همزمان با روز جهانی پرندگان مهاجر ؛

برپایی نمایشگاه عکس پرندگان مهاجر در سنندج

عصر نمایشگاه- همزمان با روز جهانی پرندگان مهاجر نمایشگاه عکسی از پرندگان مهاجر استان کردستان در گالری نمایشگاه شهرداری واقع در پارک شهدای سنندج برپا شد.

برپایی نمایشگاه عکس پرندگان مهاجر در سنندج
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،این نمایشگاه با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان، شهرداری سنندج و انجمن زیست محیطی جمعیت کردستان سبز و با حضور جمعی از علاقمندان و دوستداران طبیعت برپا شده است.

    گفتنی است ،در این نمایشگاه بیش از 91 تابلو عکس از پرندگان مهاجر کردستان از جمله، خروس کولی سینه سیاه، حواصیل، پلیکان، انواع اردک ها و فلامینگو به نمایش گذاشته شده است.

    مسوول کمیته آموزشی انجمن جمعیت سبز کردستان در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: آثار این نمایشگاه از پرندگان مهاجر مناطق حفاظت شده و تالاب های بین المللی منطقه از جمله دریاچه زریبار مریوان، منطقه بدر و پریشان قروه، پارک آبیدر و تالاب کانی برازان مهاباد تهیه شده است.

    فریبا صالحی افزود: آثار این نمایشگاه توسط دو نفر از عکاسان عضو این انجمن به نام های 'جعفر غلامی' و 'آرمان منبری' تهیه شده و به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر به نمایش گذاشته شده است.
    وی اضافه کرد: در قسمت پایینی تابلو عکس های این نمایشگاه نام علمی و محلی پرندگان مهاجر نیز به دو زبان فارسی و انگلیسی درج شده است.

    صالحی هدف از برپایی این نمایشگاه را شناساندن پرندگان مهاجر کردستان به شهروندان و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین اقشار مختلف مردم عنوان کرد.

    وی اظهار کرد: استان کردستان به سبب داشتن مناطق حفاظت شده متعدد و قرار گرفتن در مسیر کوچ پرندگان از شمال سیبری به شمال آفریقا هر سال پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر می شود.

    قابل ذکر است ،این نمایشگاه از سه شنبه به مدت یک هفته و هر روز در دو نوبت صبح و عصر برای بازدید علاقمندان دایر است.
    دهم ماه 'می' ‌مصادف با 21 اردیبهشت‌ماه 95 به نام روز جهانی پرندگان مهاجر نامگذاری شده که شعار امسال این روز 'کشتار، گرفتن و تجارت غیرقانونی پرندگان مهاجر' است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت