نمایشگاه کتاب تهران (۲۱۹)

بسته شدن ۱۰ غرفه در نمایشگاه کتاب برای عرضه کتاب‌های مضر و منحرف

عصر نمایشگاه- رئیس نمایشگاه کتاب در جلسه با رییس کمیسیون مجلس اعلام کرد که از آغاز نمایشگاه تا امروز تعداد ۱۰ غرفه به دلیل عرضه کتابهای مضر و منحرف بسته شده است.

بسته شدن ۱۰ غرفه در نمایشگاه کتاب برای عرضه کتاب‌های مضر و منحرف
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، در جلسه برگزار شده میان سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد با رییس کمیسیون مجلس شورای اسلامی گزارشی از روند بررسی محتوایی کتابها در بخش بین الملل و داخلی مطرح شد.
    همچنین در این جلسه معاونت فرهنگی ارشاد اعلام کرد که از آغاز نمایشگاه تا امروز تعداد 10 غرفه به دلیل عرضه کتابهای مضر و منحرف بسته شده است.
    گفتنی است روز گذشته همایون امیرزاده رئیس شورای نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران طی یک نشست خبری اعلام کرده بود: تا روز چهارم نمایشگاه 20 اخطار کتبی و 60 اخطار شفاهی به غرفه داران و ناشران داده شد که از این 20 مورد اخطار کتبی 13 مورد اعتنا کردند و تخلف را برطرف کردند و 7 مورد نیز اعتنا نکردند و از همین رو روز گذشته اولین جلسه هیات رسیدگی به تخلفات برگزار شد.

    امیرزاده ادامه داد: حاصل این جلسه صادر شدن رای برای  5 ناشر از7 ناشری بود که به تذکر اعتنایی نکرده بودند که هر 5 مورد به تعطیلی غرفه محکوم شدند که یک مورد محکوم به تعطیلی یک روزه و 4 مورد هم تا پایان نمایشگاه تعطیل شدند که از این 4 مورد دو مورد نیز از حضور در نمایشگاه 96 محروم شدند. این غرفه‌ها در بخش داخلی بودند که متعلق به سالن‌های عمومی و دانشگاهی هستند.

    جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی دقایقی پیش از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند و در جریان چگونگی فعالیت این نمایشگاه قرار گرفتند.

    در این بازدید که با حضور احمد سالک کاشانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و لاله افتخاری نماینده مردم تهران، نصرالله پژمان نماینده مردم مشهد و دکتر جمشید صفرپور نماینده لارستان همراه بود، سیدعباس صالحی رئیس نمایشگاه کتاب گزارشی از روند برپایی نمایشگاه به همراه آمار و ارقام ارایه داد.

    صالحی در این بازدید اعضای کمیسیون را در جریان اطلاعاتی مانند تعداد ناشران حاضر علت جابجایی نمایشگاه از مصلای امام خمینی به مجموعه شهر آفتاب، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی برنامه‌های مختلف، برنامه‌های سالن کارنامه نشر، بخش مدافعان حرم، رسانه‌های دیجیتال و... قرار داد.

    گفتنی است ،در پایان این دیدار اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس از زحمات مدیران و برگزار کنندگان نمایشگاه تشکر کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت