معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

حضور ۷ کشور در نمایشگاه قرآن

عصر نمایشگاه- معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور ۷ کشور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد.

حضور ۷ کشور در نمایشگاه قرآن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم, نشست خبری تشریح برنامه‌های بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم صبح امروز دوشنبه 23 اردیبهشت ماه با حضور «عبدالهادی فقهی زاده» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه در ساختمان معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد.

    فقهی زاده نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را جشنواره بزرگ قرآنی دانست و گفت: نمایشگاه قرآن تماشاخانه نیست بلکه ما آن را جشنواره ای بزرگ و علمی با محتوای قرآنی تلقی می کنیم که نهاد ها، موسسات و مراکز فرهنگی در آن مشارکت می کنند.

    وی نمایشگاه قرآن را به عنوان یکی از شاخصه ها و ماموریت های بزرگ وزارت ارشاد برشمرد و افزود: برگزاری 26 دوره از نمایشگاه در کنار کلان پروژه های دیگر را می توان یه رویداد دینی و مورد توجه در ماموریت های وزارت ارشاد دانست.

    معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد به رویکردهای اصلی نمایشگاه بیست و ششم اشاره کرد و گفت: همکاری نهادهای مختلف، حضور 32 موسسه مردمی و 16 مرکز دانشگاهی در این رویداد و حضور 15 حوزه علمیه و مرکز حوزوی و برنامه های محتوایی و علمی دیگر از رویکردهای این نمایشگاه است.

    وی با بیان اینکه تلاش کردیم در این رویداد از روزمرگی خارج شویم افزود: ما تلاش کردیم تا در این دوره، از انفعال خارج شویم و به سوی فعالیت حرکت کنیم و بر همین اساس نیز بیش از 400 طرح و برنامه را از موسسات دریافت و در نهایت 120 عنوان برنامه در شورای سیاست گذاری تدوین شد.

    فقهی زاده نمایشگاه بیست و ششم را متمایز از سال های گذشته دانست و افزود: از کشورهای متعددی برای حضور در این دوره از نمایشگاه دعوت بعمل آمد که برخی از کشورهای اسلامی استقبال کردند و در بخش بین الملل از 7 کشور جهان و ده ها شخصیت برجسته قرآنی از کشورهایی نظیر عراق، مالزی، آذربایجان و ... دعوت بعمل آمد و امیدواریم در سال آینده این بخش توسعه یاید.

    فقهی زاده در ادامه سخنان خود به شاخصه های نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بیست و ششمین نمایشگاه قرآن در واقع جشنواره ملی و سراسری در کشورمان است که مختصر و محدود به چند روز نمی شود بلکه برآیند جشنواره عمومی است که سعی شده تا موسسات و ارگان های دولتی و حتی نظامی در آن نقش آفرینی کنند.

    وی در این باره تصریح کرد: لزوم مشارکت های گسترده مردمی و تشکل های صنفی و همچنین لزوم اعاده حیثیت در جنبه بین‌المللی از اقتضایات نمایشگاه قرآن است.

    فقهی زاده اظهار کرد: تقویت حوزه عترت در ابعاد گوناگون بویژه در بخش غدیر، عاشورا، امام رضا (ع) و حضرت مهدی (عج) با ایجاد پایگاه های متعدد می تواند نوید بخش آرمان های انقلاب اسلامی باشد.

    معاون قرآن و عترت از برگزاری بیست و سومین آئین تقدیر از خادمان قرآن خبر داد و گفت: این برنامه امسال و در آستانه ولادت امام حسن(ع) برگزار می شود که تلاشمان بر این است تا ریاست جمهوری در این مراسم حضور داشته باشد.

    فقهی زاده با بیان اینکه از مفاخر ملی و انقلابی تجلیل بعمل خواهد آمد افزود: امسال به دلیل مقارنت با چهلمین دوره پیروزی انقلاب اسلامی برخی از فعالیت های نمایشگاه متوجه این رویداد تاریخی خواهد شد.

    فقهی زاده در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر محتوا محور بودن نمایشگاه قرآن گفت: در نمایشگاه های دیگر جنبه فروش بر جنبه های علمی و فرهنگی غلبه دارد اما در نمایشگاه قرآن موضوع محوری و محتوا محوری بر بخش فروش غالب است.
    وی در این باره گفت: 50 هزار متر مربع برای نمایشگاه قرآن در فضای مصلای امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده است که از مجموع آن، 33 هزار متر مربع در فضای اصلی شبستان و 7 هزار متر در نیم طبقه و 10 هزار متر در دو رواق مصلا پیش بینی شده است که از این مجموع متراژ، 30 هزار متر به جنبه های علمی و محتوایی اختصاص دارد و 10 هزار متر مربع به بخش نشر دیجیتال و مکتوب اختصاص یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت