با حضور مدیران و مسئولان خراسان رضوی در مشهد ؛

افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای محصلان افغانستانی در مشهد

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه دستاوردهای و فعالیت‌های اتباع خارجی در مدارس و خدمات جمهوری اسلامی ایران برای این دانش آموزان امروز با حضور مدیران و مسئولان خراسان رضوی در مشهد افتتاح شد.

افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای محصلان افغانستانی در مشهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، نخستین نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های اتباع خارجی در مدارس و خدمات جمهوری اسلامی ایران برای این دانش آموزان، امروز با حضور مدیران و مسئولان خراسان رضوی در مشهد افتتاح شد.

    «حسین شادکام» معاون هماهنگی و امور اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گزارشی از روند برگزاری این نمایشگاه را ارائه و از حضور مدیران و مسئولان استان خرسان رضوی در این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

    بعد از اجرای ورزش باستانی که با حضور تعدادی از دانش آموزان خراسانی اجرا شد، نمایشگاه توسط «سید حامد ملکوتی تبار» رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی استان خرسان رضوی افتتاح شد.

    در نخستین روز این نمایشگاه که با حضور بسیاری از مدیران و مسئولان دولتی استان خراسان رضوی افتتاح شد، دستاوردهای علمی، فرهنگی و هنری دانش اموزان اتباع خارجی که اکثریت آنان را دانش آموزان افغانستانی به خود اختصاص دادند به نمایش گذاشته شد.

    «مهدی امینی»، مسئول «امور تحصیلی مهاجران و اتباع خارجی» اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه جزئیات بیشتری از برپایی این نمایشگاه را تشریح کرد.

    وی افزود: دستاوردها و توانمندی‌های دانش آموزان اتباع خارجی به خصوص دانش آموزان اتباع افغانستان و خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهدنگان به مدت 5 روز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود که مراسم افتتاحیه آن، امروز با حضور مدیران نهادهای دولتی و مسئولان اداره اتباع خارجی خراسان رضوی برگزار شد.

    امینی در ادامه افزود: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه بیشتر معرفی توانمندی‌های دانش آموزان اتباع خارجی به خصوص دانش آموزان افغانستانی بود که بیشترین دانش آموزان مهاجر در سطح ایران و خراسان رضوی هستند و امید داریم که توانمندی‌های دانش آموزان افغانستانی و دیگر اتباع خارجی از عراق، پاکستان و هندوستان که به ترتیب بیشترین دانش آموزان خارجی در خراسان رضوی هستند، در جهت تعاملات فرهنگی و تمدنی ملت‌های مسلمان قرار بگیرد و مایه افتخاری برای تمدن بزرگ اسلامی باشد.

    امینی استقبال دانش آموزان مهاجر برای حضور در نمایشگاه را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: استقبال از نمایشگاه بی‌نظیر بوده و ما شرمنده خانواده‌ها و هنرمندان جامعه مهاجر شدیم که نتوانستیم به علت کمبود فضا همه آثار را در معرض دید عموم قرار دهیم، با اینکه فرصت ما اندک بود ولی استقبال دانش آموزان مهاجر برای ارائه آثار به نمایشگاه فوق العاده خوب بود و ما را شگفت زده کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت