معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد؛

برگزاری ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز در سطح استان

عصر نمایشگاه- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت:ایام نوروز پانزده نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در سطح استان برگزار خواهد شد؛ همچنین از جمله اقدامات دیگر اجرای برنامه ملی نوروزگاه در استان می باشد.

برگزاری ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز در سطح استان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از دانا، محمد حسین تجلی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اقدامات این معاونت برای سافران نوروزی اظهار کرد:برخی از اقدامات پیش از نوروز و برخی کارهای دیگر در طول ایام نوروز انجام می شود.

    وی با بیان اینکه اولین نظارت بر واحدهای بر تحت پوشش میراث می باشد،عنوان کرد:یکی از مهمترین اقدامات این است که پیش از نوروز از ابتدا تا پایان اسفند از  120 رستوران بین راهی،182 واحد اقامتی،32 هتل و مهمانپذیر بازدید شده است تا مسائل و  مشکلاتی را که دارند در زمان خاصی که برای آنها تعیین می شود مرتفع کنند؛تا کیفیت خدمات مطلوب به مسافران بالاتر رود .

    این مقام مسئول ادامه داد:از جمله اقدامات دیگر این معاونت به عنوان دبیر ستاد اجرایی خدمات با سازمان میراث فرهنگی  می باشد و همچنین کمیته اسکان و معاونت گردشگری در این ستاد انجام می شود که تاکنون شش جلسه استانی با حضور مدیران ارشد استانی،معاونین و ده عضو ثابت سازمان اجرایی در رابطه با مشکلات استان و پیوندهای مواصلاتی و اسکان مسافران بحث و تبادل نظر می شود.

    تجلی با تأکید به مقوله اطلاع رسانی و تبلیغات در این ایام تصریح کرد:افزایش اطلاعات در خصوص استان را از طریق چاپ بروشور،نقشه و همچنین نشر آنها را در فضای مجازی انجام خواهیم داد تا مسافرانی که اطلاعاتی در رابطه با جاذبه های طبیعی،فرهنگی و تاریخی، آثار و ابنیه ثبت های جهانی و مراکز خرید می خواهند با در اختیار داشتن نقشه و بروشور به راحتی به این موارد دسترسی پیدا خواهند کرد.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه امسال تلاش داریم ابعاد ملی به تبلیغات دهیم، عنوان کرد:ایجاد صنایع دستی در سطح استان به صورت ملی برگزار خواهد شد.

    وی با بیان اینکه در ایام نوروز پانزده نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در سطح استان برگزار خواهد شد،بیان کرد: از جمله اقدامات دیگر اجرای برنامه ملی نوروزگاه در استان می باشد که در این برنامه آیین ها، سنن، صنایع دستی بومی،شیرینی جات،سوغات و تمام مسائل در  چارچوب فرهنگ بومی ارائه و عرضه خواهد شد.

    تجلی ادامه داد:در برنامه نوروزگاه علاوه بر موارد فوق موسیقی های محلی برگزار خواهد شد؛ همچنین در  کنار آن کارگاه هایی که ورشاپ های متنوع در خصوص تولیدات صنایع دستی و عموم قرار خواهد گرفت.

    تجلی گفت:بازی چوگان از جمله کارهای خاصی است که امسال به مرحله اجرا در خواهد آمد؛ چرا که بر اساس یافته های تیم تحقیقاتی و باستان شناسی ما یکی از خاستگاه های اصلی چوگان در کشور در کرمان بوده و در حقیقت اولین بار در کرمان کشف و رسانه ای شده است؛ لذا اجرای چوگان دو نفره به صورت نمادین در برنامه نوروزگاه خواهیم داشت.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان اذعان کرد: از جمله برنامه دیگر می توان به اجرای رالی خانوادگی برای مسافران نوروزی اشاره کرد و با توجه به اینکه استان ورودی بسیاری از استان ها و جاده ها می باشد و برای هر مسافری که از زمینی وارد کرمان می شود و دارای امکانات حمل و نقل است و می تواند به صورت های مختلف  از جاذبه های استات بازدید داشته باشندبا استفاده ازبرنامه رالی عمومی جاذبه های کمتر شناخته شده کرمان را ببینند.

    وی با اشاره به مطالب فوق ادامه داد:به منظور اجرای این برنامه از دو مسیر زرند و رفسنجان استفاده خواهیم کرد و همچنین به مدیران شهرستان هم اعلام شده است تا آنان  که مسیرهای پیشنهادی را اعلام کنند ؛ همچنین رالی خانوادگی در شهر کرمان نیز  برگزار خواهد شد.

    این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه استقبال از مسافران نوروزی در ایستگاه قطار، ترمینال و فرودگاه و ارائه اطلاعات در خصوص استان از جمله اقدامات دیگر در ایام عید می باشد، خاطر نشان کرد:استفاده از راهنمایان ناشنوای گردشگری که یک برنامه ملی است را در دستور کار خواهیم داشت؛همچنین گفتنی است از 70 راهنما در ایستگاه های اطلاعاتی استفاده خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت