مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان خبر داد

نمایش صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه صنایع دستی شنزن چین

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه بزرگ صنایع دستی شنزن چین به نمایش درمی‌آید.

نمایش صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه صنایع دستی شنزن چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ،کامبیز مشتاق‌گوهری اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای حضور صنعتگران استان در بخش صنایع دستی در نمایشگاه بزرگ صنایع دستی شنزن چین انجام شد.

    مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا هماهنگی های لازم با اتاق ایران و چین و همچنین کنسولگری ایران در چین برای استقبال از ظرفیتهای صنایع دستی و هنرهای سنتی استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

    وی افزود: هم اکنون اقدامات خوبی بمنظورتشکیل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی استان صورت گرفته که این روند با تاکید بر حمایت از رونق فعالیت‌های بخش خصوصی در حوزه بازرگانی و صادرات ادامه خواهد داشت.

    مشتاق‌گوهری تصریح کرد: شرکت در نمایشگاه‌ها یکی از روش‌های بازاریابی و فروش است که نقش موثری در تولید و رونق اقتصادی و کاهش بیکاری دارد.

    وی با تاکید بر حمایت از تولیدات صنایع دستی تاکید کرد: صنایع دستی با قابلیتهای تزئینی و کاربردی تنها با استفاده از دست و ابزار ساده ساخته می‌شوند و نقش مهمی  در ایجاد کسب و کارهای خانگی ایفاء می‌کنند.

    مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: قالیچه، سوزن‌دوزی، چادربافی، نمدمالی، سفره‌بافی، سفالگری، سکه‌دوزی، خامه‌دوزی از جمله صنایع دستی استان هستند.

    گوهری ادامه داد: قالی و قالیچه‌های سیستان یکی از اصیل‌ترین و کهن‌ترین صنایع دستی کشور در کشور است که مرهون کوشش و روحیه شاد و پُرتوان زن سیستانی بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت