نمایشگاه کتاب تهران (۷۵)

احداث ایستگاه و نمایشگاه آتش‌نشانی در محوطه شهرآفتاب

عصر نمایشگاه- معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره پیش بینی ۵۲غرفه غذایی در داخل نمایشگاه گفت: تلاش شده تا در داخل نمایشگاه امکانات رفاهی لازم برای بازدیدکنندگان پیش بینی شود.

احداث ایستگاه و نمایشگاه آتش‌نشانی در محوطه شهرآفتاب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شهرنوشت، مجتبی عبداللهی با اشاره به ایجاد انشعابات آب و برق و فاضلاب در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب گفت: این کار در حال انجام است تا بعد از افتتاح نمایشگاه مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر ایجاد پارکینگ خودروهای سواری در شهرآفتاب تصریح کرد: در ضلع غرب حرم مطهر پارکینگ بزرگی برای بازدیدکنندگان پیش بینی شده است. همچنین بیش از 50 هزار متر مربع چادر نصب شده که تقریبا بنای نمایشگاه را به بیش از 120 هزار مترمربع رسانده است.

    وی با پرداختن به نصب 400چشمه سرویس پرتابل بهداشتی خاطرنشان کرد: 800 سرویس بهداشتی ثابت نیز در کنار آبخوری و وضوخانه مجزا نصب شده است. چادرهایی برای نمازخانه و استراحت بازدیدکنندگان پیش بینی شده است. همچنین چرخ و گاری دستی برای جابجایی کتاب ها و خرید شهروندان در نظر گرفته شده است.

    ایجاد تابلو و راهنمای مکان یابی و غرفه ها برای بازدیدکنندگان

    عبداللهی درباره ایجاد تابلو و راهنماهای مکان یابی و غرفه ها برای بازدیدکنندگان تصریح کرد: المان های مختلف حجمی و نماد تخم مرغ های رنگی عید نوروز نیز به این محل انتقال یافته است. همچنین بیلبوردهای تبلیغاتی، لمپوست بنرها و تلویزیون های شهری نصب شده است. همچنین شهریاران جوان به عنوان راهنمای بازدیدکنندگان در نمایشگاه حضور خواهند داشت. این در حالیست که از طریق دبیرخانه دانشجویی نیز عملکرد و ارزیابی نمایشگاه در روزهای برگزاری نمایشگاه گزارش می شود.

    وی در خصوص حمل و نقل بازدیدکنندگان در داخل محوطه نمایشگاه تصریح کرد: حمل و نقل داخل مجموعه با 50 دستگاه شاتل برقی و شارژی 14 نفره برای سالمندان و افراد کم توان جسمی پیش بینی شده است. برای شاتل ها نیز راهنما پیش بینی شده است. همچنین ایستگاه تاکسی همراه با صندلی و سایبان برای ماشین های برقی در نظر گرفته شده است.

    فاصله 60ثانیه ای ایستگاه آتش نشانی شهرآفتاب از ایستگاه50حرم مطهر

    عبداللهی با اشاره به احداث ایستگاه آتش نشانی همراه با نمایشگاه آتش نشانی که در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در این نمایشگاه تمامی خودروهای قدیمی آتش نشانی به نمایش در خواهد آمد. این در حالیست که آموزش شهروندان درباره موضوعات ایمنی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

    وی افزود:در زمان عادی در این ایستگاه حدود 7آتش نشان و دو دستگاه خودرو سنگین دو منظوره و نیز چندین دستگاه موتورسیکلت مستقر هستند. به طوری که این ایستگاه همانند ایستگاه های داخل شهر از امکانات لازم برخوردار است.

    معاون شهردار تهران تاکید کرد: توزیع کپسول های آتش خاموش کن در بین غرف نمایشگاه کتاب و نیز تعبیه سیستم اطفا حریق در داخل نمایشگاه از دیگر تمهیدات درنظر گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه نزدیک ترین ایستگاه به ایستگاه مذکور در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، ایستگاه 50حرم مطهر است، تاکید کرد: در زمان برپایی نمایشگاه نیز 50 تا 60 نیروی آتش نشان در ایستگاه شهر آفتاب مستقر هستند.

    عبداللهی ادامه داد: زمان رسیدن نیروها از ایستگاه 50 حرم مطهر به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب نیز 60ثانیه است.


    ایجاد فضای سبز نمایشگاهی شهرآفتاب در 3 فاز

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران درخصوص ایجاد 52 غرفه غذایی در داخل نمایشگاه که با برندهای مختلف فست فود پیش بینی شده است، گفت: غذای سرد و گرم برای بازدیدکنندگان در نمایشگاه شهرآفتاب پیش بینی شده تا این موضوع از هر حیث تامین شود.

    عبداللهی با بیان اینکه ایجاد فضای سبز مجموعه در 3 فاز در حال انجام است، گفت: ایجاد فروشگاه شهروند و غرفه بازار میوه و تره بار نیز از دیگر خدماتی است که ایجاد شده است. ایجاد مبلمان شهری در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب از دیگر موضوعات است. 154پرچم هم به منزله نمادی از کشورهای دنیا در  نمایشگاه نصب شده است.

    وی با بیان اینکه حمل و نقل مسافران از طریق مترو به سمت محل برگزاری نمایشگاه شهرآفتاب که از طریق تاکسی و اتوبوس انجام می شود، خاطرنشان کرد: در داخل نمایشگاه ایستگاه تاکسی پیش بینی شده تا بازدیدکنندگان را به محل مورد نظرشان برسانند.


    اختصاص 5 هزار اقامتگاه رایگان برای دانشجویان شهرستانی در شهرآفتاب

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره اختصاص خوابگاه برای دانشجویان شهرستانی بازدیدکننده از نمایشگاه شهرآفتاب گفت: دانشجویان شهرستانی بازدیدکننده از نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب که در نظر دارند شب را در شهر تهران بگذرانند، می توانند از این خوابگاه ها استفاده کنند.

    وی با تاکید بر اینکه بیش از 5 هزار مکان برای خوابگاه دانشجویانی در نظر گرفته شده است، افزود: به همین منظور در مهمانسرای بهشت زهرا(س) این اقامتگاه پیش بینی شده است.

    عبداللهی با اشاره به اینکه از امکانات اطراف مجموعه حرم مطهر و بهشت زهرا(س) برای اقامت دانشجویان شهرستانی استفاده خواهد شد، تصریح کرد: این خوابگاه ها به صورت رایگان در اختیار دانشجویان شهرستانی قرار می گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت