نمایشگاه کتاب تهران (۲۲۰)

نمودار تراکنش‌های مالی نمایشگاه روی خط صعود

عصر نمایشگاه- ۳۶۵ هزار عنوان فارسی، لاتین و عربی در نمایشگاه بیست و نهم عرضه شده است.

نمودار تراکنش‌های مالی نمایشگاه روی خط صعود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایلنا، امسال در نمایشگاه کتاب بیست و نهم در بیش از 2400 غرفه ناشران داخلی 217 هزار کتاب فارسی و در بخش بین‌الملل نمایشگاه نزدیک به 140 هزار عنوان کتاب درمعرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

    گفتنی است ،در این میان بخش عمومی با 99 هزار عنوان رتبهٔ نخست در عرضه کتاب‌های متنوع را به خود اختصاص داده تا جنبهٔ فرهنگ عمومی نمایشکاه کتاب تهران بیش از سال‌های گذشته به چشم بیاید. ناشران دانشگاهی نیز با عرضهٔ 70 هزار عنوان کتاب رتبهٔ دوم تعداد عناوین ارائه شده در نمایشگاه امسال را در اختیار دارند.

    پس از این دو گروه، ناشران کودک و نوجوان که با 39 هزار عنوان کتاب به این دوره از نمایشگاه آمده‌اند؛ در جایگاه سوم ایستاده‌اند. همچنین ناشران آموزشی و کمک آموزشی 12 هزار عنوان کتاب را با خود به شهر آفتاب آوردند و میزبان دانش آموزان و دانشجویان هستند.

    قابل ذکر است ،از بین 140 هزار عنوان کتاب نیز حدود 12 هزار عنوان چاپ سال 2016، 32 هزار عنوان چاپ سال 2015 و 66 هزار عنوان چاپ سال‌های قبل از 2015 هستند که بخش قابل توجهی از آن‌ها نهایتا تالیف سه سال گذشته هستند.

    میانگین بازدید روزانه براساس اطلاعات ارایه شده در سایت نمایشگاه؛ در هفته گذشته و با شروع نمایشگاه بیست و نهم به 98131 نفر رسیده درحالی‌که این آمار در 3 روز گذشته 52540 نفر اعلام شده بود.

    تمامی این اعداد و ارقام ظاهرا رونق و استقبال از این دوره از نمایشگاه کتاب تهران را نشان می‌دهند، استقبالی که میزان تراکنش مالی و بانکی انجام شده در شش روز اول نمایشگاه را به گفتهٔ مسئولان مالی نمایشگاه به بیش از 500 هزار تراکنش موفق رسانده و گویا این میزان تراکنش و همچنین مبلغ فروشی که ثبت شده در مقایسهٔ نقطه به نقطه با دوره بیست و هشتم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزایش چشمگیری داشته است.

    البته برخی از ناشران بخش‌های دانشگاهی و آموزشی بر کاهش میزان فروش روزانهٔ خود نسبت به روزهای مشابه در سال گذشته اذعان دارند. درنهایت انجام یک تحلیل و بررسی آماری دقیق می‌تواند مشخص کند آیا ناشران عمومی امسال گوی سبقت در فروش را از ناشران آموزشی و دانشگاهی ربوده‌اند و آیا نمایشگاه کتاب کارکرد فرهنگی و ترویجی خود برای گسترش کتابخوانی را در جامعه محقق کرده است؟ همچنین باید منتظر ماند و دید در 5 روز باقی مانده از نمایشگاه بیست و نهم، حرکت صعودی تعداد و مبلغ تراکنش‌ها ادامه خواهد داشت یا خیر؟

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت