نمایشگاه کتاب تهران (۴۸)

روز چهارم نمایشگاه بین‌المللی کتاب، روز ایلام

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: امسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یک روز به ‌عنوان روز ایلام نام‌گذاری شده و برنامه‌های در این زمینه در راستای ایلام‌شناسی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، صنایع‌دستی، اقتصادی و حوزه چاپ و نشر و کتاب استان برگزار خواهد شد.

روز چهارم نمایشگاه بین‌المللی کتاب، روز ایلام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، عمران خودآموز در نشست هم‌اندیشی ناشران استان ایلام اظهار کرد: حوزه نشر استان، یکی از حوزه‌های با اهمیت و ارزشمند بوده که کارهای ماندگاری در این حوزه با چاپ آثار فاخر انجام ‌شده است.

     

    وی با بیان اینکه ناشران و فعالان حوزه نشر در استان مشکلاتی را پیش رو داشته و به ‌طور قطع در این زمینه انتظاراتی از فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند، افزود: تشکیل انجمن فرهنگی ناشران و اتحادیه ناشران استان، برپایی نمایشگاه دائمی ناشران و برپایی نمایشگاه کتاب با حضور ناشران استانی از جمله مواردی بوده که توسط ناشران استان با قول مسئولان وقت استان به‌ ویژه استاندار ایلام در سال 93 دنبال شده است.

     

    معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: در سال گذشته در حوزه کتاب و نشر چند رویداد مهم در استان از جمله برگزاری نمایشگاه بزرگ استانی کتاب در محل سوله انبار غله استان از 3 تا 10 دی‌ماه، برپایی نشست‌های نقد و بررسی کتاب با حضور مسئولان و رونمایی از تازه‌های نشر استان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام‌ شده است.

     

    خودآموز با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب و برنامه‌های نقد و بررسی کتاب تأثیر ویژه‌ای در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی داشته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 32 باب کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که در این کتابخانه‌ها، یک قفسه باز با عنوان کتاب‌های ایلام و ناشران ایلامی قرار داده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

     

    وی ادامه داد: در سال گذشته حدود 50 میلیون تومان اعتبار در راستای خرید کتاب استانی از طریق کمیته خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص ‌یافته که انتظار می‌رود با تخصیص این میزان اعتبار بتوانیم کمک ناچیزی در راستای حمایت از ناشران استانی صورت دهیم.

     

    معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ادامه به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در شهر کتاب اشاره و عنوان کرد: زمینه‌ای فراهم ‌شده که با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی غرفه‌ای در این نمایشگاه، به ناشران استانی اختصاص داده شود که بتوانند تازه‌های نشر خود را ارائه کنند.

     

    خودآموز با بیان اینکه حضور ناشران ایلامی در این نمایشگاه یک فرصت برای استان ایلام است، گفت: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یک روز به‌عنوان روز ایلام نام‌گذاری شده و برنامه‌های در این زمینه در راستای ایلام‌شناسی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، صنایع‌دستی، اقتصادی و حوزه چاپ و نشر و کتاب استان برگزار خواهد شد.

     

    وی با اشاره به اینکه روز 18 اردیبهشت به ‌عنوان روز ایلام در نمایشگاه کتاب تهران نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: در نمایشگاه کتاب تهران، گزارش برگزاری نمایشگاه در قالب مجموعه‌ای با عنوان دریچه چاپ خواهد شد که معرفی ایلام و نشر ایلام در این مجموعه سند ماندگاری در راستای شناخت هر چه بیشتر استان خواهد بود.

     

    معاون فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که تشکیل تعاونی ناشران استان و یا انجمن ناشران استان ایلام در راستای پیگیری مطالبات و مسائل ناشران در این استان یک امر ضروری است و این امر نیز تعامل و همت همه ناشران ایلامی را می‌طلبد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت