ارزیابی مدیران شرکت‌های اروپایی و آسیایی از نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی:

بازار ایران، محرک اصلی حضور در نمایشگاه

عصر نمایشگاه- بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی در حالی چهارشنبه به کار خود پایان داد که دستاوردهای زیادی را برای شرکت‌کنندگان بین‌المللی ارمغان آورد.

بازار ایران، محرک اصلی حضور در نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از گسترش تجارت, این نمایشگاه امسال میزبان 600شرکت خارجی از کشورهای آسیایی و اروپایی بود؛ کشورهایی که نگاه گوناگون و گاه متضادی به این نمایشگاه داشتند.

    نکته حائز اهمیت اینکه قریب به اتفاق این کشورها بازار ایران را ارزشمند و با اهمیت می‌دانستند؛ از این رو حاضر به شرکت در این نمایشگاه شده بودند.

    موقعیت استراتژیک ایران
    به‌طور کلی باید گفت کشورهای آسیایی نگاه بسیار ویژه و مثبتی به ایران داشتند و از اینکه توانسته بودند امسال نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، خرسند بودند.
    آنها به موقعیت استراتژیکی ایران از نظر نفتی واقف بودند و این امر را مهم‌ترین دلیل برای ورود به بازار ایران و انعقاد قرارداد با شرکت‌های ایرانی عنوان می‌کردند.
    مدیرعامل شرکت فرآورده‌های پتروشیمی «یانگ‌جو» در این باره گفت: ما تاکنون با کشورهای زیادی مانند روسیه، اوکراین، امریکا، قزاقستان و... پیمان همکاری بسته‌ایم و این بار مصمم هستیم روابط خود را با ایران گسترش دهیم.
    «یانگ‌جو» در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه، تاکید کرد: ایران ازنظر ذخایر نفتی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد، از این رو کشورهای آسیایی از جمله چین خواهان برقراری روابط تجاری و نفتی بیشتری با ایران هستند.
    وی با اشاره به جزییات سرمایه‌گذاری شرکت‌های نفتی در ایران، تصریح کرد: ما به ایران اعتماد داریم که در این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، امیدواریم ایرانیان نیز بتوانند اعتماد ما را جلب کنند.
    هان‌جون، معاون شرکت «راک‌مستر» نیز که تجربه یک دهه حضور در نمایشگاه نفت تهران را دارد، در این زمینه گفت: ما حدود 10 سال است در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم و با ایران قرارداد بسته‌ایم زیرا ایران بازار بسیار بزرگی برای ارائه محصولات ما است.
    «هان‌جون» همچنین به پروژه‌های بین‌المللی مشترک با ایران اشاره کرد و افزود: ما حدود 12پروژه مشترک با ایران داشته‌ایم و امیدوار هستیم بتوانیم روابط‌مان را با ایران گسترش دهیم.
    وی از بازار نفتی ایران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازارهای آسیایی یاد کرد و گفت: از آنجایی که ایران از نظر ذخایر نفتی بزرگترین بازار خاورمیانه است، بازار بسیار خوبی برای کشورهای آسیایی به ویژه چین و ژاپن به‌شمار می‌رود.

    نگاه هلندی‌ها
    مدیرعامل شرکت کنترل‌سیل هلند در حاشیه بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی گفت: ما حدود 7سال است در این نمایشگاه حاضر هستیم و امسال نیز هشتمین سالی است که به اینجا آمده‌ایم.
    «یاروسلاودانا» با نگاهی به آمار مشارکت در این رویداد و مقایسه آن با سال گذشته، اظهار کرد: شرکت‌های اروپایی مانند سال گذشته و سال‌های قبل در این نمایشگاه حضور داشتند.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری مشترک شرکت کنترل‌سیل هلند با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران اشاره کرد و گفت: با وجود کاهش تعداد شرکت‌های معتبر اروپایی، یکی از بزرگترین افتخارات ما حضور در ایران و همکاری با شرکت‌هایی مانند شرکت ملی نفت و گاز، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نفت و گاز پارس است.
    مدیرعامل شرکت کنترل‌سیل هلند همچنین به دستاوردهای بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: ما در طول برگزاری این نمایشگاه توانستیم مذاکرات زیادی را با شرکت‌های ایران و خارجی انجام دهیم و مشتریان بالقوه‌ای را ملاقات کنیم.
    «دانا» فروش محصول و انتقال دانش و فناوری به ایران را از جمله دلایل حضور در این رویداد بین‌المللی عنوان و خاطرنشان کرد: علاوه بر فروش محصولات، یکی از مهم‌ترین اهداف ما در ایران انتقال دانش و فناوری به تولیدکنندگان ایرانی است.

    اسپانیایی‌ها این نمایشگاه را تخصصی‌تر از هر سال دانستند
    عضو هیات‌مدیره شرکت «جی‌اچ» اسپانیا نیز یکی دیگر از چهره‌های حاضر در بیست‌و‌سومین رویداد بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی بود که درباره حضور در این رویداد گفت: ما یک شرکت 60ساله اسپانیایی هستیم که امسال برای نخستین بار در نمایشگاه تخصصی نفت در ایران شرکت کرده‌ایم.
    مینا سرهنگی، نماینده و عضو هیات‌مدیره شرکت «جی‌اچ» اسپانیا در ایران، اظهار کرد: ما 2سال پیش نیز در نمایشگاه بین‌المللی برای ثبت شرکت «جی‌اچ» در ایران حاضر شدیم اما از آنجایی که آن نمایشگاه عمومی بود نه تخصصی، شرکت در آن برای ما زیاد خوشایند نبود.
    وی با مقایسه این رویداد نسبت به رویدادهای مشابه پیشین، ادامه داد: این نمایشگاه نسبت به 2سال پیش فعال‌تر و تخصصی‌تر شده است. به‌طور قطع هر کسی که به اینجا مراجعه می‌کند برای فعالیت و روابط تجاری حاضر می‌شود. عضو هیات‌مدیره شرکت «جی‌اچ» اسپانیا امضای قراردادهای همکاری را مهم‌ترین دستاورد حضور در این رویداد دانست و گفت: ما در این نمایشگاه توانستیم مذاکرات و رایزنی‌های زیادی انجام دهیم، امیدوار هستیم این گفتمان‌ها موثر و منجر به انعقاد قرارداد شود.
    وی در پایان سخنان خود بازار ایران را مهم‌ترین انگیزه اسپانیایی‌ها برای حضور در این رویداد دانست و خاطرنشان کرد: اسپانیا بازار ایران را دوست دارد و به هر نحوی نمی‌خواهد این بازار را از دست دهد؛ از این رو تمام تلاش خود را برای گسترش روابط اقتصادی با ایران می‌کند.

    حضور 70شرکت آلمانی
    آلمانی‌ها نیز از جمله کشورهایی هستند که هر سال نسبت به حضور در رویدادهای گوناگون ایران به‌ویژه رویدادهای نفتی علاقه بسیاری نشان می‌دهند. امسال و در جریان برپایی بیست‌و‌سومین رویداد بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی، حدود 70شرکت آلمانی در بیست‌وسومین نمایشگاه نفت ایران شرکت کردند.
    به گفته معاون بخش خاورمیانه و افریقا در سازمان تجارت و سرمایه‌گذاری آلمان، این شرکت‌ها آخرین فناوری‌های خود را در نمایشگاه نفت عرضه کرده‌اند.
    آلمان یکی از کشورهایی است که همیشه در صنعت نفت و گاز ایران حضور پررنگی داشته است. در نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی سال گذشته تعداد زیادی از شرکت‌های آلمانی حضور داشتند.
    امسال نیز در بیست‌وسومین نمایشگاه نفت ایران بیش از 70شرکت آلمانی شرکت کردند.
    مانفرد تیلز، معاون بخش خاورمیانه و افریقا در سازمان تجارت و سرمایه‌گذاری آلمان(GTAI) درباره حضور در این رویداد گفت: این شرکت‌ها در حوزه‌های گوناگون از تولید تجهیزات الکترونیک گرفته تا دستگاه‌های گوناگون تخصصی در صنعت نفت و گاز فعالیت کردند، البته برخی از این شرکت‌ها در ایران دفتر دارند.
    وی در ادامه درباره اشتیاق شرکت‌های آلمانی برای فعالیت در ایران اظهار کرد: حضور در رویدادهای بین‌المللی ایران، فرصتی ایده‌آل برای کشور ما است تا با شرکت‌های ایرانی همکاری کنیم.
    ما در این نمایشگاه آخرین فناوری‌های خود را به معرض نمایش گذاشتیم. نکته مهم درباره این فناوری‌ها آن است که همه آنها در آلمان ساخته شده‌اند.
    وی همچنین در پایان سخنان خود با اشاره به نقش دولت آلمان در این زمینه، اظهار کرد: وزارت اقتصاد آلمان نیز از حضور شرکت‌ها در ایران حمایت می‌کند. این بزرگترین نمایشگاه صنعت نفت و گاز در خاورمیانه و فرصتی ایده‌آل برای برقراری ارتباط با شرکت‌های ایرانی است.

    سخن پایانی
    دفتر بیست‌وسومین رویداد بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی هم بسته شد اما نباید فراموش کرد که برپایی چنین رویدادهایی زمینه را برای توسعه بازار نفت ایران و افزایش همکاری‌های بین‌المللی فراهم می‌کند. بر همین اساس هم باید با تبلیغات درست و بازاریابی گسترده‌تر فرصت و انگیزه لازم را برای حضور پررنگ‌تر شرکت‌های بین‌المللی فراهم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت