به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم ؛

گشایش نمایشگاه خوشنویسی «حدیث عشق» در کوهبنان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار خوشنویسی سید‌ محمد‌رضا حسینی با عنوان «حدیث عشق» در شهرستان کوهبنان گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه خوشنویسی «حدیث عشق» در کوهبنان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ،به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان شهرستان کوهبنان، نمایشگاه آثار خوشنویسی سید‌ محمد‌رضا حسینی در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان با عنوان «حدیث عشق» افتتاح شد.

    سید محمدرضا حسینی فارغ‌التحصیل انجمن خوشنویسان ایران در دوره فوق ممتاز و از هنرمندان با ذوق و توانمند استان کرمان و شهرستان کوهبنان است که در حال حاضر به عنوان معاون‌ پرورشی آموزش و پرورش کوهبنان و مسئول شورای شهرستان فعالیت دارد‌.

    این استاد مجرب، خط نستعلیق را به صورت تخصصی دنبال کرد و در کنار آن به خط نستعلیق شکسته هم مبادرت داشت و همه این پیشرفت‌ها را مدیون زحمات استادش غلامحسین منتصری می‌داند و در حال حاضر به عنوان عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان کشور فعالیت دارد‌.

    سید محمدرضا حسینی سوابق هنری فراوانی در کارنامه فعالیت خود دارد که سرپرست انجمن خوشنویسان کوهبنان، مدرس انجمن خوشنویسان ایران، شرکت در نمایشگاه‌های جمعی و انفرادی از جمله آنهاست‌.

    وی تا‌کنون نسبت به برگزاری دوره‌های خوشنویسی تحریری و مقدماتی برای یک‌هزار و 200 نفر از همکاران فرهنگی اقدام کرده و حدود 850 هنرمند نزد ایشان در دوره‌های مختلف هنری از مقدماتی تا ممتاز صاحب گواهینامه شده‌اند و تعدادی نیز به عنوان استاد هنر در جای جای کشور مشغول خدمت هستند‌.

    از دیگر اقدامات ارزشمند و ماندگار این استاد خوشنویسی ایران، تالیف کتاب جامع‌ترین رسم‌المشق تحریری نستعلیق در دو جلد است که در سال 1382 به چاپ رسیده است.

    تالیف کتاب ابزار‌شناسی خوشنویسی از دیگر تالیفات این استاد بوده و تالیف کتاب خطوط و کتیبه‌های آستان قدس رضوی در دوره صفویه در حال انجام است.

    همکاری مستمر استاد حسینی به صورت غیر‌رسمی از سال 68 و فعالیت در عرصه مدرس انجمن خوشنویسان ایران از سال 72، مدرس هنر مقطع متوسطه اول کوهبنان به مدت 17 سال‌، تدریس در دانشگاه فرهنگیان و... از دیگر فعالیت‌های این استاد مبرز و ممتاز است.

    سید محمدرضا حسینی در کنار فعالیت‌های هنری همکاری مستمر و خوبی با مرکز نیکوکاری شهرستان کوهبنان دارد و در راستای فعالیت‌های هنری این مرکز و آموزش رایگان مددجویان تحت حمایت این مرکز فعالیت دارد‌.

    نمایشگاه آثار خوشنویسی سید‌محمد‌رضا حسینی با عنوان «حدیث عشق» به مدت 10 روز دایر و در دو شیفت کاری صبح و عصر پذیرای علاقمندان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت