نمایشگاه کتاب تهران (۵۱)

شهر آفتاب مکانی مناسب برای نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- یک نویسنده گفت: مردم به فضا و مکان مصلی آشنا بودند و احتمالا ناآشنایی مردم با شهر آفتاب مشکل ایجاد می کند؛ البته مصلی مکان مناسبی برای نمایشگاه کتاب نبود.

شهر آفتاب مکانی مناسب برای نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،علی الله سلیمی با بیان اینکه مشکلات مخاطبان با اطلاع رسانی حل می شود گفت: مترو تا حدودی رفت و آمد را تسهیل می کند و در مجموع، مشکلات شهر آفتاب کمتر از مکان قبلی خواهد بود.

    وی افزود: یکی از مشکلات نمایشگاه در دوره های قبلی، مسئله ترافیک و جای پارک خودروها بود که فکر می کنم که در شهر آفتاب با چنین مشکلی برخورد نخواهیم کرد.

    سلیمی با بیان اینکه با راه اندازی وسایل نقلیه عمومی می توان رفت و آمد بازدیدکنندگان را تسهیل کرد، اظهار داشت: ما در مصلی برخی غرفه ها را در چادر برگزار می کردیم، اما در شهرآفتاب به علت ماهیت نمایشگاهی که دارد از فضای کافی برخوردار خواهیم بود؛ البته این مسائل شاید برای بازدیدکنندگان خیلی محسوس نباشد و بیشتر برای برگزارکننده ها و غرفه داران از درجه اهمیت برخوردار باشد.

    نویسنده «تاکستان‌های دشت ناز» گفت: موقتی بودن برگزاری نمایشگاه در مصلی، بالا بودن هزینه برگزاری و... از مشکلات برگزاری نمایشگاه در مصلی بود که یک حالت بلاتکلیفی برای ناشران به وجود می آورد.

    وی با بیان اینکه ثابت بودن مکان نمایشگاه به نظم در نمایشگاه کمک می کند افزود: اگر جای غرفه ها در شهر آفتاب مشخص باشد، برای ناشران بهتر است چرا که در سال های گذشته تا دقایق آخر مکان و مساحت غرفه ها مشخص نبود.

    سلیمی به نقش نمایشگاه کتاب در ترویج کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در کشور بهانه ای برای اطلاع رسانی در زمینه کتاب می شود تا یک فضا کتابخوانی در جامعه ایجاد شود و کسانی که در طول سال فرصت نمی کنند کتاب بخرند در این ایام به بهانه های مختلف معمولا از نمایشگاه دیدن می کنند و شاید به اندازه چند ماه خوراک فکری تهیه کنند.

    این نویسنده برگزاری نمایشگاه کتاب را اتفاق و رویداد مبارکی برای کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: هر صنفی برای خود روزهای طلایی دارد و نمایشگاه کتاب روزهای طلایی ناشران است.

    این نویسنده بابیان اینکه نمایشگاه کتاب این امکان را فراهم می‌کند که دسترسی به ناشران به صورت یکجا امکان پذیر باشد گفت: کتاب هایی که در طول سال امکان دسترسی به آنها وجود ندارد در نمایشگاه کتاب تهران موجود و به راحتی قابل دسترسی هستند.

    سلیمی افزود: چون در کشور ما کتابخوانی به دلایل گوناگونی به حاشیه رفته است و رونق زیادی ندارد، نمایشگاه کتاب باعث می شود که قطار مطالعه کشور تا مدتی روی ریل قرار بگیرد.

    این نویسنده گفت: دیدار با نویسندگان و آشنایی با آنها در این ایام اتفاق خوبی است. چراکه خوانندگانی که در طول سال کتابی را مطالعه می کنند دوست دارند با نویسندگان کتاب ها آشنا شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت