نمایشگاه کتاب تهران (۱۷۲)

دعوت از رهبر معظم انقلاب برای بازدید از نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نامه ارسالی به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر دعوت از ایشان برای بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: از معظم له دعوت کردیم افتخار حضور در نمایشگاه امسال را بدهند و ضمن دیدار با ناشران و اصحاب قلم از بخش های مختلف بازدید کنند.

دعوت از رهبر معظم انقلاب برای بازدید از نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از آنلاین، علی جنتی در خصوص حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب افزود: حضور ایشان در این نمایشگاه همه ساله موجب دلگرمی و تشویق همگان به کتاب و کتابخوانی است.

    خواسته های وزارت ارشاد در نمایشگاه مهیا شده
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سئوال که خواسته های وزارت ارشاد در نمایشگاه امسال مهیا شده، گفت: انصافاً شهرداری تهران و مجموعه کارکنان آن با تمام نیرو و امکانات همکاری لازم را مبذول داشته و عمده آنچه را که می خواستیم، فراهم کردند.
    به گفته وی، سالن ها، راه اندازی مترو، محوطه سازی، ایجاد سالن های سرپوشیده و حتی خرید برخی امکانات از خارج کشور از جمله این موارد به شمار می آید.

    مشکل عمده ای در نمایشگاه نداریم
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر مشکلاتی که در نمایشگاه به چشم می خورد، اظهار داشت: به جز قطعی مقطعی برق که آن هم برطرف شده، مشکل عمده ای در نمایشگاه امسال نداریم.
    جنتی افزود: مقداری در ورودی ها و خروجی های مترو مشکلاتی وجود داشت؛ آن هم به خاطر این است که عده ای نمی دانند چند ورودی به نمایشگاه تعبیه شده و از طرفی هم برخی راه های رسیدن به غرفه ها را قبل از ورود مطالعه نکرده و لذا در برخی مبادی تراکم جمعیت وجود دارد.
    بر اساس گفته وی، به هر جهت وجود مشکلات کوچک در نمایشگاه امسال که برای نخستین بار آن هم در محلی جدید که تجربه قبلی نداشته برگزار می شود، امری بدیهی است؛ به عنوان مثال اگر شخصی خانه ای جدید بخرد که نوساز باشد تا این خانه به حالت استفاده مفید در آید مشکلات کوچکی در آن دیده می شود؛ لذا در این نمایشگاه نیز تمام امکانات برای برطرف کردن مشکلات احتمالی در نظر گرفته شده است.

    نمایشگاه شهر آفتاب مختص کتاب نیست
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب مختص کتاب نیست، گفت: از این پس تمامی نمایشگاه های بین المللی میهمان این محل خواهند بود و شهرداری تهران میزبان برپا کنندگان این نمایشگاه ها می شود.
    جنتی افزود: بالاخره در نخستین سال راه اندازی ساختمان جدید یا مجموعه ای با این عظمت مشکلاتی هرچند اندک وجود خواهد داشت؛ اما آنچه مسلم است اینکه در کوتاه ترین زمان آنها مرتفع شده و مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

    استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان
    عضو کابینه دولت یازدهم به یکسری نگرانی های ناشران و برخی افراد که به استقبال کم از نمایشگاه به علت محل برگزاری آن باز می گشت، اشاره کرد و گفت: من در همان ابتدا با اطمینان به آنان گفتم که این نمایشگاه با توجه به محل قرارگیری و راه اندازی خطوط مترو و در نظر گرفتن سایر امکانات مانند 12هزار محل پارک برای خودروهای شخصی و همچنین ایجاد و راه اندازی خطوط اتوبوسرانی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
    جنتی یادآور شد: 61 درصد از بازدیدکنندگان با وسایل مختلف از تهران آمده و 39 درصد از استان ها و شهرستان ها هستند؛ پیش بینی ما این است که امسال همانگونه که ملاحظه می فرمایید استقبال چشمگیر و بیشتر از سال های گذشته باشد.

    کتب مشکل دار جمع آوری می شوند
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا کتب مشکل داری در نمایشگاه وجود داشته که منجر به جمع آوری شده باشد، گفت: چنین چیزی گزارش نشده است؛ قبلا ضوابط، آیین نامه ها و مقررات به تمامی ناشران و کسانی که اینجا غرفه دارند اعلام و تأکید شده؛ لذا در صورت توزیع یا فروش کتاب های مشکل دار، چه در بخش بین الملل و چه در داخل، این کتاب ها با نظارت و ارزشیابی کامل جمع آوری خواهند شد.

    رونمایی از کارت هنر
    وی در پاسخ به خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره رونمایی از کارت هنر گفت: کارت هنر روزهای آینده در این نمایشگاه در بخش رسانه های دیجیتال رونمایی خواهد شد.
    جنتی این کارت را مفید و مثمر ثمر برای اهالی هنر و هنرمندان دانست.
    بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور 1700 ناشر داخلی و 130 ناشر خارجی در 170 غرفه برگزار می شود.
    این نمایشگاه با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از ساعت 10 تا 20 روزهای 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود؛ این مجموعه در اتوبان خلیج فارس (عوارضی اتوبان تهران - قم)، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت