نمایشگاه کتاب تهران (۲۳۷)

درخواست ژاپن برای میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران شدن

عصر نمایشگاه- سفیر ژاپن در دیدار با رئیس نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به علاقه‌مندی ژاپن به میهمان ویژه شدن در نمایشگاه کتاب تهران گفت: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های فرهنگی در جهان به شمار می‌آید و حضور در آن به عنوان میهمان ویژه از درخواست‌های ما است.

درخواست ژاپن برای میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران شدن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، هیرویاسوکوبایاشی با بیان این مطلب افزود: با پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌توان زمینه های رشد و تعامل ارتباطات در بخش کتاب و فرهنگ دو کشور را تقویت کرد.

    وی ادامه داد: مردم ژاپن با کتاب های شعر ایران آشنایی دارند و به عنوان مثال کتاب شاهنامه سال‌ها پیش به ژاپنی ترجمه شده و من نیز این کتاب را خواند‌ه‌ و بسیار از آن لذت برده‌ام.

    کوبایاشی با بیان اینکه جای ادبیات معاصر در میان کتاب‌های ترجمه شده ژاپنی خالی است، گفت: اشعار بسیار خوبی از شاعران و نویسندگان معاصر ایرانی منتشر شده است که جای خالی ترجمه آنها به زبان‌های دیگر از جمله زبان ژاپنی به شدت احساس می‌شود، و امیدواریم در تعاملات فرهنگی بتوانیم راهکاری برای آن پیدا کنیم.

    وی افزود: برگزاری جلسات مشترک بین نویسندگان و شاعران ایرانی و ژاپنی همچنین اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری به دو کشور برای گسترش تعاملات در این حوزه نیز از دیگر ضروریات این حوزه به شمار می‌آید.

    در ادامه این جلسه عباس صالحی رئیس نمایشگاه کتاب پس از ارائه آماری درباره نمایشگاه کتاب تهران، بر راهکارهای افزایش تعاملات فرهنگی بین ایران و ژاپن تاکید و خواستار ترجمه آثار برجسته ایرانی به ژاپنی و برعکس شد.

    بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه‌روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت