نمایشگاه کتاب تهران (۱۸۸)

نواقص بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برطرف می شود

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: نواقص و کمبودهای بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب از جمله نبود تابلوهای اطلاع رسانی و سایر امکانات رفاهی برای دیدارکنندگان از این نمایشگاه برطرف می شود.

نواقص بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برطرف می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، محمود صلاحی در حاشیه دیدار از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درشهرآفتاب افزود: تابلوهای اطلاع رسانی مربوط به معرفی بخش های مختلف نمایشگاه توسط سازمان زیباسازی شهر تهران طراحی و در سطح نمایشگاه نصب می شود هرچند که این کار، وظیفه شهرداری تهران نیست.

    وی گفت: امسال اولین سالی است که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مجموعه شهرآفتاب برگزار می شود و ممکن است نواقص و مشکلاتی داشته باشد که تلاش می کنیم این نواقص در حد امکان برطرف شود.

    صلاحی با بیان اینکه بیش از 40 سال است که تمامی نمایشگاه ها در شهر تهران برگزار می شود افزود: برپایی این نمایشگاه ها مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا را برای ساکنان شهر ایجاد می کرد که در دوره 10 ساله مدیریت جهادی شهردار تهران تصمیم بر این شد که یک مجموعه بین المللی نمایشگاهی در خارج از شهر و بافت مسکونی ایجاد شود.

    وی گفت: براساس قول شهردار تهران برای برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب در نهایت این وعده اردیبهشت ماه سال جاری محقق شد.

    رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه بیش از یک هزار میلیارد ریال برای فاز نخست مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب هزینه شده، افزود: فاز نخست این مجموعه همزمان با بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افتتاح شد و فازهای بعدی آن از جمله مراکز اقامتی و هتل های چهار و پنج ستاره در سال های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

    وی خاطرنشان کرد: قرار بر این شده که تمامی نمایشگاه های شهر تهران از این پس در مجموعه شهرافتاب برگزار شود تا دیگر برای برپایی نمایشگاهی در این شهر شاهد ترافیک در اطراف مصلی و خیابان سئول نباشیم.

    صلاحی با بیان اینکه 55 هزار متر مربع فضای مسقف و بیش از 30 هزار متر مربع فضای سازه ای و چادر برای بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مجموعه شهرآفتاب در نظر گرفته شده افزود: در این دوره از نمایشگاه کتاب بیش از دوهزار ناشر و نمایندگان 27 کشور جهان حضور دارند و کشور روسیه نیز میهمان ویژه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

    وی با اشاره به برپایی فرهنگسرای کتاب در فضای یک هزار و 300 مترمربعی در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در این فرهنگسرا تمامی فعالیت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه کتاب و کتابخوانی برای مخاطبان معرفی می شود و هنرمندان نیز کتاب های مورد علاقه خود را برای مخاطبان می خوانند.

    صلاحی با اشاره به اخبار منتشر شده درباره آسیب به مجموعه شهرآفتاب در جریان وزش باد روز گذشته افزود: مجوعه شهرآفتاب در یک منطقه بادخیز قرار دارد و ممکن است نواقصی از لحاظ ایمنی داشته باشد اما روز گذشته آسیب جدی به این مجموعه وارد نشد.
    رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سال های آینده به دلیل تکمیل فازهای بعدی مجموعه شهرآفتاب دیگر نیازی به برپایی غرفه ای در چادر و... نیست تا آسیبی به آن و بازدیدکنندگان وارد شود.

    وی با اشاره به دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: ایشان از وضعیت نمایشگاه رضایت داشتند، اما باید توجه داشت که امسال اولین دوره ای است که نمایشگاهی در مجموعه شهرآفتاب برگزار می شود و ممکن است نواقص و مشکلاتی داشته باشد که سعی می کنیم آنها را برطرف کنیم، با این وجود بازدیدکنندگان از برپایی نمایشگاه کتاب در این مجموعه رضایت دارند.

    رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در پاسخ به نبود زیرساخت های مناسب از جمله برق برای برپایی نمایشگاه کتاب در مجموعه شهرآفتاب گفت: برق نمایشگاه کتاب بیش از نیاز آن است، در حال حاضر 5 مگاوات برق برای نمایشگاه تامین شده و جای نگرانی نیست.

    صلاحی فضای سبز و میدان گل را از جمله ویژگی های مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب عنوان کرد و گفت: در این مجموعه برای حمل و نقل بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب ون و اتوبوس در نظر گرفته شده که مسافران را رایگان جا به جا می کنند و رستوران، سرویس بهداشت و امکانات رفاهی و استراحتگاه های موقت نیز از دیگر امکاناتی است که برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

    وی درباره افتتاح باغ کتاب تهران در تپه های عباس آباد نیز گفت: این مجموعه شامل بخش هایی از جمله بخش کودک و نوجوان، تالار علم و سالن تئاتر برای اجرای نمایش با موضوع کتاب است که مسئولان باغ کتاب در حال تجهیز این مجموعه هستند که پس از اتمام مسایل فنی به بهره برداری خواهد رسید.

    رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از واگذاری پردیس های تئاتر خاوران و صبا به این سازمان خبرداد و گفت: مسئولیت این دو نهاد به شهرام کرمی سپرده شده که با همراهی خانه تئاتر اقدامات شایسته ای در این حوزه انجام خواهد شد.

    بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است» از 15 اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب واقع در اتوبان خلیج فارس (عوارضی بزرگراه تهران - قم)، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) برپا شده است.
    این نمایشگاه تا 25 اردیبهشت ماه میزبان علاقه مندان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت