رایزن اقتصادی سفارت ترکیه در ایران:

ITE رویدادی بزرگ و تاثیرگذار است

عصر نمایشگاه- رایزن اقتصادی سفارت ترکیه در ایران معتقد است که نمایشگاه تراکنش ایران، رویدادی بزرگ و تاثیرگذار است.

ITE رویدادی بزرگ و تاثیرگذار است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ستاد خبری نمایشگاه تراکنش ایران, «چنگیز گورسل» رایزن اقتصادی سفارت ترکیه در ایران با «محمدمراد بیات» مدیرعامل مرکز فابا دیدار و گفت‌وگو کرد. طرفین در این دیدار بر اشتراکات فرهنگی ایران و ترکیه و لزوم افزایش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور تاکید کردند.

    مدیرعامل مرکز فابا در ابتدای این دیدار که در محل سفارت ترکیه در تهران برگزار شده بود، با اشاره به سابقه و فعالیت‌های این شرکت در حوزه بانکداری و پرداخت گفت: یکی از مسئولیت‌های فابا، برقراری ارتباط موثر با صاحبان تکنولوژی‌ در دنیاست؛ ما در این راستا اقدامات مختلفی را انجام می‌دهیم که از جمله می‌توان به برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران (ITE) اشاره کرد.

    وی افزود: چهارمین دوره ITE آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود و سیستم بانکی و شرکت‌های فعال در حوزه بانکداری و پرداخت از ایران و کشورهای مختلف در این رویداد حضور دارند.

    مدیرعامل مرکز فابا، ضمن دعوت از مسئولان سفارتخانه ترکیه در ایران برای حضور در مراسم افتتاحیه ITE 2018 گفت: سیستم بانکی و شرکت‌های ترک با حضور در این رویداد 3 روزه می‌توانند از فرصت برقراری ارتباط با همتایان ایرانی خود برای حضور در بازار بزرگ این کشور، بهره‌مند شوند.  

    بیات، با اشاره به نگرانی‌های موجود در مورد بازگشت تحریم‌های ایران بیان کرد: موضع بسیار مثبت اتحادیه اروپا نشان می‌دهد آنها نمی‌خواهند به راحتی بازار این کشور را از دست بدهند؛ از سوی دیگر اراده دولت و ملت ایران نیز بر ادامه ارتباط با دنیا قرار دارد.

    وی وجود 35 بانک و موسسه مالی و اعتباری، 22 هزار شعبه بانکی، بیش از شش میلیون دستگاه پرداخت و گسترش فعالیت‌های استارت‌آپی و فین‌تکی در ایران را فرصت خوبی برای شرکت‌های ترک دانست و افزود: آنها می‌توانند با انتقال تکنولوژی‌های روز، به هر دو کشور سود برسانند.

    مدیرعامل مرکز فابا گفت: با توجه به مجاورت جغرافیایی و فرهنگی میان ایران و ترکیه، ما علاقه‌مند به همکاری با شرکت‌های ترک هستیم و حضو آنها را به همکاری با دیگر کشورهای دنیا ترجیح می‌دهیم.

    امکان کسب اطلاعات دقیق از سیستم بانکی ایران

    گورسل، رایزن اقتصادی سفارت ترکیه نیز در این دیدار، ضمن تاکید بر اشتراکات فرهنگی دو کشور، به آشنایی خود با ITE اشاره کرد و گفت: من سال گذشته برای بازدید به این رویداد آمدم و از نزدیک، شاهد بزرگی و تاثیرگذاری آن بودم.

    وی افزود: یکی از نکات مهم برای شرکت‌های ترک، دریافت اطلاعات دقیق از سیستم بانکداری ایران است که حضور در چنین نمایشگاهی فرصت لازم رسیدن به این مقصود را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

    رایزن اقتصادی سفارت ترکیه بیان کرد: امکان همکاری میان دو کشور در بسیاری از زمینه‌های اقتصادی وجود دارد؛ به ویژه شرکت‌های ترک می‌توانند تکنولوژی روز دنیا را به ایران منتقل کنند.

    گورسل با اشاره به وجود منابع سرشار انرژی در ایران، گفت: مهم‌ترین دارایی این کشور، نیروی انسانی با کیفیتی است که در همه حوزه‌ها دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت