عرضه بیش از ۲ هزار عنوان کتاب جهاد دانشگاهی در نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان انتشارات با اشاره به برنامه‌های حضور این سازمان در نمایشگاه کتاب امسال گفت: بیش از ۲ هزار عنوان کتاب در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مصلی عرضه می‌شود.

عرضه بیش از ۲ هزار عنوان کتاب جهاد دانشگاهی در نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایکنا, عادل تقوی، رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی درباره برنامه‌های این سازمان برای حضور در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اظهار کرد: امسال سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب را در مصلی تهران برگزار می‌شود و در بخش ناشران دانشگاهی، سازمان انتشارات طبق روال سال‌های گذشته، همراه با تعدادی از واحد‌های این نهاد در نمایشگاه حضور خواهد یافت.

    وی افزود: سازمان انتشارات در نمایشگاه کتاب امسال، علاوه بر عرضه کتاب‌هایی که در سازمان منتشر شده، نمایندگی واحد‌های صنعتی اصفهان، آذربایجان غربی، البرز، زنجان، مشهد و پژوهشگاه‌های رویان و علوم انسانی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری اسلامی و تعدادی از واحد‌های دیگر جهاد که تعداد کتاب‌های کمتری دارند، برعهده دارد و ان‌شاءالله حدود دو هزار عنوان کتاب امسال در غرفه‌های جهاد عرضه می‌شود.

    تقوی گفت: عرضه کتاب‌های دانشگاهی عمده فعالیت است، معمولا علاوه بر بحث عرضه کتاب، یک سری فعالیت‌ها و خدمات در حوزه کتاب و کتابخوانی برای علاقه‌مندان و بازدید کنندگان خواهیم داشت، از جمله بحث اعزام کاروان‌های دانشجویی با اولویت مناطق محروم را داریم که در سال‌های گذشته نیز با همکاری وزارت ارشاد این کار را انجام می‌دادیم. امسال هم این روال وجود دارد.

    رئیس سازمان انتشارات عنوان کرد: بحث نظرسنجی از مخاطبان نشر دانشگاهی است که امسال دومین نظرسنجی با همکاری مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) خواهیم داشت. تعدادی نشست‌های تخصصی در حوزه کتاب و کتابخوانی در سرای اهل قلم با همکاری وزارت ارشاد و خانه کتاب خواهیم داشت. بحث دیدار با اساتید و مولفان شاخص در حوزه کتاب‌های دانشگاهی را داریم تا دانشجویان با اساتید در فضای نشر دانشگاهی در غرفه‌های مربوط به جهاد حضور خواهند داشت و دانشجویان می‌توانند به طور مستقیم با این اساتید ارتباط برقرار کنند.

    وی افزود: عناوین نشست‌های تخصصی فعلا قطعی نشده، یک نشست در قالب معرفی و رونمایی کتاب‌های شاخصی که در سال 96 منتشر شدند در نظر گرفته‌ایم که در ایام نمایشگاه جلسه‌ای برای رونمایی خواهیم داشت.

    عادل تقوی همچنین درباره دیگر برنامه‌های سازمان انتشارت در سال جاری اظهار کرد: مراسم اختتامیه هفدهمین دوره پایان‌نامه سال دانشجویی اردیبهشت‌ماه در مشهد برگزار می‌شود و در این مراسم مرحله نهایی مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای برگزار خواهد شد و در این مرحله سه نفر که به مرحله نهایی راه یافتند به رقابت می‌پردازند و نفر برتر انتخاب خواهد شد.

    وی همچنین با اشاره به برنامه شاخص دیگر که امسال پیش‌بینی شده، گفت: طرحی در قالب مطالعاتی با عنوان سابق «سفر شهادت» دنبال می‌کنیم و یک کتابی در حوزه مسائل به نهضت عاشورا انتخاب خواهد شد و با سبک خاص خود به مرحله مسابقه می‌رسد، در ایام محرم و اربعین حسینی فراخوان این مسابقه اعلام می‌شود.

    تقوی افزود: برنامه‌های دیگر که با همکاری واحد‌های جهاد و معاونت‌های فرهنگی مستقر در واحد‌ها نشست‌های تخصصی در حوزه کتاب و کتابخوانی است و برنامه‌هایی که در قالب برنامه‌های فرهنگی تعریف می‌شود و با همکاری واحد‌ها انجام می‌شود و بخشی در ستاد و بخشی در واحد‌ها انجام می‌شود. برنامه‌های متنوعی همچون مسابقات کتابخوانی تا جلسات بحث و بررسی و نقد کتاب‌های دانشگاهی و مراسم‌هایی که مربوط به فضای کتابخوانی و نشر هستند، در این نشست‌ها دنبال می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت