رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور مطرح کرد:

نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۸، متمایز از دیگر دوره ها برگزار می شود

عصر نمایشگاه- یازدهمین دوره از نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه در حالی آغاز به کار می کند که پیش بینی می شود با وجود توسعه و رونق بازار سرمایه از وجوه تمایز قابل توجهی برخوردار باشد. از سوی دیگر این نمایشگاه می تواند حلقه اتصال سه بازار مهم مالی کشور باشد که منجر به تولید ابزارهای جدید برای اقنصاد کشور شود.

نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۸، متمایز از دیگر دوره ها برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از سنا, رابطه میان بازار سرمایه و بازار‌های بیمه و پول باید تقویت شود؛ چرا که این بازار‌ها مکمل یکدیگر بوده و رقیب به شمار نمی‌روند.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه گفت: از چند جهت میتوان پیش بینی کرد که نمایشگاه امسال می‌تواند دستاورد‌های بسیار خوبی داشته باشد. تجارب ارزشمند نمایشگاه دوره قبل به علاوه افزایش حجم و ارزش معاملات در سال 96 از مواردی است که چشم انداز‌ها نسبت به فاینکس 2018 را مثبت می‌کند.
    دکتر شاپور محمدی در ادامه به ویژگی‌های موثر نمایشگاه اشاره کرد و گفت: افزایش ارتباطات را می‌توان یکی از ویژگی‌های موثر نمایشگاه اعلام کرد. از سوی دیگر نمایشگاه بورس، بانک و بیمه می‌تواند سواد سرمایه گذاری در بازار سرمایه را افزایش دهد. در این حالت مردم به این سطح از دانش می‌رسند که خرید و فروش سهام را با ریسک پایین تری انجام دهند.
    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص حضور قابل توجه بازار پول نسبت به سال گذشته در نمایشگاه و محکم‌تر شدن حلقه ارتباطی سه بازار سرمایه، پول و بیمه اظهار داشت: بازار سرمایه باید بتواند تعامل بسیار قوی با دو بازار بانک و بیمه داشته باشد، چرا که این بازار‌ها مکمل یکدیگر هستند و رقیب به شمار نمی‌روند.
    سخنگوی سازمان بورس با تاکید بر اینکه این سه بازار کنار هم می‌توانند یک پرتفوی خوب تشکیل دهند، افزود: ممکن است یک نفر بیمه عمر خریداری کند و واحد صندوق سرمایه گذاری (یونیت) هم داشته باشد. در این حالت می‌توان شرایطی را فراهم آورد که با همکاری صنعت بیمه محصول مشترکی طراحی کرد که بیمه عمر قابل تبدیل به واحد صندوق سرمایه گذاری به وجود بیاید.
    دکتر محمدی در خصوص رابطه بازار پول و سرمایه گفت: بازار سرمایه همچنین می‌تواند با بازار پول ابزار‌های مشترک تعریف کند، بحث حاشیه سود "“Margin bank و فروش استقراضی Short sell”" از مباحثی است که بازار سرمایه و بازار پول در کنار یکدیگر می‌توانند به خوبی آن‌ها را پیش ببرند.
    وی همچنین در زمینه حضور سایر کشور‌ها در این گردهمایی بزرگ مالی گفت: در این خصوص شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با کشور‌های مختلف و نهاد‌های ناظر هماهنگی‌هایی را صورت داده و تعدادی از این کشور‌ها در نمایشگاه حضور خواهند داشت. از سوی دیگر دهمین نشست بازار سرمایه با حضور شرکت کنندگانی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، سوریه، مالزی، سنگاپور، فلسطین، مونته‌نگرو، عراق، یونان، روسیه و انگلیس در روز‌های 26 و 27 فروردین برگزار می‌شود که این نشان از تعامل ایران با نهاد‌های ناظر بین المللی دارد.
    دکتر محمدی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در نمایشگاه امسال گفت: سازمان بورس از حضور گسترده و پررنگ شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در نمایشگاه حمایت می‌کند. با این وجود برخی از این شرکت‌ها با مشکلاتی مواجه شدند که مربوط به بحث ثبت شرکت‌ها است و سازمان بورس در تلاش است با کمک به این شرکت‌ها، حضور موثری از استارتاپ‌ها را در نمایشگاه امسال رقم بزند.
    وی در پایان بیان کرد: معاونت علمی رییس جمهور تمایل زیادی برای حضور این شرکت‌ها نشان داده و همکاری می‌کند تا مشکلات آن‌ها برای حضور در نمایشگاه کم شود. امید است حضور این گروه از شرکت‌ها در نمایشگاه قوی‌تر از سال قبل باشد تا از طریق فرابورس بتوانند توسعه یابند.

    یادآور می‌شود، یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2018) از تاریخ 27 تا 30 فروردین 97 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود و شرکت‌های علاقه‌مند به مشارکت در این رویداد برای اطلاع از جزئیات می‌توانند به پایگاه اینترنتی نمایشگاه به نشانی http://iranfinex.ir/مراجعه یا با شماره تلفن 42917000 داخلی 133 و 116 تماس بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت