نمایشگاه کتاب کودک بولونیا امروز کلید می‌خورد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه کتاب بولونیا ۲۰۱۸ از امروز دوشنبه ۲۶ مارس تا پنج‌شنبه ۲۹ مارس با حضور بیش از ۱۳۰۰ غرفه‌گذار دایر خواهد بود.

نمایشگاه کتاب کودک بولونیا امروز کلید می‌خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، نمایشگاه امسال مثل هر سال با برگزاری کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها، مراسم اهدای جوایز و رویدادهای فرهنگی مختلف همراه خواهد بود.

    آنچه امسال در این دوره نمایشگاه جدید است افتتاح کنفرانس کتابفروشی کودکان اروپایی است که 29 مارس برگزار می‌شود و انتظار می‌رود بیش از 100 کتابفروش از سراسر قاره و بریتانیا را گردآورد.

    یک کنفرانس نصفه روزه نیز درباره نشر کتاب شنیداری با حضور آدیبل و انجمن ناشران شنیداری برگزار خواهد شد.   دیزنی و استوری تل از جمله شرکت کنندگان در این کنفرانس هستند.

    یک کارگاه نصفه روزه دیگر به بحث درباره کتاب‌های کودکان در زمینه هنر، معماری و طراحی اختصاص یافته است که با حضور شماری از استادان این حوزه برگزار می‌شود.

    امسال سالگرد شصت و پنجمین سال برگزاری کتاب کودک مصور سال که از سوی نیویورک تایمز برگزار می‌شود در این جشنواره گرامی داشته می‌شود.

    برگزاری نمایشگاهی از کتاب‌ها و تصویرگری‌ها نیز مثل هر سال، امسال برگزار می‌شود و ارایه کننده 200 اثر اوریجینال خواهد بود. این نمایشگاه با عنوان «تغذیه و پرورش یک انسان‌دوستی جوان» شکل گرفته است.   عناصری از صلح، جنگ، مهاجران، پناهندگان و خانواده در نقطه مرکزی این نمایشگاه جای دارد.

    در نمایشگاه دیگری نیز بیش از 100 کتاب مصور و فیلم از آرشیو چینه‌چیتا فیلم در مرکز شهر برگزار می شود. مد و لباس کودکان و جایگاه آن در کتاب‌ها نقطه تمرکز این نمایشگاه است.

    چین مهمان افتخاری نمایشگاه

    امسال چین به عنوان کشور مهمان در این رویداد حضور دارد و نمایشگاهی از کتاب‌های تصویری باستانی چین را در کنار 3 هزار عنوان کتاب روز ارایه کرده است. حداقل 100 غرفه‌گذار از این کشور در نمایشگاه امسال حضور دارند. این در حالی است که نمایشگاه کودک بولونیا همکاری نزدیکی با نمایشگاه کتاب شانگهای دارد.

    چین با تمرکز بر «رویا» مهمان افتخاری امسال است و کتاب‌خوانی با پانداها را در مرکز توجه خود قرار داده است. این کشور در غرفه‌ای به ابعاد 600 مترمربع با 4هزار نسخه کتاب شامل کارتون و کمیک و کتاب‌هایی برای والدین-کودکان، آموزش زبان چینی، آموزش علمی در این رویداد حضور دارد.

    ناشران آمریکای لاتین نیز امسال چون هر سال حضوری پررنگ در این نمایشگاه دارند.

    مثل همیشه تصویرگری در نقطه مرکزی بولونیا جای دارد. امسال دیجیتال کافه در سالن 32 جایگاه ویژه‌ای برای تمرکز بر این بخش فراهم آورده است. پروژه‌های دیجیتال دانشجویان چندین دانشگاه ایتالیا، فرانسه و بریتانیا در این بخش در مرکز توجه خواهد بود.

    بخش دیگری که هر سال در بولونیا از رونق زیادی برخوردار است بخش کافه مترجمان است که مرکزی برای برنامه‌های خلاقانه برای دست‌اندرکاران این بخش محسوب می‌شود و با نشست‌هایی از جهان ترجمه همراه است. کارگاه‌های تجربه نیز هر سال به چند زبان خارجی در این بخش برگزار می‌شود. کنفرانس‌های بین‌المللی نیز به بررسی مسایل روز در این حوزه می‌پردازند. 

    امسال پنجاه و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب کودک بولونیا برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت