آغاز به کار شانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه

عصر نمایشگاه- مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهرداری تهران بر لزوم استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند برای مدیریت فضای سبز تهران تأکید کرد.

آغاز به کار شانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، مختاری صبح امروز در شانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه که در محل بوستان گفت‌وگو در حال برگزاری است، گفت: کشورهای منطقه سالانه 2 میلیارد دلار صادرات گل و گیاه دارند اما در کشور ما این عدد حدود 65 تا 70 میلیون دلار است.

    وی با بیان اینکه 15 هزار تولید کننده گل و گیاه داریم، گفت: تنوع گیاهی خوبی در سطح تهران وجود دارد و ظرفیت زیادی برای افزایش تولیدات است اما نیازمند حمایت جدی‌تر هستیم.

    مختاری با بیان اینکه 2338 بوستان در تهران وجود دارد و 40 هزار هکتار جنگل کاری در اطراف تهران داریم،‌ تصریح کرد: در اسفند ماه 1200 هکتار جنگل کاری در شمال پایتخت به بهره برداری رسید که علاوه بر اینکه فیلتر هوای تهران است، مانع از توسعه بی رویه تهران نیز می‌شود.

    وی با بیان اینکه برای آبیاری تهران از 175 میلیون متر مکعب آب خام استفاده می‌کنیم، گفت: 135 میلیون متر مکعب آب چاه، هفت میلیون لیتر آب‌های سطحی، 10 میلیون لیتر فاضلاب است که با این حال 6 میلیون متر مکعب نیز کسری داریم.

    مختاری با بیان اینکه برای آبیاری تهران از 135 میلیون متر مکعب آب چاه و زیرزمینی استفاده می‌کنیم که باید به 70 میلیون متر مکعب کاهش یابد، گفت: برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی موجب نشست دشت‌های تهران شده که باید این مسئله ساماندهی شود.

    وی با بیان اینکه 100 درصد آبیاری تهران با آب غیر شرب است، گفت: حتما باید در زمینه چرخ‌آب پساب وارد شویم و با استفاده از سیستم‌های هوشمند راندمان‌های آبیاری را افزایش دهیم.

    مختاری با بیان اینکه هر هکتار از فضای سبز تهران سالانه 8000 متر مربع آب مصرف می‌کند که با استفاده از روش‌های نوین می‌توان آن را به 6000 متر مربع کاهش داد، درباره نمایشگاه گل و گیاه گفت: در نمایشگاه امسال 200 تولید کننده داخلی و تعدادی از تولید کنندگان کشورهای خارجی حضور دارند که در فضایی با وسعت 7000 متر سرپوشیده و 4000 متر فضای آزاد برگزار شده است و امیدواریم با حمایت‌های اعضای شورا بتوانیم این رویه را ادامه دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت