نمایشگاه های بین المللی و ملی کتاب پاکستان ؛

کراچی و لاهور میزبانان اصلی نمایشگاه های کتاب در پاکستان

عصر نمایشگاه- شهرهای کراچی و لاهور به عنوان بزرگترین شهرهای پاکستان که به ترتیب به عنوان اصلی ترین مراکز اقتصادی و فرهنگی این کشور محسوب می شود، هرسال میزبان نمایشگاه های بین المللی و ملی کتاب هستند.

کراچی و لاهور میزبانان اصلی نمایشگاه های کتاب در پاکستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، نمایشگاه بین المللی کراچی که بطور سالانه در ماه دسامبر و در محل 'اکسپوسنتر' این کلانشهر برگزار می شود، میزبان ناشران مختلف پاکستانی و کشورهای مختلف است.

    گفتنی است ،نمایشگاه بین المللی کتاب کراچی برای نخستین بار در سال 2004 برگزار شد.

    همچنین این نمایشگاه که از سوی یک سازمان غیردولتی به نامه انجمن ناشران پاکستان برگزار می شود، بطور متوسط هر روز پنج تا هشت هزار نفر بازدید کننده دارد که با توجه به بین المللی بودن سطح این نمایشگاه، رقم چندان قابل توجهی نیست.

    نمایشگاه بین المللی کتاب کراچی از ناشرانی که علاقه مند به دایر کردن غرفه و به معرض نمایش و فروش گذاشتن کتاب های خود در این نمایشگاه هستند، در ازای ارائه یک غرفه (به مساحت 9 متر مربع)، مبلغ 500 دلار دریافت می کند.

    قابل ذکر است ،حضور ناشران ایرانی در این نمایشگاه بین المللی چندان چشمگیر نبوده و طی سه یا چهار سال اخیر، ناشرانی چون مجمع جهانی اهل بیت(ع)، انتشارات بنت الهدی، انتشارات انصاریات، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی در پاکستان در این نمایشگاه شرکت کرده اند. رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران همه ساله هم در نمایشگاه کراچی و هم در نمایشگاه لاهور شرکت می کند.
    کراچی شهری در جنوب پاکستان (مرکز ایالت سند) و با جمعیتی حدود 24 میلیون نفر است.

    شهر لاهور پاکستان نیز هرسال میزبان برگزاری یک نمایشگاه ملی کتاب است. این نمایشگاه همه ساله در ماه فوریه و به مدت پنج روز در محل مرکز نمایشگاهی اکسپو لاهور برگزار می شود.

    نمایشگاه کتاب لاهور اگرچه در سطح ناشران ملی برگزار می شود اما همه ساله نمایندگانی از ایران وترکیه نیز در این نمایشگاه غرفه دایر می کنند. هزینه هر غرفه این نمایشگاه برای ناشران 500 دلار است.
    در شهر اسلام آباد نیز هر سال جشنواره ای با عنوان جشنواره ادبیات برگزار می شود که بیشتر به صورت یک نمایشگاه کتاب در سطح ناشران ملی و محلی است.

    برخی ناشران بین المللی مشهور که در پاکستان هم فعالیت های انتشاراتی دارند، از جمله انتشارات آکسفورد، بیشترین سهم را در نمایشگاه های کتاب پاکستان دارند.

    ناشرانی از کشورهای هند، آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای منطقه خاورمیانه حضور پررنگ تری نسبت به ناشران سایر کشورها در نمایشگاه های پاکستان دارند.

    پاکستان، به دلیل مسائل ومشکلات فراوانی که گریبانگیر این کشور است، از جمله عقب ماندگی های اقتصادی، فقر امنیتی و فقر فرهنگی، فعالیت های چندان قابل توجهی در زمینه برگزاری نمایشگاه های کتاب ندارد و مهم ترین آن، نمایشگاه بین المللی کتاب در کراچی و نمایشگاه کتاب لاهور است که در سطح ناشران ملی برگزار می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت