استاندار خراسان رضوی:

برگزاری نمایشگاه قرآن باید زمینه تعامل و رجوع بیشتر به قرآن را فراهم کند

عصر نمایشگاه- استاندار خراسان رضوی گفت: امید است که جوانان با استفاده از فرصتی که ایجاد می‌شود و برگزاری این نمایشگاه‌ها بتوانند با تعامل، ارتباط و رجوع بیشتر به قرآن، آن انسان قرآنی را که با عزت، کرامت، فهم، عقلانیت و ارتباط با سرچشمه هستی می‌تواند خود را به نوعی بسازد که استقلال، آزادی و پیشرفت این کشور و جامعه‌ای که در آن حیات طیبه شکل می‌گیرد، آموزه‌ها را گرفته و جامعه را بسازد.

برگزاری نمایشگاه قرآن باید زمینه تعامل و رجوع بیشتر به قرآن را فراهم کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، علیرضا رشیدیان در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: امیدواریم نمایشگاه قرآن و عترتی که در جوار بارگاه شریف امام رضا(ع) برگزار می‌شود، فرصت مناسبی باشد که همگان از این فرصت برای ارتباط و آشنایی بیشتر با این کتاب آسمانی بهره ببرند.

    استاندار خراسان‌رضوی با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر عنوان کرد: یکی از مشخصات بارز همه شهدا و سرداران انس عجیبی بود که با قرآن داشتند. کمتر پیدا می‌شد که در جیب رزمنده‌های قرآن نباشد. آن انسان‌های قرآنی در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس توانستند از خود قوت و قدرتی را بروز دهند که قدرت‌های بزرگ را به زیر‎ کشیدند. ملت، کشور، رهبری و نظام مقدس ما برگرفته از آموزه‌های قرآنی است بنابراین بهار قرآنی، فرصتی بود که بتوانیم بار دیگر با برگزاری نمایشگاه، مسابقات و جشنواره‎های قرآنی، پیوند، اتحاد و ارتباط خود را با قرآن بیشتر از پیش کنیم.

    مشهد مقدس از دیرباز قطب اصلی و مهم فعالیت‌های قرآنی بوده است

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مشهد در عرصه فعالیت‌های قرآنی و حوزه‌های هنر و علوم قرآنی حتی قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پیشتاز بود.

    به گزارش ایسنا، سیدسعید سرابی نیز ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، و سالروز حماسه فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس و یاد، نام و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و با بیان این‌که مشهد مقدس بدون شک از دیرباز قطب اصلی و مهم فعالیت‌های قرآنی بوده است، عنوان کرد: مشهد در عرصه فعالیت‌های قرآنی و حوزه‌های هنر و علوم قرآنی حتی قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پیشتاز بود. این برجستگی‌ها دلایل متفاوتی دارد که مهم‌ترین آن وجود بارگاه امام رضا(ع) و در کنار آن وجود با برکت اساتید، خادمان و پیشکسوتان قرآنی که مشهد پایگاه مهم حضور آن‌ها است.

    سرابی افزود: در عرصه‌های مختلف قرآنی در علوم، تفسیر، تبلیغ، ترویج، تبلیغ و حفظ قرآن، اساتید شخصیت‌های برجسته‌ای از دیرباز در این شهر بوده‎‌اند. یکی از این اساتید قرآنی در شهر مشهد شخصیت ارزنده قرآنی کشور مقام معظم رهبری است که از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مشهد به تدریس و آموزش قرآن مشغول بودند و شاید بسیاری از توفیقات قرآنی که این شهر و استان وجود دارد، ماحصل وجود این اساتید و مقام معظم رهبری در کنار بارگاه امام رضا(ع) است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به این‌که مشهد به عنوان پیشتاز، خاستگاه و شهر ویژه در حوزه فعالیت‎های قرآنی است، تصریح کرد: مزیت مشهد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، عرصه فعالیت‌های قرآنی است. اگر مشهد و استان خراسان رضوی را پایتخت قرآنی جهان اسلام بدانیم، حرف گزافی نیست.

    وی عنوان کرد: در مشهد توجه ویژه به ظرفیت‌های قرآنی وجود دارد، به همین دلیل برگزاری نمایشگاه قرآن از این جهت حایز اهمیت بسیاری است.

    سرابی اضافه کرد: با ذکاوت و هوشمندی شهردار و اعضای شورای شهر، درکی از این ظرفیت قرآنی وجود دارد و این مزیت شهر مشهد که عرصه فعالیت‌های قرآنی است، به خوبی درک شده است. به ابتکار و پیشنهاد  شهرداری امسال نمایشگاه را در عرصه میدان شهدا برگزار می‌کنیم. میدان شهدایی که کانون اصلی جریان انقلاب اسلامی، برخاسته از قرآن کریم است. با این ابتکار، قرآن به جریان انقلاب در مشهد گره خورد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی ادامه داد: در این زمینه کاستی‌هایی وجود دارد و امیدواریم با حسن همکاری و همراهی‌های خوب استاندار، شورای شهر، شهردار و دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی، سال‌های بعد این کاستی‌ها و کمبودها کمتر شود.

    وی اضافه کرد: امسال هم تلاش می‌کنیم که این نمایشگاه بهتر برگزار شود البته اصل اتفاق، ارزشمند است. این نمایشگاه در مساحت  4500 مترمربع با  500 رخداد و فعالیت قرآنی در 250 غرفه در 24 بخش نمایشگاهی برگزار می‌شود.

    برگزاری نمایشگاه قرآن، آزمایشی برای میدان شهداست

    شهردار مشهد گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن، آزمایشی برای میدان شهداست.

    به گزارش ایسنا، قاسم تقی‌زاده خامسی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن امسال در میدان شهدا، اظهار کرد: دلیل اصلی برگزاری نمایشگاه در میدان شهدا این است که ما در مشهد عرصه‌ای به نام میدان شهدا داریم که مردم کم‌تر در آن جمع می‌شوند در حالی که در همه شهرها این‌گونه فضاها وجود دارد و مردم در آن جمع می‌شوند و رویدادهایشان را در آن‌جا برگزار کرده و جشن می‌گیرند.

    وی ادامه داد: امسال تصمیم گرفتیم که علاوه بر مراسمی که در میدان شهدا برگزار می‌شود، برنامه نمایشگاه قرآن را نیز به میدان شهدا بیاورند و در ساختمان 10 هزار متر مربع فضا دارد و هم‌چنین فضاهای بیرونی که در اختیار نمایشگاه گذاشته شده است.

    تقی‌زاده خامسی تصریح کرد: این یک آزمایش است که اگر ما در مرکز شهر این رویدادها را داشته باشیم مردم استقبال می کنند و خوشبختانه هنوز نمایشگاه افتتاح نشده شهروندان بسیاری به این نمایشگاه مراجعه کردند و پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد بیشتری بیایند و از نمایشگاه  و برنامه های جانبی آن استقبال کرده و رمد در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت