نمایشگاه کتاب تهران (۲۳۱)

دیدار سفیر مکزیک و رئیس نمایشگاه کتاب گوادالاخارا با صالحی

عصر نمایشگاه- اولیسس کانچولا سفیر مکزیک درایران و ماریول شولتز رئیس نمایشگاه کتاب مکزیک با معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار کردند.

دیدار سفیر مکزیک و رئیس نمایشگاه کتاب گوادالاخارا با صالحی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در این دیدار اولیسس کانچولا سفیر مکزیک در ایران با اشاره به حضور هیات نویسندگان مکزیک در نمایشگاه کتاب تهران گفت: جمعی از بهترین نویسندگان، ناشران و فعالان فرهنگی کشرو مکزیک در نمایشگاه تهران حضور دارند و در تلاش هستیم برنامه‌‌ها و تعاملات فرهنگی خود را در حوزه‌‌های مختلف توسعه دهیم.

    وی افزود: کشور مکزیک علاقمند به حضور در فعالیت‌‌های مختلف نمایشگاه کتاب تهران است و امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده ارتباطات بیشتری داشته باشیم.

    همچنین در این نشت ماریول شولتز، رئیس نمایشگاه کتاب گوادالاخارا با بیان اینکه نخستین بار است به ایران سفر می‌‌کند، گفت: حضور امروز ما در نمایشگاه کتاب قدم بزرگی برای افزایش تعاملات و مراوده‌‌های فرهنگی دو کشور در حوزه‌‌های بین المللی و کتاب است.

    وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب گوادالاخارا یکی از بزرگترین نمایشگاه‌‌های مکزیک است که هر ساله با حضور ناشران بزرگ آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی و همچنین حدود 52 کشور خارجی برگزار می‌‌شود.

    شولتز این نمایشگاه را فرصتی برای تفکر و اندیشه اهالی فرهنگ دانست و گفت: ما این نمایشگاه را جشنواره در جشنواره می‌‌دانیم چون برنامه‌‌های متنوعی برای دیدار و گفتگوی نویسندگان و ناشران به وجود می‌‌آورد.

    رئیس نمایشگاه گودالاخارای مکزیک با اشاره به آمار و ارقام گفت: ما هر ساله در سه روز نخست حدود 20 هزار کتاب می‌‌فروشیم و در مدت چهار روز برپایی نمایشگاه حدود 400 هزار جلد کتاب به فروش می‌‌رسد.

    در ادامه این نشست که به همت اداره کل مجامع تشکل‌‌ها و فعالیت‌‌های فرهنگی وزارت ارشاد برگزار شد، سیدعباس صالحی نیز به ارایه آمار و ارقام درباره این نمایشگاه پرداخت.

    دیدار نمایندگان ادیان توحیدی با رئیس نمایشگاه کتاب

    خبر دیگر اینکه، نمایندگان ادیان توحیدی هم با رئیس نمایشگاه کتاب تهران دیدار کردند. بر اساس این گزارش، جمعی از نمایندگان ادیان توحیدی ظهر روز سه شنبه همزمان با هفتمین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با عباس صالحی رئیس نمایشگاه کتاب تهران دیدار کردند.

    در این دیدار که با حضور نمایندگانی از ادیان توحیدی زرتشتیان، آشوریان، کلیمیان و ارامنه تهران برگزار شد، درباره ویژگی‌‌‌های نمایشگاه کتاب بحث و تبادل نظر صورت گرفت. همچنین راهکارهای تعامل و همکاری دست اندرکاران و فعالان ادیان توحیدی در گفتگو با سیدعباس صالحی رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بررسی شد.

    بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت