نمایشگاه صنعت اسب تهران (۲)

عضو فدراسیون اسب سواری عنوان کرد: ظرفیت خالی صنعت اسب و ورزش اسب سواری برای توسعه و اشتغال

عصر نمایشگاه- عضو فدراسیون اسب سواری گفت: اسب و صنایع وابسته به آن ظرفیت بالایی برای توسعه و رشد دارند و برگزاری نمایشگاهی با این عنوان می تواند کمک مهمی در اتصال فعالان و دست اندرکاران این صنعت داشته باشد.

عضو فدراسیون اسب سواری عنوان کرد: ظرفیت خالی صنعت اسب و ورزش اسب سواری برای توسعه و اشتغال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه», اشکان حقیقی عضو فدراسیون اسب سواری با بیان اینکه در 5 سال گذشته با توجه به واردات اسب از اروپا نیاز کشور به تامین اسب برطرف شده است، تصریح کرد: درسالهای اخیر پیشرفت‌های خوبی در زمینه این صنعت به وجود آمده است و صنایع وابسته و تمام لوازمی که مورد نیاز این صنعت است نیز از دو محل واردات و تولید داخل در اختیار فعالان این بخش قرار دارد و در زمینه دسترسی به لوازم جانبی اسب، ایران از تمام کشورهای اسیایی شرایط بهتری دارد.
    حقیقی با بیان اینکه از نظر قرنطینه اسب ایران جزو کشورهای آلوده است، اظهار کرد:‌ برای انجام مسابقات اسب سواری کشورهای اروپایی این اجازه را فراهم نمی کنند که اسب تولید شده درایران به صورت مستقیم به کشور آنها وارد شود و به همین دلیل برای مسابقات سال جاری مقرر شده است که اسب مورد نیاز از کشورهای اروپایی خریداری و اسب سواران کشور در مسابقات شرکت کنند.
    عضو فدراسیون اسب‌سواری با بیان اینکه متاسفانه نگاه به صنعت اسب‌سواری درکشور به گونه‌ای است که آن را ورزشی لوکس و گران می‌‌داند، عنوان کرد:‌ اگر چه این ورزش لوکس است اما گران نیست به این دلیل که تمامی سوارکاران الزام ندارند که اسب شخصی خود را داشته باشند و می‌توانند از فضای باشگاههای اسب سواری برای پرورش اسب شخصی خود استفاده کنند.
    وی اضافه کرد: هراسب به مکان مناسب برای نگهداری نیاز دارد و خوراک مناسب نیز باید برای آن تامین شود.ضمن آنکه باید کنترل لازم برای کیفیت نگهداری اسب‌ها صورت گیرد.
    حقیقی خاطرنشان کرد:‌ مراکز پرورش گسترده‌ای برای اسب در کشوروجود دارد و با توجه به گرانی نرخ ارزها ، واردات اسب از این پس گران تمام می‌شود و گرایش به سمت اسب‌های تولید شده در داخل کشور بیشتر می‌شود.
    وی با بیان اینکه در طول 5سال گذشته تعداد مناسبی اسب به کشور وارد شده است، عنوان کرد:‌ انواع اسب‌های آخال تکه و ترکمن و دخون ایرانی جوابگوی مسابقات اسب سواری نبوده اند و با وارداتی که در سالهای اخیر انجام شده است همان اسبها کره هایشان ارزشمند می‌شود و برای کسانی که مالک هستند سود دهی مناسب دارد.
    حقیقی با بیان اینکه بخش عمده ای از تجهیزات مورد نیاز صنعت اسب وارداتی است، خاطرنشان کرد:‌ تقاضای موجود در این بخش چندان بالا نیست و صرفه چندانی ندارد که تولید آن درداخل انجام شود اما کالاهایی مانند شلوار، گتر و نیم بوت اسب سواری در داخل تولیدمی‌شوند.
    وی افزود: تولید لوازم برخی از رسته‌های ورزشی مانند اسکی، چوگان و اسب سواری به دلیل تقاضای پائین آن دارای توجیه اقتصادی نیست و مقرون به صرفه تر آن است که از طریق واردات تامین شود.
    حقیقی تصریح کرد:‌ متاسفانه ورزشهایی مانند گلف و تنیس جزو ورزش‌های لوکس محسوب می شود در حالی که برای رونق باید مورد حمایت قرار گیرند.
    وی با بیان اینکه اگر حمایت دولت در صنعت اسب و پرورش آن به معنای مداخله و اخلال گری باشد بهتراست که ورود نداشته باشند، اظهار کرد:‌ دولت هیچ بودجه ای به فدراسیون اسب سواری اختصاص نمی دهد و ورزش اسب سواری که ورزشی پرهزینه است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اداره می شود و هیچ سوبسیدی به باشگاهها داده نمی‌شود.
    عضو فدراسیون اسب سواری با اشاره به نگاه منفی دولت به ورزش سوارکاری، خاطرنشان کرد:‌  حمایت دولت می تواند در تخفیفات گمرکی ، حمایت از باشگاهها و یا واردات باشد اما تاکنون حمایتی از سوی دولت صورت نگرفته و این ورزش توسط دست اندرکاران بخش سوار کاری کشور اداره می شود.
    تولید کننده و وارد کننده لوازم سوارکاری  با اشاره به هزینه های بالای نگهداری اسب در کشور، عنوان کرد: فضای خواب اسب به گونه ای است که می تواند حیوانات دیگری را در آن محل نگهداری کرد و متاسفانه با توجه به این هزینه‌های بالا حمایتی از سوی دولت انجام نمی‌شود و تمرکز دولت در حمایت از ورزش‌ها تنها معطوف به فوتبال و کشتی شده است.
    وی تصریح کرد: اسب و صنایع وابسته به ان ظرفیت بالایی برای رشد و توسعه دارد و برگزاری نمایشگاهها می‌تواند نقش مهمی در رونق این صنعت داشته باشد.
    حقیقی با اشاره به اشتغال بالای صنعت اسب در کشور، خاطرنشان کرد:‌ اعضای باشگاه‌ها، مربیان و پرورش‌دهندگان اسب و صنایع وابسته اشتغال مناسبی در این صنعت دارند و با توجه به زمینه‌های توسعه در این بخش می‌توان انتظار داشت که درسالهای آینده اشتغال مناسبی نیز در آن ایجاد شود.
    شایان ذکر است اولین نمایشگاه بین المللی پرورش اسب، حیوانات همزیست و فراورده ها در تاریخ 28 تا 31 خرداد ماه سال 97 در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت