‌توان برای متمرکز کردن صوت بر بازدیدکنندگان در قسمت مشخصی از غرفه استفاده کرد.
    در زمینه صفحه نمایش‌های دیداری، تمرکز یک امر مهم است. اگر در غرفه قرار است اجرایی ارائه دهید، بهتر است رسانه‌های دیگر بی‌صدا باشند. اگر مکالمات مسئولان فروش ارجح است، بهتر است به طور کامل از بلندگو صرف نظر کنید. اما به طور کلی، اطمینان حاصل کنید که صدا بخشی از برنامه‌ریزی‌های غرفه را تشکیل می‌دهد.
    در اغلب موارد از رسانه‌ها برای جذب بازدیدکنندگان استفاده نکنید. رسانه‌های بزرگ می‌توانند تاثیرگذار باشند و پیام نام تجاری شما را به مخاطبان زیادی انتقال دهند. اما اگر هدف شما جذب مخاطب است، اطلاعات مربوط به محصولات را برای آنها شرح دهید، یا وارد مکالمه شوید. شاید این موارد تمرکز اصلی شما باشد.
    امروزه، از طریق لپ‌تاپ و دستگاه‌های تلفن همراه، فناوری‌های فوق‌العاده پیشرفته‌ای را با خود حمل می‌کنیم. در منزل، از صفحه نمایش‌های 50 در 60 فوتی زیبایی استفاده می‌کنیم. بنابراین، در سال 2017 اضافه کردن رسانه‌های دیجیتال به نمایشگاه دیگر حس فضای فوق پیشرفته را القا نمی‌کند. استفاده از این رسانه‌ها امر ساده‌ای است. پس چگونه می‌توانید با خرید یا اجاره صفحه نمایش‌های AV مشتریان خود را جذب کنید؟ موارد زیر را در نظر بگیرید:
    - ارتباط:  اگر شرکت‌کنندگان اطلاعات مربوط به محصولات را می‌خواهند، می‌توانند آن را در گوشی خود چک کنند؛ بازدیدکنندگان چه اطلاعاتی را می‌خواهند یا نیاز دارند؟
    - تعامل:  آیا می‌توانید جدا از فیلم و پاورپوینت، از بازی‌های دیجیتال، نظرسنجی‌ها یا رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید تا از مخاطبان خود دعوت کنید در نمایشگاه شرکت کنند؟
    - عامل انسانی:  چگونه کارکنان غرفه می‌توانند از صفحه نمایش‌ها استفاده شخصی کنند؟
    سروصدای فناوری تا حد زیادی مانند ایمیل‌های بی‌استفاده است. با وجود تلاش‌های زیاد، هرگز نمی‌توانید کاملا از آن فرار کنید. با این حال، استراتژی‌های قبلی به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که پیام شما فراتر از شلوغی محیط با صدای بلند و رسا شنیده می‌شود.

    *نویسنده: پاتریک اسنی

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت