نمایشگاه کتاب تهران (۲۰۹)

نمایشگاه کتاب تهران موجب تحولات فرهنگی در استان ها شد

عصر نمایشگاه- استاندار کهکیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دیدار با عباس صالحی رئیس نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران موجب شده تحولات فرهنگی بسیار خوبی بین استان‌های کشور شکل گیرد.

نمایشگاه کتاب تهران موجب تحولات فرهنگی در استان ها شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، سیدموسی خادمی استاندار کهکیلویه و بویراحمد در این دیدار با بیان اینکه پس از 29 دوره نمایشگاه کتاب امسال این رویداد فرهنگی نسبت به سال‌های قبل کیفیت خوبی پیدا کرده است، گفت: نمایشگاه کتاب موجب شده است تحولات فرهنگی بسیار خوبی بین استان‌های کشور شکل گیرد.

    وی افزود: این نمایشگاه همچنین پاسخ به نیاز کتابخوانی مردم در طول سال است.نمایشگاه کتاب تهران فرصتی به شمار می‌‌آید که اهالی کتاب از آثار جدید بهره مند شوند.

    وی از اختصاص روزهایی به استان‌های مختلف در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: این موضوع زمینه‌ای فراهم کرده است تا استان‌ها نیز بتوانند ظرفیت‌های فرهنگی خود را به خوبی در نمایشگاه معرفی کنند.

    در ابتدای این دیدار رضا دهقانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهکیلویه و بویراحمد با اشاره به بضاعت اندک حوزه فرهنگ گفت: در استان ما اگرچه در حوزه خرید کتاب کمک‌های خوبی از معاونت فرهنگی دریافت می‌‌کنیم ولی در عین حال این استان نیازمند برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی است که امیدواریم به زودی محقق شود.

    در بخش دیگر این دیدار عدل‌هاشمی نماینده مردم کهکیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه فرهنگ و آموزش شاخص توسعه هر کشوری به شمار می‌‌آیند عنوان کرد: اگر زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی وجود داشته باشد کشور در مدت کوتاهی رشد و توسعه پیدا می‌‌کند و نباید از این موضوع غافل بود.

    وی از لزوم توجه به عدالت و انصاف در برنامه‌های استانی نیز سخن به میان آوردو گفت: امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عدالت نسبت به مردم استان‌های محروم رعایت کند و برخی امکانات را به صورت ویژه برای این قشر اختصاص دهد.

    هاشمی توسعه نیروی انسانی را یکی دیگر از ضروریات این استان دانست و یادآور شد: ما نخبگان فرهنگی بسیاری در کشور دارد که پتانسیل و استعدادهای پنهان زیادی دارند اما زمینه رشد و ترقی در مرکز کشور را نداشته اند. انتظار ما این است که کمک کنیم این افراد از ظرفیت‌های فرهنگی کشور بهره مند شوند.

    در پایان این نشست عباس صالحی رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در سخنانی گفت نمایشگاه فرصت مهمی برای نویسندگان، ناشران و اهالی فرهنگ است همچنین نمایشگاه رویداد فرهنگی است و اهالی این حوزه خود را در آن رصد کنند.

    وی ادامه داد: از سال گذشته بخش نامگذاری هر روز نمایشگاه به یک استان مطرح شد .

    بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت