با حضور ایران ؛

افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مونته نگرو

عصر نمایشگاه- یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مونته نگرو با شرکت ناشران داخلی و خارجی از جمله جمهوری اسلامی ایران و با شعار «مونته نگرو می خواند»، در شهر پودگوریتسا امروز سه شنبه رسما آغاز بکار کرد.

افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مونته نگرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، پردراگ بوشکوویچ وزیر آموزش و پرورش مونته نگرو در مراسم افتتاحیه این دور از نمایشگاه بین المللی کتاب در پودگوریتسا، برپایی این نمایشگاه را برای نزدیکی و تقویت روابط کشورها مهم و تاثیرگذار دانست و از اینکه وزارت آموزش و پرورش مونته نگرو از امسال یکی از سازمان دهندگان این نمایشگاه است، ابراز خرسندی کرد.

    وی افزود :که وزارت آموزش و پرورش، ابتکار نوینی را که مربوط به امور آموزشی می شود در این نمایشگاه به معرض نمایش قرار می دهد که هدف از آن آشنایی مردم با نظام آموزشی و اصلاحات برنامه ریزی شده است که تمرکز بر مفهوم حرفه ای آموزشی دارد.

    در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب پودگوریتسا، علاوه بر نمایندگان کشور جمهوری چک به عنوان مهمان ویژه، چند تن از ناشران و نویسندگان کتاب از مونته نگرو و دیگر کشورها در مورد اهمیت کتاب در فرهنگ و آموزش کشورها سخنرانی کردند.

    'محمود شالویی' رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مونته نگرو، درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: غرفه رایزنی فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب پودگوریتسا با بیش از صد کتاب که به زبان صربی در این رایزنی ترجمه شده است، حضور فعالی دارد.

    به گفته وی، این کتاب ها عموما در حوزه های دینی، ادبی ترجمه شده اند و ترجمه دیوان حافظ، نهج البلاغه، ترجمه مثنوی مولوی، بوستان سعدی، منطق الطیر عطار نیشابوری و صحیفه سجادیه از جمله کتبی هستند که در نمایشگاه کتاب پودگوریتسا به نمایش گذاشته شده اند.

    شالویی افزود: در این نمایشگاه همچنین مجموعه هایی در باره آثار باستانی و تنوع جغرافیایی و جاذبه های گردشگری کشورمان به نمایش گذاشته شده است.

    رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان، مونته نگرو و مقدونیه هدف از شرکت جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه را تعمیق روابط فرهنگی میان دو کشور ایران و مونته نگرو برشمرد و گفت: مرکز فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان، تنها مرکز فرهنگی است که برخلاف دیگر کشورها کتاب های متعددی را به زبان محلی ترجمه کرده و به چاپ رسانده است.

    وی افزود: چنین اقدامی بیانگر تمایل کشورمان به تعامل در عرصه فرهنگ و احترام به فرهنگ و زبان ملت ها است.

    شالویی همچنین با بیان اینکه بروشورهایی از آثار منتشره رایزن فرهنگی ایران در اختیار علاقه مندان این نمایشگاه گذاشته خواهد شد، افزود: علاوه بر بیش از 100 کتاب ترجمه شده، هفتاد و دومین شماره فصلنامه نور از فعالیت های ویژه رایزن فرهنگی ایران عرضه شده است.

    در حاشیه این نمایشگاه نیز صنایع دستی و فیلم های مستندی از فرهنگ و هنر ایران به نمایش در می آید.

    این نمایشگاه امسال همانند سال های گذشته به بهترین ناشر، مؤلف، زیباترین کتاب، بهترین کتاب کودکان و به بهترین غرفه در پایان کار نمایشگاه، جوایزی اهدا می کند.
    نمایشگاه کتاب پودگوریتسا تا 26 اردیبهشت ماه به کار خود ادامه می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت