رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار بیان کرد

استقبال خوب مردم بیجار از نمایشگاه آثار خوشنویسان

عصر نمایشگاه- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار گفت: درمدت چهار روزی که از برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسان می گذرد، حضور مردم هنرمند و هنر دوست این شهر در نمایشگاه بسیار چشمگیر بوده است.

استقبال خوب مردم بیجار از نمایشگاه آثار خوشنویسان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، مهدی سلطانی افزود: تعداد زیادی از خوشنویسان مجرب و هنرمند بیجاری که دارای مدارج بسیار ارزشمند هنر خوشنویسی از انجمن خوشنویسان کشور هستند در این نمایشگاه حضور دارند.

    وی اظهار کرد: آثار زیبا و منحصر به فرد بسیاری از هنرمندان خوش ذوق خطاطی در این نمایشگاه عرصه شده است.

    وی گفت: در این نمایشگاه خوشنویسان حسب نظر خود، نفیس ترین آثارخلق شده را در معرض دید و قضاوت هنرمندان و هنر دوستان قرار داده اند که تا کنون مورد استقبال خوب و چشمگیر نیز قرار گرفته است.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار از شرکت 20هنرمند با ارائه 40 اثر خوشنویسی نستعلیق و شکسته نستعلیق در این نمایشگاه سخن گفت و یادآور شد: به علت کمبود فضای فیزیکی محل برگزاری نمایشگاه، آثار بیشتری در معرض دید مردم قرارداده نشد که از همه مردم هنر دوست و هنرمندان عذر خواهی می گردد.

    وی افزود: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان نام آشنای بیجار همچون جمشید فرجوند، اکبر فریدونی، بابک مینایی، مهدی افشاری، فرزاد شریفیان، کورش کلهر، رضا آوجیان، زیبا کاظمی به معرض نمایش قرار داده شده است.

    فرماندار شهرستان بیجار نیز هنگام بازدید از آثار هنرمندان خوشنویس در این نمایشگاه گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی بطور مستمر و در طول سال، می تواند در تشویق و ترغیب هنرمندان و گسترش هنر زیبای خطاطیا تاثیر خوبی داشته باشد.

    بیژن زندیه افزود: مناسبت های مختلفی در تقویم داریم که فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر مردم با هنرمندان بومی منطقه گروس و تشویق بیشتر این هنرمندان به خلق آثاری زیباتر و بی نظیر یا کم نظیر در استان یا کشور خواهد بود.

    به گفته وی، هنرمند همانند، دریای بیکرانی از الطاف الهی است که هرکس توان شنای بیشتر دارد می تواند به اعماق شگرف ژرفای آن بیشتر سیر و سلوک نماید و استعدادهای خداد دادی خود را بیشتر به عرصه ظهور برساند.

    جمشید فرجوند(فردا) یکی از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه نیز گفت: هنر نیاز به عرصه و بستر ظهور و رقابت دارد، باید فرصت این بروز و ظهور را فراهم نمود تا هنرمند بتواند تمام استعداد درونی و خدادادی خود را عرضه نماید.

    وی برگزاری نمایشگاه را بهترین محل برای استعداد یابی و شکوفایی هنرهای گوناگون انسانی خلاق و هنر مند است، نمایشگاه سفره دل هنرمند خطاط، عکاس، نقاش و بازیگر است.

    فرجوند از اینکه مکان مناسبی برای برپایی آثار هنری، خطاطی، نقاشی و حتی عکاسی در بیجار وجود ندارد ناخرسند بود و ازمدیران و دست اندرکاران امور هنری و فرهنگی شهرستان، استان و حتی کشوری خواست به این نیاز جدی و حتمی هنرمندان و مردم هنر دوست بیجار توجه جدی داشته باشند.

    یکی از بازدید کنندگان نیز گفت: واقعا انسان وقتی به عمق کار و دقت آثار خلق شده نگاه می کند، در دریای دل هنرمند غوطه ور می شود.
    رضایی ادامه داد: فکر نمی کردم چنین خطاطان و هنرمندان موفقی در بیجار باشند و تا این حد در مضیقه مکان برای عرضه آثار هنری خویش باشند.

    او از اینکه هزینه زیادی برای ساخت مکان سینما در بوستان شاهد صرف شد و اکنون پس از ساخت حتی یک فیلم ساده هم در آن به نمایش در نیامد ابراز گله مندی نمود.

    رضایی پیشنهاد کرد: دولت این ساختمان را بفروشد و در قبال آن یک محل مناسب برای برگزاری نمایشگاه و کارهای فرهنگی اختصاص دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت