نوروزگاهها راهی برای توسعه گردشگری در سمنان است

عصر نمایشگاه- برپایی نمایشگاه نوروزگاه و سیاه چادرها علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری زمینه ماندگاری و اقامت بیشتر گردشگران در سمنان را فراهم می کند.

نوروزگاهها راهی برای توسعه گردشگری در سمنان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، برپایی نوروزگاه، نمایشگاه و سیاه چادرها همواره در آستانه فصل بهار به مناسبت بهار گل ها و فرارسیدن نوروز مورد توجه سازمان میراث فرهنگی است.
    به گفته کارشناسان، ایجاد این نوروزگاه ها، سبب جلب نظر مسافران به شهرها و روستاهای استان شده و گردشگران برای گذراندن اوقات خوش، چند دقیقه ای را به تماشا نشسته و حال و هوای نوروز در سمنان لذت می برند.
    در نوروزگاه ها برنامه هایی نظیر برگزاری موسیقی محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، نوروزخوانی و شتر سواری انجام می شود.
    برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در ایام تعطیلات نوروزی، یکی از بهترین راهکار های فروش و معرفی هنرهای گوناگون دستی هر شهرستان است که هنرمندان نیز از این اقدام استقبال می کنند.
    براساس آمار اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سمنان در نوروز سال 96، 475 هزار و 967 گردشگر در استان سمنان حضور یافتند که طبق آمار، 45 هزار و 781 نفر گردشگر داخلی و خارجی از آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرستان دامغان بازدید کردند که از این تعداد 58 نفر گردشگران خارجی بودند.
    شهرستان دامغان با توجه به‌قرار داشتن در مسیر زایران حرم رضوی(ع) از ظرفیت‌های بالایی درزمینهٔ گردشگری برخوردار است که در سال گذشته بیش از 70 هزار نفر مسافر در اقامتگاه‌های موجود در شهرستان مانند از مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و مهمانسرای جهانگردی اسکان داده شدند.
    به گفته معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نوروز امسال، 260 نوروزگاه درکشور برپا شده که از این تعداد 21 بازارچه در استان و تعداد چهار نوروزگاه در دامغان قرار دارد.
    در تعطیلات نوروزی 96 بیش از 10میلیارد ریال از صنایع دستی نقاط مختلف استان به فروش رفته است که سهم دامغان از این میزان فروش، 2 میلیارد ریال بود.
    در این ارتباط رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دامغان افزود: ایجاد نوروزگاه در ورودی شهرها و مکان های پرتردد، گامی موثر در جهت افزایش گردشگر و در کنار آن رونق اقتصادی در شهر می شود.
    معصومه داوودیان افزود: در این شهرستان،چهار نوروزگاه ایجاد شده که این تعداد نوروزگاه در منطقه مسافربری دامغان، مجموعه چشمه علی، روستای جزن و مجتمع فرهنگی رفاهی شهر امیریه دایر شده است.
    وی خاطرنشان کرد: ارایه تسهیلات نوروزی، برگزاری موسیقی محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، نوروزخوانی و شتر سواری از جمله برنامه هایی است که در این نوروزگاه ها از 25 اسفند الی 13 فروردین انجام می شود.
    معصومه داوودیان از برپایی 2 سیاه چادر در دامغان خبر داد و افزود: برپایی سیاه چادر با ایجاد شور و نشاط، پخت غذا و نان محلی، تولید لبنیات، نمایش صنایع دستی و سوغات همراه است که این برنامه یکی دیگر از جذابیت های نوروزی است که سبب رونق گردشگری می شود.
    وی تصریح کرد: تمامی اماکن گردشگری، تاریخی و تفریحی دامغان در طول ایام نوروز به صورت 24 ساعته آماده ارایه خدمت می باشند.
    رییس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دامغان تصریح کرد: استقرار چندین دستگاه مینی بوس در اماکن اقامتی برای گشت رایگان از دیگر برنامه های نوروزی دامغان است.
    شهرستان دامغان دارای 2 هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد 400 اثر شناسایی و تاکنون 126 اثر ثبت شده اند.
    وی گفت: راه اندازی نوروزگاه در دامغان نقش اساسی در شناخت گردشگران از جاذبه های گردشگری و افزایش ماندگاری و اقامت انان در استان دارد.
    در سال 95 گردشگران خارجی از 16 کشور از پنج منطقه نمونه گردشگری دامغان بازدید کردند.
    دراستان سمنان براساس آمار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، 13 پایگاه نوروزگاه در نوروز97 در استان سمنان پیش بینی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت