گزارش نمایشگاه صنعتی هانوفر:

انقلاب صنعتی چهارم با تولید خودروهای الکتریکی شروع شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه صنعتی هانوفر محل عرضه تکنولوژی پیشرفته برای تولید همراه با انعطاف‌پذیری بالا، سریع، هوشمند و مرتبط است. در این نمایشگاه کارگاه‌هایی به نمایش گذاشته شده که خط تولید آنها توسط شبکه‌ای از روبات‌ها هدایت می‌شود.

انقلاب صنعتی چهارم با تولید خودروهای الکتریکی شروع شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه», دیدار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و میهمان ویژه او، انریکه پینا نیتو، رئیس جمهور مکزیک، از نمایشگاه صنعتی هانوفر حدود دو ساعت و نیم طول کشید. مکزیک میهمان ویژه نمایشگاه صنعتی هانوفر در سال 2018 است. این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه صنعتی جهان به  شمار می‌رود و از 23 تا 27 آوریل (سوم تا هفتم اردیبهشت) برپاست. بیش از پنج هزار تولیدکننده صنعتی آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌های خود را در نمایشگاه هانوفر عرضه کرد‌ه‌اند.

    به عقیده آنگلا مرکل، ‌صدراعظم آلمان، "صنعت 4.0" یا "انقلاب صنعتی چهارم" که از محورهای اصلی این نمایشگاه است، نشان می‌‌دهد که تولید مدرن در شبکه‌ رو به گسترش است و دیگر به تنهایی در اختیار تولیدکنندگان بزرگی مانند "زیمنس" نیست.
    تولید در شبکه یعنی همکاری چند تولیدکننده مختلف برای تولید یک محصول. از هر دو تولیدکننده صنعتی در آلمان یکی از برنامه‌های کاربردی مناسب برای تولید در شبکه استفاده می‌کند و از هر چهار دستگاه در کارخانه صنعتی آلمان یکی به شبکه متصل است.

    وداع با خط تولید هنری فورد
    برای مثال SAP، تنها تولیدکننده آلمانی نرم‌افزار مطرح در سطح جهان در نمایشگاه هانوفر نمونه‌ای از یک کارخانه تولید عرضه کرده که در اصل شامل شبکه‌ای از تولیدکنندگان مختلف است که در نهایت یک محصول را راهی بازار می‌کنند. این نمونه یک تولیدکننده خودکار است و مانند یک میز کار متحرک به نظر می‌رسد.
    مارتینا وایدرر، کارشناس SAP، می‌گوید که این شیوه تولید به معنای پایان خط تولید به شکلی است که امروز ما می‌شناسیم. او ادامه می‌‌دهد: «خط تولیدهای آینده متفاوت از آن‌چیزی است که ما از خط تولید هنری فورد می‌شناسیم. خط مونتاژ در واقع فقط به صورت مجازی وجود دارد.» خط تولید یک برنامه است که چرخه ثابت ندارد و ایستگاه‌های آن پشت سر هم نیستند.
    به این ترتیب اگر یک قطعه در دسترس نباشد، مثلأ چون کامیون حامل آن در ترافیک گیر کرده است، تولید متوقف نمی‌شود و محصول به صورت خودکار به ایستگاهی می‌رود که می‌تواند تولید آن را یک مرحله جلو بیاندازد.
    به عنوان مثال خودروساز "آئودی" آلمان هم‌اکنون از این نوع خطوط انعطاف‌پذیر برای تولید موتورهای الکتریکی استفاده می‌‌کند. این موتورها روی خودروهای الکتریکی سوار می‌شوند. تولید خودروهای الکتریکی یکی از مهمترین بخش‌های نمایشگاه هانوفر است. استفاده از این نوع خودروها نیازمند زیرساخت‌هایی مانند شبکه برق مناسب یا ایستگاه‌های شارژ کافی است.

    همکاری تولیدکنندگان صنعتی با تولیدکنندگان نرم‌افزار
    کنسرن "آ‌ب‌ب" سوئیس که در نمایشگاه هانوفر حضور دارد، دانش بسیاری در زمینه زیرساخت‌های مورد نیاز برای خودروهای الکتریکی دارد.
    "آ‌ب‌ب" یک کنسرن چندملیتی است که از جمله در زمینه‌های تکنولوژی اتوماسیون فعالیت می‌کند.هانس جورج کرابه، رئیس هیئت مدیره "آب‌ب‌" در آلمان می‌گوید: «مسائل اصلی امروز دیجیتاله کردن انرژی و تحرک است. این موضوعات چندین دهه است که بخشی از DNA کنسرن ماست.»
    این کنسرن زیرساخت‌های مورد نیاز برای استفاده انبوه از خودروهای الکتریکی ارائه می‌کند. مثلأ: ایستگاه‌های شارژ با کارایی بسیار بالا که به طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی در مدت زمانی مشابه زمان کنونی 3 تا 6 برابر برق بیشتر برای ذخیره عرضه می‌کند.
    یکی دیگر از غرفه‌داران نمایشگاه هانوفر کمپانی "هارتینگ"، تولیدکننده‌ای از غرب آلمان است که مانند کنسرن "آ‌ب‌‌ب" ‌از تجربه خود در زمینه صنایع خودکار برای طراحی خودروهای الکتریکی استفاده می‌کند. "هارتینگ" بهترین تولیدکننده پریز‌های مورد نیاز برای ارتباط دستگاه‌هاست. این شرکت متخصص تولید پریز، کابل انتقال داده‌ها و تبادل اطلاعات است و با تولیدکنندگانی مانند "بوش" و "ایگوس" همکاری دارد. این کمپانی حال برای تولید در انقلاب صنعتی چهارم یا "صنعت 4.0 " همکاری با "آی‌بی‌ام واتسون" و "مایکروسافت" را آغاز کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت