مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی:

سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خردادماه امسال برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهدمقدس خردادماه برگزار می‌شود.

سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خردادماه امسال برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، سید سعید سرابی ظهر امروز در جلسه ستاد برنامه‌ریزی سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد ضمن تبریک روز هنر و انقلاب اسلامی اظهار داشت: بیستم فروردین ماه روز هنر انقلاب اسلامی همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی است که این روز را گرامی می‌داریم.

    وی ادامه داد: در سال گذشته یازدهمین دوره از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی برگزار شد اما با تصویب اتاق گفت‌وگوی اصحاب فرهنگ و هنر این دوره در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی زمان برگزار سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت را نیمه اول خردادماه اعلام کرد و افزود: نمایشگاه قرآن و عترت مشهد همزمان با هفته دوم ماه مبارک رمضان به مدت 8 روز در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می‌شود.

    وی افزود: سال گذشته 20 همایش با رویکرد قرآنی، برگزاری محافل قرآنی با میزبانی جلسات سنتی در نمایشگاه،بخش عرضه آثار هنری در قالب خوشنویسی و تذهیب و نگارگری، مشاوره‌های دینی، بخش فیلم، بخش دانشگاهی، بخش مسابقات قرآنی، بخش کودک و نوجوان، نشر الکترونیک، عفاف و حجاب، بخش ادارات و نهادها و موسسات قرآنی، بخش عترت و ولایت و در مجموع  24 بخش برگزار شد.

    سرابی در ادامه به رویکرد این دوره از نمایشگاه به بخش آسیب‌های اجتماعی گفت: امسال توجه ویژه‌ای به آسیب‌های اجتماعی خواهیم داشت تا بتوانیم با راهکارهای قرآنی این مشکلات را در جامعه کاهش دهیم.

    در ادامه این جلسه علیرضا هوشنگ‌نژاد؛ رئیس هیت مدیره و مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه قرآن و عترت را رویدادی بزرگ و ارزشمند خواند و افزود: نمایشگاه بین‌المللی مشهد با تمام توان همت خواهد کرد که خدمت‌رسانی مناسبی داشته باشد.

    علی غفوری مقدم، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز با اشاره به طرح ضیافت گفت: برنامه‌های تنظیم بازار و نظارتی این سازمان در آستانه ماه مبارک رمضان، نمایشگاه طرح ضیافت را در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌کند و می‌تواند امسال این نمایشگاه را در کنار نمایشگاه قرآن و عترت داشته باشد.

    جواد شاد مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی با تاکید بر آن که باید فرهنگ قرآنی را در این نمایشگاه گسترش دهیم افزود: در صورت امکان آستان قدس رضوی سفره‌های آسمانی خود را در ایام برگزاری در نمایشگاه برای بازدیدکنندگان اجرا کند و همچنین شهرستان‌ها با حضور در نمایشگاه فرهنگ و آداب رسوم خود را در زمان برگزاری رمضان به نمایش بگذارند تا بازدیدکنندگان با این فرهنگ آشنا شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت