نمایشگاه کتاب تهران (۱۸۶)

نمایشگاه های کتاب زمینه ارتقا فرهنگ مطالعه را در جامعه فراهم می کند

عصر نمایشگاه- استاندار ایلام گفت: برگزاری نمایشگاه های کتاب زمینه ارتقا فرهنگ مطالعه را در جامعه فراهم می کند.

نمایشگاه های کتاب زمینه ارتقا فرهنگ مطالعه را در جامعه فراهم می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، محمدرضا مروارید در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه فرصتی است تا صنوف مختلف از ناشران گرفته تا خریداران، دانشجویان دانشگاه ها و طلاب حوزه های علمیه در یک مکان جمع شده و نیازهای خود به کتاب را تامین کنند.

    وی افزود: این نمایشگاه ها باید بطور مستمر در طول سال در مراکز استان ها و شهرستان ها نیز برگزار شود تا ضمن آشنایی هر چه بیشتر مردم با کتاب های جدید، زمینه ارتقا فرهنگ مطالعه در بین اقشار مردم را نیز فراهم کند.

    استاندار ایلام با اشاره به حضور مستمر خود در نمایشگاه های کتاب برگزار شده پس از انقلاب یادآور شد: امسال شهرداری تهران با در نظر گرفتن این مکان توانست بخشی از مشکلات گذشته را بر طرف و فضاهای خوبی برای استفاده ناشران و خریداران کتاب مهیا کند.

    مروارید در خصوص حمایت از فعالان حوزه نشر و کتاب تاکید کرد: مجموعه استانداری ایلام حمایت ویژه از ناشران استان را در دستور کار دارد و از کسانی که آثاری در زبان های مختلف به ویژه کردی داشته باشند به صورت مادی و معنوی حمایت می کند.

    وی با اشاره به حضور برخی ناشران استان ایلام در نمایشگاه بزرگ کتاب تهران گفت: نمایشگاه های متعدد کتاب نیز در طول سال با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایلام برگزار می شود که امیدواریم موجب ارتقای فرهنگ مطالعه در میان مردم استان شود.

    بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور 2 هزار ناشر از 27 کشور از 14 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی جدید شهر آفتاب تهران گشایش یافت و تا 25 اردیبهشت برای بازدید عموم مردم بویژه دوستداران کتاب دایر است.
     

    'فردا برای خواندن دیر است' به عنوان شعار مهمترین رویداد فرهنگی امسال انتخاب شده است و حدود یک هزار و 700 ناشر داخلی جدیدترین محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می کنند.

    روز شنبه 18 اردیبهشت در نمایشگاه بین المللی کتاب بنام ایلام نامگذاری شده بود و به همین منظور برنامه های مختلفی برای معرفی این استان در این نمایشگاه با حضور محمدرضا مروارید استاندار ایلام،سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و جمعی از هنرمندان، ناشران، نویسندگان و شاعران این استان برگزار شد..

    گفتنی است ،برگزاری نشست استان شناسی، برپایی نمایشگاه تلفیقی آثار خوشنویسی، عکاسی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی،معرفی ایلام در حوزه پیشینه، قدمت و تاریخ، شعرخوانی شاعران، اجرای موسیقی سنتی، مقامی و آیینی و اجرای نمایش کوتاه طنز، تجلیل از هنرمندان، ناشران، شاعران و رونمایی از تازه های کتاب ناشران ایلام از جمله برنامه های این روز بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت