نمایشگاه کتاب تهران (۲۲۵)

مبارزه با استعمال دخانیات در نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، بازدیدکنندگان را به مقابله با استعمال دخانیات دعوت می کند.

مبارزه با استعمال دخانیات در نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در غرفه ای که به همین نام در نمایشگاه کتاب تهران برپا شده، ضمن دعوت از علاقمندان برای عضویت در این جمعیت، بروشورها و کتاب هایی را رایگان با موضوع مضرات دخانیات، سیگار و قلیان به بازدیدکنندگان عرضه می کند.

    مسئول این غرفه با بیان اینکه این جمعیت هر ساله در نمایشگاه های کتاب حضوری فعال دارد، به خبرنگار ایرنا می گوید: تنفس هوای پاک حق اساسی تمام انسان هاست و استنشاق دود محیطی دخانیات مسبب بیماری های قلبی، سرطان، فشار خون و بیماری های دیگر است هرچند هر روز شاهد افزایش آن در میان جوانان هستیم.

    فهمیه خدایی با تاکید بر افزایش آگاهی مردم و بازدیدکنندگان از زیان های دخانیات و سیاست های کنترل آن می افزاید: وظیفه خود می دانیم در هر اجتماعی که می توانیم حضور داشته باشیم تا با پیام ها و اطلاع رسانی، مردم را نسبت به عوارض دخانیات بویژه سیگار و واقعیات تلخ آن آگاه سازیم.

    وی با معرفی مرکز فر آموز ' نفس پاک' ادامه می دهد: این مرکز با هدف کاهش تمایل و ابتلای افراد به سیگار، ‌قلیان در سنین نوحوانی و حتی در سالهای پیش از آن و افزایش آگاهی کودکان از مضرات دخانیات و دشواری ترک آن تاسیس شد.

    خدایی درباره برنامه های این مرکز توضیح می دهد: پس از هماهنگی های لازم با مدارس، دانش آموزان در روز تعیین شده به مرکز آمده و در برنامه های ویژه ای که تدارک دیده شده شرکت می کنند.

    به گفته وی، اتاق های داستان، نمایش، دانستنی، راز، نقاشی و ورزش بخش های این مرکز هستند که در هریک از آنها فعالیت هایی انجام می شود، بعنوان مثال در اتاق ورزش، بچه ها پس از له کردن سیگار و قلیان وارد اتاق شده و در فضایی شاد به انجام بازی های دسته جمعی می پردازند.

    خدایی اضافه می کند: در اتاق نمایش هم با توجه به گروه سنی بازدیدکنندگان دو نمایش برای آنها در نظر گرفته شده، هدف اصلی در این اتاق، افزایش مهارت بچه ها در 'نه گفتن' است.

    واقعیاتی تلخ درباره قلیان
    مسئول غرفه جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران با اشاره به واقعیاتی تلخ درباره قلیان می گوید:‌متاسفانه برخی باورهای غلط در میان مردم درباره قلیان رایج شده و همین مساله سبب شد بسیاری از آنها بخصوص جوانان به مصرف این وسیله اقدام کنند.

    وی می افزاید: گفته می شود کشیدن تنباکو از طریق آب، مواد شیمیایی سرطان زای آن را تصفیه می کند در حالیکه این باوری غلط است و دود ناشی از آن از سیگار مخرب تر است بنابراین افرادی که قلیان می کشند، بدانند دود قلیان چون از آب رد می شود و مرطوب است، مدت زمان بیشتری در ریه ها می ماند.

    به گفته خدایی، برخی میکروبها که موجب سل می شوند در لوله قلیان وجود دارند.
    در غرفه جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران ، بروشورهایی درباره قوانین جامع کنترل دخانیات، کتابهای ویژه کودکان نظیر 'آنچه از دخانیات باید بدانیم'، مکه و مدینه شهرهای بدون دخانیات به بازدید کنندگان عرضه می شود.

    بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 15 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب آغاز شده تا شنبه 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت