رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد

برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی در استان گلستان

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی استان گلستان در نیمه دوم امسال خبر داد.

برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی در استان گلستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ،حسینقلی قوانلو در نخستین جلسه کمیته فرش دستباف استان گلستان  اظهار داشت: امسال توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل مزین شد و امیدواریم برنامه های عملیاتی در راستای تحقق این شعار در ماه شعبان آغاز شود.

    وی با بیان این که فرش دستباف ترکمن برای استان گلستان یک برند است، گفت: برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی استان گلستان در نیمه دوم امسال یکی از اقداماتی است که در راستای شناساندن هر چه بیشتر فرش ترکمن صورت خواهد گرفت.

    به گفته وی، یکی از مشکلات بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف استان در موضوع بیمه تامین اجتماعی است، که لازم است با بازرسی های مستمر ضمن شناسایی بافندگان واقعی و جلوگیری از سودجویی افراد فرصت طلب ، تامین اجتماعی نیز نسبت به ارائه خدمات بیمه قالیبافی به بافندگان حقیقی اقدام کند.

    رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از فرش دستباف ، قرار دادن این هنر صنعت در بیشتر کالاهای ایرانی قابل خرید از طریق کارت اعتباری تسهیلات است، که مردم می توانند فرش دستباف را نیز به عنوان یکی از کالاهای ایرانی در قبال دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی کارت اعتباری خرید کالای ایرانی انتخاب و خریداری کنند.

    قوانلو پایانه فرش دستباف و صنایع دستی را نیز از جمله اقدامات کارگروه توسعه صادرات استان در راستای حمایت از فروش و توسعه صادرات این محصولات نام برد و افزود: راه‌اندازی پایانه صادراتی فرش و صنایع دستی نیز می‌تواند به افزایش صادرات فرش دستباف استان کمک کند که در کارگروه توسعه صادرات استان با حضور استاندار گلستان تصویب و عملیاتی خواهد شد.

    وی ادامه داد: تولیدکنندگان فرش دستباف با بافت قدیم حتی بازارهای داخلی را هم از دست خواهند داد و لازم است با حفظ نقوش ترکمن ، بر اساس نیاز و سلیقه بازار ، فرش های باکیفیت تولید نمایند تا بازارهای جدیدی را بدست آورند.

    قوانلو اظهار داشت: کنسرسیوم‌های صادراتی برای ایجاد برند مشترک نیز می تواند به توسعه این هنر صنعت بویژه در بخش فروش کمک کند که خوشه فرش استان باید آن را پیگیری و به سرانجام رساند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت