نمایشگاه کتاب تهران (۳۵)

حضور بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در نمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- بنیاد مطالعات اسلامی روسیه برنامه حضور خود در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را اعلام کرد که شامل رونمایی از چند کتاب و برگزاری میز گرد است.

حضور بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در نمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،بنیاد مطالعات اسلامی روسیه امروز (یکشنبه) در اطلاعیه ای اعلام کرد: در نمایشگاه امسال کتاب تهران، آثار این بنیاد در غرفه روسیه عرضه خواهد شد و مؤسسه انتشاراتی 'صدرا'ی مسکو بنا به دعوت انجمن ناشران کتاب و موسسه بین المللی نمایشگاه های کتاب روسیه به نمایندگی از بنیاد مطالعات اسلامی این کشور شرکت خواهد کرد.

    در اطلاعیه با اشاره به اینکه بنیاد مطالعات اسلامی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران چهار برنامه رونمایی و میزگرد برگزار خواهد کرد، آمده است: 15 اردیبهشت مراسم اعطای جوایز «سرزمین ناشناخته» به حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران به دلیل همکاری فعال با انستیتو فلسفه مسکو به ویژه همکاری در انتشار سالنامه فلسفی اشراق با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی و حبیب احمد زاده به دلیل استقبال از ترجمه روسی رمان او با نام شطرنج با ماشین قیامت برگزار خواهد شد.

    همچنین رونمایی از سری کتابهای نویسندگان مردمی ایران «رمانها و داستان ها»ی ترجمه شده به زبان روسی از سوی انتشارات 'صدرا'ی مسکو برگزار می شود.

    براساس برنامه اعلام شده، 16 اردیبهشت هم مراسم رونمایی از آثار ویژه ایران و فرهنگ ایرانی با رونمایی از کتابهای «ایران ما» و «نوروز» برگزار خواهد شد.

    هیجدهم اردیبهشت نیز ویژه مطالعات قرآنی و شرق‌شناسی خواهد بود و شناخت روسیه از شرق مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت.

    بنیاد مطالعات اسلامی روسیه با بیش از 150 عنوان اثر منتشر شده به روسی، در موضوع های مختلف قرآنی و روایات، فلسفه، عرفان و کلام، تاریخ اسلام، اندیشه دینی معاصر و سیره معصومین (ع) و همچنین رمان و ادبیات دفاع مقدس برای برقراری پل اندیشه و فرهنگ میان دو کشور تلاش می کند.

    بخشی از آثار بنیاد ترجمه و تالیف به روسی از جمله 14 اثر از استاد مطهری، تفسیر 12 جلدی قرآن، آثار مقام معظم رهبری، علی اکبر ولایتی، آیت الله تسخیری و آیت الله امینی و همچنین اندیشمندان روس مانند آندره اسمیرنوف رییس انستیتوی فلسفه آکادمی علوم و پروفسور استانیسلاو پروزوروف اسلام شناس برجسته روس در غرفه رسمی فدراسیون روسیه عرضه خواهد شد که میهمان ویژه نمایشگاه امسال کتاب تهران است.

    همزمان برخی نویسندگان ایرانی و روس و نیز مترجمان آثار ایرانی به روسی در غرفه روسیه حضور می یابند که فرصت مناسبی برای گفت گوهای مستقیم و تعامل فرهنگی خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت