مزایای عملکرد فروش نمایشگاهی

عصر نمایشگاه- در عصر دیجیتال، نمایشگاه‌ها همچنان مانند قبل پر طرفدار هستند. نمایشگاه بخش جدایی‌ناپذیر اهداف کلی رویدادهای بزرگ هستند‌ و اغلب مسئول فروش سازمان، به عنوان یک نماینده، آن را به بهترین شکل توسعه می‌دهد.

مزایای عملکرد فروش نمایشگاهی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»، همچنان که بودجه‌های بازاریابی مورد بازبینی دقیق قرار می‌گیرند و تعداد بازدیدکنندگان نیز با دقت شمرده می‌شود، ما هنوز هم شاهد افزایش درآمد نمایشگاه‌ها هستیم. با این حال، با تحکیم بودجه‌ها و شفافیت در جذب بازدیدکنندگان، باید درباره فضای نمایشگاه رویداد به خوبی فکر شود.
    نیاز داریم تا در جهت همکاری با مشتریان و شرکا حرکت کنیم‌ و ارزش تجربه شرکت‌کنندگان را ارتقا دهیم. همانطور که تجربه شرکت George P. Johnson) ‌GPJ) نشان داد، این موارد در صورت تثبیت عملکرد فروش تا حد زیادی موثر واقع می‌شود.
    به عنوان مدیر فروش نمایشگاه، کار من بیشتر اوقات صحبت کردن از این شرایط ‌ و نمایش ساده آن است. آنچه به نظرم جالب به نظر می‌رسد این است که هنوز هم شرکت‌ها تشنه برگزاری نمایشگاه هستند، در صورتی که منافع ‌برای مثال، در صحبت‌کردن، شبکه‌سازی و ایجاد نام تجاری روشن باشد.  قدرت نمایشگاه اغلب در رویدادهای بزرگ نادیده گرفته می‌شود؛ با این حال، برگزاری نمایشگاه نه‌تنها برای غرفه‌داران سودمند واقع می‌شود، بلکه می‌تواند قدرت نام تجاری و ایجاد حس وفاداری را در مخاطب منعکس کند.
    نمونه بارز این قدرت و وفاداری Cisco Live است. شرکت GPJ رویداد خود را در طول 15 سال گذشته بی‌عیب و نقص برگزار کرد تا به موفقیت بزرگی رسید. در رویداد Cisco Live، نکته مهم این است که اطمینان حاصل کنید که نمایشگاه بخشی از تجربه کلی شرکت است و فقط یک جریان ساده برای کسب‌درآمد نیست. نمایشگاه جایی است که مشتریان در آنجا به گفت‌وگو می‌پردازند، که در طولانی مدت به اکتشاف و نوآوری ختم می‌شود.
    روایت یک داستان مشترک
    رویداد Cisco Live مخاطبان فوق‌العاده حوزه فناوری اطلاعات را جذب می‌کند که کلیدی برای همکاری با شرکا است. این واقعیت به طور گسترده به رسمیت شناخته شده‌ که رویداد هم‌سطح با مخاطبان است. بنابراین، باید سوال‌های ساده‌ای را از مخاطبان بپرسیم ـ آنها چه کسانی هستند، چرا اینجا هستند و چه می‌خواهند / چه می‌خواهند بدانند.
    هنگامی که این موضوع حل شود و همکاری مستمر با مشتری ایجاد شود، اطلاعات بیشتر درباره شرکای آنها نقشه راهی می‌شود تا داستان شرکا و مشتریان با صراحت در قالب یک داستان ارائه شود.  شغل ما این است که این موارد را با شرکا نه‌تنها در روند فروش، بلکه در فضای نمایشگاه به گفت‌وگو بگذاریم.
    در رویداد Cisco Live، شرکت GPJ نمایشگاه محصولات خود را (تحت عنوان Cisco Campus) با نمایشگاه شرکای تجاری خود ادغام کرد، به طوری که به ما اجازه داد تا کل شبکه Cisco را نمایش دهیم. این موقعیت  «‌ما و آنها» نیست، بلکه همکاری شبکه‌ها و شرکاست، به طوری که محصولات و خدمات اصلی آنها را تکمیل می‌کند و منافع دو جانبه برای مشتری و شرکا به همراه دارد. 
    شفافیت گفت‌وگو
    داشتن نقش فروش در سازمان هم می‌تواند نوعی شفافیت در گفت‌وگو ایجاد کند. ما ارزش تجربه را به فروش می‌رسانیم: اول به شریک، سپس، مهم‌تر از همه، به شرکت‌کنندگان و مشتریان.
    ما می‌توانیم مزایای تجربه رویداد را بفروشیم و در مکالمه‌های طولانی‌تر گرفتار نشویم که ممکن است در صورت حفظ آنها روند فروش را آهسته کند. برای مثال، مکالمات فروش ممکن است کمتر فنی باشند و بر مزایای ساده ـ مانند شبکه‌سازی، تجربه‌ و نتایج ـ تمرکز کنند. ما می‌توانیم بین نیازها و اهداف مشتری و جهت‌گیری استراتژی سازمان هماهنگی ایجاد کنیم.
    ما، به عنوان یک سازمان، در یک پروژه یکپارچه هستیم. ما توانایی تقسیم دانش بین تیم‌های خلاق تولید و تدارکات را داریم که درکی کامل از عملکرد فروش و نیازهای شرکا و غرفه‌داران را به همراه دارد. همکاری در همه بخش‌های پروژه و به اشتراک‌گذاری این اهداف منافع زیادی در اجرای کلی برنامه به ارمغان می‌آورد‌ و به کل جریان پیام‌رسانی و فعال‌سازی رویداد شفافیت می‌دهد. با در نظر گرفتن این ایده‌ها و موفقیت‌ها، تجربیات را با چندین مشتری توسعه می‌دهیم و به طور مشترک با استفاده از تجربه و قابلیت‌های خود در ایجاد یک پیام قوی به نحوه موثر بودن تجربه نمایشگاه برای شرکت‌کننده و مشتری می‌پردازیم.
    ممکن است تصور کنید که نمایشگاه‌ها تنها مکانی هستند که مردم در آنجا صحبت می‌کنند و نشان می‌دهند که خودشان می‌توانند شرایط را اداره کنند، اما با راهنمایی و فروش و دانش دقیق، می‌توانند جذاب، قدرتمند و‌ حتی در عصر دیجیتال، پر اهمیت‌تر از پیش نقش داشته باشند.

    نویسنده: کلاودیا هریس

    منبع: Exhibition News

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت