برپایی نمایشگاه میراث جهانی ایران در پارلمان شورای اروپا

عصر نمایشگاه- با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس، نمایشگاه میراث جهانی ایران در پارلمان شورای اروپا برپا شد.

برپایی نمایشگاه میراث جهانی ایران در پارلمان شورای اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت مرکز دانشگاهی مطالعات و پژوهش‌های ایرانی آلزاس و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس، نمایشگاه عکس با موضوع «میراث جهانی ایران» که در سازمان فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است، در محل تالار آگورا (AGORA) محل استقرار شورای اروپا در شهر استراسبورگ برپا شد.

    در آیین گشایش این نمایشگاه، حسین بیک باغبان، رییس مرکز دانشگاهی و پژوهش ایرانی آلزاس (Centre Universitaire d"Etudes et de Recherches Iraniennes d"Alsace) به پیشینه و آیین‌های نوروزی در ایران اشاره و از پشتیبانی انجمن دوستی شورای اروپا و نیز، رایزنی فرهنگی ایران در برپایی این رویداد فرهنگی قدردانی کرد.

    وی همچنین، اظهار امیدواری کرد گسترش این‎گونه فعالیت‎های فرهنگی موجب شناختی عمیق‌تر و دوستی بیشتر میان ملت‎ها شود.

    اجرای موسیقی ایرانی توسط هنرمندان ایرانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه مواجه شد.

    بنابر اعلام این خبر، از زمان بسته شدن عهدنامه سال 1972 میلادی بین کشورهای عضو سازمان ملل برای حفظ آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی که اهمیت جهانی داشته است، تاکنون بیش از 20 اثر به عنوان میراث‌های فرهنگی و طبیعی ایران در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

    با توجه به قدمت و نقش بی بدیل این آثار در زمینه گسترش مناسبات و تبادلات بین فرهنگی، همواره شناسایی و معرفی چنین ظرفیت ارزشمندی دستمایه فعالیت‌های مشترک فرهنگی میان ایران و فرانسه بوده و تاکنون چندین نمایشگاه عکس از این مجموعه آثار در پاریس و برخی دیگر از شهرهای فرانسه برپا شده است.

    گفتنی است، در این نمایشگاه که 6 تا 25 فروردین برپا شد، بیش از 20 اثر از برجسته‌ترین آثار باستانی، تاریخی و جاذبه‌های گردشگری که نمایانگر میراث فرهنگ و تمدن ایرانی است، به نمایش گذاشته شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت