نمایشگاه کتاب تهران (۲۳۳)

رکوردشکنی فروش کتاب در نمایشگاه بیست و نهم

عصر نمایشگاه- آخرین روزهای نمایشگاه کتاب تهران در شرایطی سپری می‌شود که دیگر متولیان از استقبال قابل توجه مردم از این رویداد بین‌المللی علمی و فرهنگی متعجب نیستند.

رکوردشکنی فروش کتاب در نمایشگاه بیست و نهم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از هنرآنلاین، آخرین روزهای نمایشگاه کتاب تهران در شرایطی سپری می‌شود که دیگر متولیان از استقبال قابل توجه مردم از این رویداد بین‌المللی علمی و فرهنگی متعجب نیستند. استقبالی که در روز بازگشایی موجی از شگفتی را میان مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری به پا و تمام پیش‌بینی‌های قبلی را نقش برآب کرد.

    فروش 8 میلیارد تومانی در روز ششم

    حضور انبوه مشتاقان کتاب، دستاورد دیگری هم داشت؛ رقم و میزان فروش کتاب طبق اعلام مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه تا روز دوشنبه رکورد شکست و از 35 میلیارد تومان عبور کرد.

    حسین صفری بیان کرد:روز دوشنبه نمایشگاه کتاب تهران، با بالاترین رقم فروش که در دوره های پیشین به 6 میلیارد تومان رسیده بود، رشد بی سابقه ای را در تاریخ 29 ساله خود تجربه کرد و به میزان 8 میلیارد تومان رسید.

    به گفته امیرمسعود شهرام نیا؛ قائم مقام نمایشگاه میزان تراکنش های بانک شهر بالغ بر 35 میلیارد تومان بوده اما با توجه به فروش نقدی و نیز تراکنش های سایر بانک ها رقم واقعی 2 برابر این مبلغ است. او اضافه کرده که این دوره رشد فروش 15 تا 20 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از سرگذراند.

    هفتمین روز از نمایشگاه کتاب تهران با بازدید علی‌جنتی از سالن‌ها و غرفه‌های مؤسسات نشر مختلف و شنیدن پیشنهاد‌ها و گلایه‌های آنان همراه شد.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در حالی که کتاب‌های شهیدمطهری را در غرفه نشر صدرا ورق می‌زد مخاطب گلایه علی‌مطهری از کتاب‌سازی برخی از سازمان‌ها و نهادها ازجمله دانشگاه امام صادق(ع) از کتاب‌های شهید مطهری قرار گرفت.

    تخلف، دلیل تعطیلی غرفه‌های ناشران

    البته سخنان جنتی تنها به انعکاس گلایه مطهری ختم نشد؛ او درباره برخی مؤسسات نشری(حدود 10 انتشارات) که طی روزهای نخست نمایشگاه وادار به تعطیلی دائم یا موقت غرفه‌های خود شدند نیز سخن گفت.

    او مهم‌ترین علت این تذکر و تعطیلی‌ها را ارائه کتاب ناشران دیگر در غرفه ناشران مذکور عنوان کرد. البته گویا مواردی از عرضه کتاب‌های بدون مجوز نیز در این بین وجود داشته است.

    سه‌شنبه، علاوه بر بازدید مسئولان کشوری، حضور برخی هنرمندان و اهالی فرهنگ هم جلب توجه می‌کرد. محمود فرشچیان از جمله چهره‌های شاخص هنری بود که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم دیداری داشت.

    علاوه بر فرشچیان، هوشنگ مرادی کرمانی، خالق قصه‌های مجید هم با بازخوانی "شما که غریبه نیستید" از مسئولان حوزه کتاب خواست که تلاش بیشتری در جهت معرفی آثار نویسندگان کشورمان به جهانیان انجام گیرد.

    نمایشگاه کتاب تهران شنبه 25 اردیبهشت با سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس در ساعت 15 به کار خود خاتمه می‌دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت